Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Må bare skrive litt jeg, før jeg blir helt gal.

Er så sint at jeg kan sprekke!

(det skal jo ikke gå utover noen her inne da*s*, men en kommentar eller råd ønskes)

Har kjæreste,vært sammen i ca halvannet år.

Vi startet ikke forholdet som de fleste gjør, med bare "fryd og gammen"

Har kranglet omtrent fra dag en. (ikke helt bokstavelig,men nesten)

Det var ofte da,og like ofte enda.

Det har vel endret seg litt hva det er om.

I begynnelsen var det hans sjalusi over ting som har skjedd tidligere i livet mitt.

(altså før jeg møtte han)

Hvem jeg hadde vært sammen med, hva jeg har gjort osv. Alt var galt.

Angrer på noe, men er jo meg selv det har gått utover. Ting jeg har ønsket å glemme, men som han har tatt opp igjen og opp igjen.

Har grått mye og bedt om unnskylding-for ting jeg egentlig ikke har grunn til å si det for engang.

Først det siste året har jeg turt å stå opp for meg selv når vi krangler.

Kan bli kalt de værste ting, hvis jeg f.eks legger genseren min et sted det ikke passer han.

De blir krølla og kasta inn i et hjørne.

Går jeg litt for sakte når vi er ute f.eks(etter hans mening) har vi det gående igjen.

Da er det ikke måte på hvor dum jeg er, og jeg klarer ikke lenger ta imot dritten uten å si noe.

Jeg vil tørre å påstå at han er årsaken til de fleste krangler.

Jeg hater det, og fortsatt hender det at jeg sier unnskyld for noe, selv om jeg absolutt ikke har grunn til det, bare for å slutte fred.

Jeg har det strengere hjemme enn han(er 18), han er vant til å komme og gå,og gjøre som han vil.

Det kan ikke jeg.

Midt i uka bl.a får jeg som regel ikke lov å være over hos han,selv om jeg har fri.(kan være heldig en sjelden gang*s*)

Har hatt den diskusjonen hjemme flere ganger, men det nytter ikke.

Da ender det opp med krangler med kjæresten igjen.

Da er jeg så svak som ikke tør stå opp mot foreldra mine osv..

Og han skal da "straffe" MEG med å ikke se meg på et par dager.

Og tar ihvertfall ikke kontakt med meg.

Dette er et så merkelig forhold at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. (eller jo,tenker tanken ofte,på å gjøre det slutt...men vil jo ikke miste han heller)

Men altså, blir sliten av å krangle hele tiden, og bli kalt stygge ting.

Vennene mine som vet om det reagerer veldig..han virker jo ikke sånn..

Har krangla med en person EN gang i mitt liv..nå er det flere ganger i uka.

Og dette er jo ikke en brøkdel engang av ting som har skjedd..

Jeg er bare 18 år og ønsker å være lykkelig hele tiden-ikke bare når han har gode øyeblikk. (for vi har det jo mye bra og, det er ikke det)

Merker det på sex-livet og for å ha sagt det,tenner overhodet ikke lenger.

Han tror det er p-pillene..men jeg er ikke så sikker.

Hvis noen har giddi å lese alt.. er det noe jeg egentlig kan gjøre-bortsett fra å gjøre det slutt?

"oppgitt jente"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke særlig lyst til å gi deg råd som innebærer at du blir i dette forholdet... Hva er det ved ham som er så spesielt siden du er redd for å miste ham? Husk at du er ikke akkurat noen gammel dame... Du kommer til å møte flere flotte, sjarmerende, intelligente, sexye, og ikke minst greie gutter i årene framover. MANGE vil elske deg mer enn han du er sammen med nå, hvis det du skriver er sant. Du trenger ikke være redd for å bli alene.

Men det er tøft/ vanskelig å gjøre det slutt. Selv brukte jeg alt for lang tid da jeg var på samme alder og i en situasjon der jeg og ønsket å gjøre det slutt. Vennene mine så hvor håpløs han var, men jeg skulle liksom ikke la meg påvirke... I ettertid så jeg jo hvor rett de hadde, og angrer på at jeg holdt ut så lenge. Jo snarere du greier det, jo mindre av din flotte, frie ungdomstid kaster du bort.

Kanskje det ville hjelpe å snakke med vennene dine, som jo ser hvor lite han respekterer deg. De kan psyke deg opp, og være der etterpå.

Skrevet

Hei.

Det virker ikke som du har det så veldig bra, jeg må si jeg reagerer ganske mye på et enkelte ting, skal han være sjalu på ting du har gjordt før han.. skal han straffe deg.

Høres ikke ut som han vil ha kjæreste, det hørest ut som han bare vil ha ei og kontrolere.

Jeg mener ikke og fornerme deg men typen høres da ut som en psykopat, jeg synest synd på deg og jeg synest ikke du skal ha det slik.

Som du skriver selv, du er 18 år, dvs at du er ung og har hele livet foran deg icon_smile.gif herlig ike sant icon_smile.gif

Og jeg tror du fortjener noe mye bedre, en som er gla i deg for den du er og som ikke blir sinna og bryr seg for ting som har skjedd i din fortid, for det har da ingen noe med!!

Du fortjener en som kan se deg inn i øynene og si han er gla i deg uansett, du fortjener noen som har det bra og som ikke straffer deg ( det hørest sjukt ut).

Mitt råd til deg er å kom deg unna han her, da får du det mye bedre, det er jeg sikker på.

Og du skal IKKE gråte å si unnskyld for ting som har skjedd i din fortid som han ike har noen ting med. Slik provoserer meg noe forferdelig, for INGEN har rett til å DØMME noen!!.

Håper ting ordner seg for deg så du får det like bra som du fortjener:)

Lykke til.

Only God can judge me icon_smile.gif Stein.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kutt ham ut!!!

Ingen fortjener å bli behandlet slik.

Vis ham innlegget ditt og la ham virkelig forstå hvor fæl han er med deg!

Tenk på alle de kjekke guttene som finnes der ute, og som i tillegg er "snille" og "hyggelige"! Man kan ikke basere fremtiden på en som snakker slik til dama si! Han bør nok få noen år på baken og bli voksen før han får seg dame igjen!

Lykke til, skal tenke på deg!

Skrevet

Kan bare komme på EN ting du kan prøve før du går fra ham: Skrik ut! Bli sint og si at du ikke finner deg i å bli behandlet sånn!

Hvis dette ikke hjelper er det bare å stikke!

Typen din er dominerende og vil ha makt over deg. Det kan hende at han gjøre dette fordi han ser at du er/blir svak. Hvis du sier i fra skikkelig KAN han forandre seg, men jeg tviler.

Hjelper ikke dette kommer han aldri til å forandre seg og kommer mest sannsynlig til å bli verre.

Skrevet

Dropp hele typen!

Jeg hadde *aldri* holdt ut i et forhold der jeg måtte krangle hele tiden, om filleting og ting han ikke hadde hatt noe med. Før eller siden så blir du så lei av de tingene at de tingene som er positive forsvinner i den grå smørja som består av irritasjon og negative tanker om ham.

Du fortjener noe bedre enn en som behandler deg som skit, jente. Dump ham, bli brun og nyt sommeren uten en dust som skal kontrollere deg! Kanskje han skjerper seg (noen gutter gjør visst det for en periode), men da har du i hvertfall sagt fra at du ikke aksepterer sånn han er nå, og at HAN får forandre seg hvis han skal få en ny sjanse.

Hardt og brutalt, ja, men DU fortjener noen som beriker livet ditt, ikke som gjør deg irritert, frustrert og lei.

Catzy

Skrevet

Psycopathic tendences!!!!!!

Stikk fortere enn beina kan bære deg!!!!

Når du finner en snill fyr som du forelsker deg tåkrøllende i skal jeg love deg at du tenker tilbake på dette og takker gud ( og alle som har svart her inne) for at du har kommet deg vekk!

Lykke til12

Skrevet

FLOTT AT DU HAR BEGYNT Å STÅ OPP FOR DEG SELV!!!!!

Det er jammen godt gjort at du ikke lar deg knekke av en som er så ute etter å herse med deg! Kjempebra at du ikke lar han gjøre det i kranglene deres lengre! Supert at du ser at du ikke trenger å si unnskyld til han for de tingene som har skjedd før han og som han ikke har noe med!

Jeg blir så sint på folk som behandler andre på den måten han gjør!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker alle her for svar, syns det er utrolig hyggelig at folk bryr seg.

Flotte mennesker! icon_smile.gif

Vel, har fortsatt ikke bestemt meg hva jeg skal gjøre.

Men jeg tenker mye..

Har egentlig lyst til å skrive et brev om alt hva jeg føler. (inkl. noe av det jeg har skrevet her)

Har prøvd å si tidligere at "jeg orker ikke dette mer" i håp om at det skremmer han.

Men han sier jeg gjør det for å true.. er jo i grunnen sant men..

Dere som sier det er psykopat-trekk her har nok et poeng.

Moren min vet mye om ting som har skjedd, er som regel henne jeg snakker med først når jeg kommer gråtende hjem. (høres kanskje svakt ut å stadig grine, men jeg har aldri vært slik tidligere)

Uansett, hun har sagt flere ganger at han har psykopatiske trekk. (direkte psykopat blir litt sterkt)

Som idag..har hatt det kjempefint og kost oss i sola.

Så drar vi hjem til han og skal spise middag og se tv osv.

