AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Hei Sambo og jeg sliter litt med diskusjon omkring hva som er rimelig for oss begge å betale i husleie, strøm osv. Vi har en husleie på 6000 og strøm på rundt 1000 kr i måneden. Ellers deler vi på alt av mat osv. Han har også en datter som bor hos han 100%. Min inntekt: stipend 3000 lønn 3000 = 6000 Samboers inntekt: Bostøtte (ca) 2800 Lønn 13000 = 15800 Han mener vi bør dele husleie og strøm likt på oss begge, samt mat og div andre utgifter. Jeg er meget uenig. Hva mener dere?
juliane Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Jeg er helt enig med deg. For det første er det normal folkeskikk å betale litt etter evne når det er så stor forskjell på inntekten deres som det det er. For det andre (og viktigste) skal du selvfølgelig ikke forsørge hans datter. Han må betale både husleie og mat med tanke på at de er to og du er en.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Jeg er helt enig med deg. For det første er det normal folkeskikk å betale litt etter evne når det er så stor forskjell på inntekten deres som det det er. For det andre (og viktigste) skal du selvfølgelig ikke forsørge hans datter. Han må betale både husleie og mat med tanke på at de er to og du er en. Jeg er så inderlig enig med dette! Du skal selvfølgelig ikke bo gratis, men det sier seg selv at du absolutt ikke kan betale halve leia. rundt 2000.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Jeg er helt enig med deg. For det første er det normal folkeskikk å betale litt etter evne når det er så stor forskjell på inntekten deres som det det er. For det andre (og viktigste) skal du selvfølgelig ikke forsørge hans datter. Han må betale både husleie og mat med tanke på at de er to og du er en. Jeg er så inderlig enig med dette! Du skal selvfølgelig ikke bo gratis, men det sier seg selv at du absolutt ikke kan betale halve leia. rundt 2000.
Rosalie Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Eh, mer riktig at han skal betale 2/3, vel. Altså for seg og sin datter.
_Selma_ Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Selfølgelig skal du ikke betale halve husleien , han skal helt klart betale 2/3 , det gjelder også for mat og slik . ( min mening ) Hvorfor skal du forsørge hans datter ? Synes du skal vise han denne tråden, slik at han kan se at det er flere som har samme mening om det som er normalt.
Sweetpea25 Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 Synes han burde betalt mer enn deg, både i og med at han tjener mye bedre, samt at han har ei datter som bor hos dere. Synes du burde betalt 1/3 av utgifter, og han 2/3. Det er jo hans ansvar å forsørge dattera si.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Trådstarter her. Det er det jeg og mener, at jeg bør betale 1/3 av de utgifter vi har. Men dette er han helt uenig i, og mener at datteren er så liten at hun verken spiser like mye som oss eller bruker strøm osv osv osv. Noe jeg synes blir helt feil. Hvordan kan jeg forklare dette på en måte slik at han forstår? Han blir nermest sint når jeg nevner at de er to og jeg er en.
Sweetpea25 Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 Trådstarter her. Det er det jeg og mener, at jeg bør betale 1/3 av de utgifter vi har. Men dette er han helt uenig i, og mener at datteren er så liten at hun verken spiser like mye som oss eller bruker strøm osv osv osv. Noe jeg synes blir helt feil. Hvordan kan jeg forklare dette på en måte slik at han forstår? Han blir nermest sint når jeg nevner at de er to og jeg er en. Nå er jeg egentlig for denne med at man skal betale matutgiftene 50/50, uavhengig hvor mye man spiser.. Men siden han bruker den mot deg.. at dattera hans ikke spiser så mye.. Hvem spiser mest av deg og din samboer?? Da kan du bruke det mot han også, at han spiser mer enn deg, og at det derfor ikke er rettferdig at dere skal dele den utgiftsposten likt
kroppen Skrevet 11. januar 2011 #10 Skrevet 11. januar 2011 Eh, mer riktig at han skal betale 2/3, vel. Altså for seg og sin datter. Enig
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #11 Skrevet 11. januar 2011 Hei Sambo og jeg sliter litt med diskusjon omkring hva som er rimelig for oss begge å betale i husleie, strøm osv. Vi har en husleie på 6000 og strøm på rundt 1000 kr i måneden. Ellers deler vi på alt av mat osv. Han har også en datter som bor hos han 100%. Min inntekt: stipend 3000 lønn 3000 = 6000 Samboers inntekt: Bostøtte (ca) 2800 Lønn 13000 = 15800 Han mener vi bør dele husleie og strøm likt på oss begge, samt mat og div andre utgifter. Jeg er meget uenig. Hva mener dere? Dere er tre i husholdningen så det vil være rimelig å dele strøm og husleie på tre. Siden dere kunne bodd i en mindre leilighet uten hans barn, bør han betale merkostaden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå