Gå til innhold

Min arbeidskollega har fått følelser for meg!!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan takler man at en arbeidskollega har fått følelser for deg? Jeg har en arbeidskollega som jeg hele tiden har kommet veldig godt overens med og vi har blitt veldig gode venner. Fra min side har det hele veien vært kun vennskapelig, og jeg trodde det var det fra hans side også. Nå viser det seg plutselig at det åpenlyst er mer enn vennskap han er ute etter. Hvordan skal jeg takle dette uten å såre for mye eller ødelegge enten vennskap eller forholdet på jobben mellom oss? Hvordan skal jeg forholde meg til ham? Jeg har null erfaring med at en arbeidskollega får sterkere følelser for meg, og har ikke den ringeste anelse om hvordan jeg skal forholde meg til dette og takle det. Hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Bruk de "passende tidspunktene" som dukker opp til å få gitt beskjed.

Dersom du har type, skryt han opp i skyene. Dersom du ikke har type, dikt opp en.

Mye lettere å takle at du har en annen enn at du rett og slett ikke vil ha kollegaen din som partner.

Eller alternativ to ; litt vanskeligere men dog ærligere. Si fra at du kun ønsker vennskap ! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Dikt opp en type?

HA HA HA HAAAAAAAAAAAAAA

:o

Skrevet

Jeg diktet opp en kjæreste en gang.

Enkleste utvei, og ikke spesielt ærlig, men heller ikke en alvorlig løgn som gjorde min kollega noe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor ikke bare sette deg ned med han og forklar at du kun er interessert i å være venner med ham. Da vet han hvor skapet står og kan legge løpet sitt opp etter det. Realt , fairth og dere blir spart for mange misforståelser og problemer.

Skrevet

Ofte er det ikke så enkelt, Gjest.

Det er ofte vanskelig å godta noe slikt - når den andre parten fortsatt er "ledig".

Jeg har forsøkt slike vennskap noen ganger, men jeg føler meg aldri komfortabelt sammen med dem igjen, etter at de først har "falt" litt.

Det vil alltid være en enveis-spenning der, som du ikke kan imøtekomme som de egentlig og faktisk ønsker, og jeg har derfor måttet avslutte noen vennskap for å kunne gå videre selv - og for at han skal kunne komme seg bort fra tanken om meg og ham.

Skrevet

Hva med å si at du dessverre er veldig forelsket i en annen, og dermed "følelsesmessig opptatt"?

Mye lettere enn å måtte ta med en ikke-eksisterende kjæreste på julebord...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...