Driver og tuller litt og han gjør en brå bevegelse..jeg skvatt skikkelig(har jo grunner til det, han er litt brå noen ganger. Og da skvetter jeg lett)

Da blir han kjempesint og kjefter på meg for at jeg skvatt..

Og at jeg har ødelagt dagen og han vil ikke se meg mer.

Kler på meg..og får kjeft for at jeg gjør det for sakte.

I hans hjem har jeg bare med å gjøre ting slik han vil(han sa faktisk det), og da altså f.eks kle på meg i den farta han bestemmer..

Jeg ser jo at det er noe alvorlig galt her.

Et forhold skal ikke være slik.

Han er ikke så populær her hjemme lenger som han var..

Ikke blandt i beste venninnene mine heller.

Hun ene hørte han skjelle meg ut på tlf en gang, og det er ikke hyggelige ord han sier.

Så jeg tror virkelig det finnes snillere menn der ute, og jeg hadde ikke hatt det største problemet med å få ny kjæreste heller.

Men er han jeg vil ha- men skulle gjerne forandret på endel ting.

Har som sagt ikke bestemt meg, men ser egentlig hvor dette bærer.

Har holdt ut lenge, og skal jeg være helt ærlig med meg selv tror jeg ikke jeg vil lide så mye mer ved et evt brudd enn jeg gjør nå.

Et forhold burde ikke ha så mange dårlige perioder.

Men takk igjen alle sammen:)

Klem fra "oppgitt jente"

Skrevet

Du må ikke tenke "hva vist"! Du har det forholdet du har, med den kjæresten du har, og han kommer ikke til å forandre seg. Enten må du være ærlig med deg selv, når du sier at det gode i forholdet SLIK DET ER NÅ er nok til å veie opp for alle ulempene, eller så må du komme deg ut av forholdet. Du kan ikke tenke på hvordan forholdet ville ha vært dersom du kunne forandre alle hans negative trekk, for det kan du ikke. Han kommer ikke til å forandre seg, så da må du ta ansvaret for deg selv. Lykke til jente!12

Gjest Anonymous
Skrevet

FOR EN DUST!

Bli forbanna fordi du skvetter?

Bli forbanna fordi du kler PÅ deg for sakte?

Tenk å si at DU ødlegger kvelden/dagen bare fordi du skvatt litt?? HERREGUD!

DER OG DA burde du tent på alle pluggene selv og sagt ham et par sannhetsord, pakket snippsekken og forsvunnet ut av hans liv og hans makt!

RING RING RING!! Hører du bjellene??

KOM DEG VEKK!!!

Blir kvalm av sånne hersekopper du beskriver!

Skrevet

icon_eek.gif

Oh my God!

Kom deg vekk, jente!!

Jeg sitter her og vrir hodeinnholdet over hvorfor i alle dager du fortsatt er sammen med denne mannen.

Hvorfor i heiteste stikker du ikke?

Hvorfor har du ikke gjort det før?

Hva holder deg igjen?

Du sier at det er denne mannen du vil ha.

Jeg vil ihvertfall IKKE ha en mann som blir forbanna fordi jeg "kler på meg for seint" (!). Fordi jeg skvetter (man kan jo undres hvorfor du skvetter over en brå bevegelse fra hans side - det er kanskje ikke ubegrunnet?)... Dette er virkelig sykt. Sykere enn noe jeg noengang har hørt om, og jeg har hørt og sett litt av hvert.

Du skal ikke "TRO det finnes snillere menn der ute". Du skal være fullstendig klar over at de fleste menn er normale mennesker som behandler andre folk som folk, og ikke som dritten under skoen.

Bort, bort! Alarm! Haallo! *puffe*

12

Gjest Kinga
Skrevet

Tanken om at du kan få han til å forandre seg er en drøm som aldri blir virkelighet, kjære deg. Sårt, leit, men veldig veldig sant.

Sjansene for at han forandrer DEG er derimot virkelig store! Og det er ikke til det bedre!

Han er jo allerede godt igang; det ser du vel selv?

Du som ikke pleier å gråte så lett... Som skvetter til for en av hans brå bevegelser...

Ta vare på deg selv, ikke på mennesker som ødelegger deg.

God klem!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Nyter du egentlig å bli behandlet på denne måten?

Neivel, bevis det ovenfor deg selv ved å gå fra han!!!!!!!!!!!! icon_wink.gif

Han er ikke glad i deg! Uansett hva han sier.

Og du er heller ikke glad i han lenger.

Og i tillegg behandler han deg som en dritt.

Ok, hva venter du på? Vil du ikke bli et HELT menneske igjen? Dropp han!!!!!!!!!

Lykke til.

Skrevet

Kjære deg!

Dropp ham! NÅ!! Ikke kast bort mer tid på denne idioten -han fortjener deg ikke!!

Han kommer ikke til å forandre seg. Garantert! Jeg VET hva jeg snakker om!

Klem,

Nelle icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...