inga:) Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Pcn blir plutselig veldig treg. Du gir den beskjed om å gjøre ting, men det går i sneglefart. Hva kan man gjøre? (Bortsett fra å få raserianfall?)
student21 Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Er det noe som er "vanlig" for pc'n at den alltid bruker lang tid? Det kan jo være enten veldig full hardisk eller virus.. Ville ha prøvd å formatere hele greia, eventuelt høre med en datakyndig kamerat eller bekjent
antibac Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Jeg ville nok bare tatt backup av alt som er viktig og formatere hele maskinen. En kamerat av meg ga meg tips til hvordan jeg kunne "renske" opp i maskinen for å gjøre den raskere, men jeg har dessverre ikke linkene han sendte meg lenger, og jeg husker heller ikke det han sa. Dette kan du spørre folk om på hardware.no, de har peiling!
student21 Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Jeg skaffet meg en Mac Haha, ja det var jo egentlig en veldig fin unnskyldning for å gjøre en ny investering
Henkie Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Pcn blir plutselig veldig treg. Du gir den beskjed om å gjøre ting, men det går i sneglefart. Hva kan man gjøre? (Bortsett fra å få raserianfall?) Hopp i det først som sist! Selg dritten, og kjøp deg en Mac. Den holder seg like frisk og fin i årevis - UTEN at du trenger å vedlikeholde den noe som helst. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Pcn blir plutselig veldig treg. Du gir den beskjed om å gjøre ting, men det går i sneglefart. Hva kan man gjøre? (Bortsett fra å få raserianfall?) Restarte.
Criztal Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Last ned Ccleaner (http://www.programs2011.com/lv/group/view/kl25623/CCleaner.htm) Den renser opp det meste som får den til å gå tregt
slask Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Ellers har du nå sjansen til å gi Linux en sjanse. Ubuntu eller Mint er fine distribusjoner og lett å bruke. Selv om jeg har småtesta litt innimellom over 20 år var det først for et år siden jeg gikk over på fast basis på to hjemmemaskiner. Skal aldri tilbake. Så trenger jo Microsoft og Apple litt konkurranse siden de har fått mye gratis. Størsteparten kjøper jo en pc og får med Windows (eller Apple OS) på lasset helt uvitende om mulighetene.
Gjest BabyBlue Skrevet 13. januar 2011 #10 Skrevet 13. januar 2011 Formater den! Eller kjøpt en mac. Jeg gjorde sistnevnte.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #11 Skrevet 13. januar 2011 Reinstaler hele greia. Til dere som foreslår mac. De er ikke så mye bedre de heller.
antibac Skrevet 13. januar 2011 #12 Skrevet 13. januar 2011 Formater den! Eller kjøpt en mac. Jeg gjorde sistnevnte. Haha, samme her
antibac Skrevet 13. januar 2011 #13 Skrevet 13. januar 2011 Reinstaler hele greia. Til dere som foreslår mac. De er ikke så mye bedre de heller. Høres ut som du har peiling når du sier at hun skal reinstallere datamaskinen sin Uansett, hvis TS bruker PCen til de mest vanlige tingene som nettsurfing, word, musikk, osv., er Mac mye bedre enn en datamaskin. En PC ER bedre på andre ting, som f.eks. spill. Jeg har vært anti-Mac lenge, men etter at jeg fikk mer erfaring med Mac så elsker jeg den bare mer og mer. Jeg har 3 andre PCer, og ALLE sammen har etter kort tid blitt ganske treige, og til slutt VELDIG treige. Det krever mye vedlikeholding med PC for å ha en grei hastighet, det gjør det ikke med Mac. Så hvis TS ikke trenger PC til noe spesielt, ville jeg absolutt investert i en Mac.
inga:) Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 17. januar 2011 Er det noe som er "vanlig" for pc'n at den alltid bruker lang tid? Det kan jo være enten veldig full hardisk eller virus.. Ville ha prøvd å formatere hele greia, eventuelt høre med en datakyndig kamerat eller bekjent Nei den pleier ikke oppføre seg slik. Antivirus norton er up to date, diskfragmentering er utført. Kjørt antivirus og spywaresøk. Nada. Masse ledig plass på harddisk...
inga:) Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2011 Jeg skaffet meg en Mac Dette er ikke min private pc, men en jeg jobber på. Privat har jeg selvsagt mac. Men en mac som kræsjer konstant, så jeg har vert litt uheldig. Den er perfekt å jobbe på, men på nettet er det bare problemer (Safari).
inga:) Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 17. januar 2011 Ellers har du nå sjansen til å gi Linux en sjanse. Ubuntu eller Mint er fine distribusjoner og lett å bruke. Selv om jeg har småtesta litt innimellom over 20 år var det først for et år siden jeg gikk over på fast basis på to hjemmemaskiner. Skal aldri tilbake. Så trenger jo Microsoft og Apple litt konkurranse siden de har fått mye gratis. Størsteparten kjøper jo en pc og får med Windows (eller Apple OS) på lasset helt uvitende om mulighetene. Eier er dessverre ikke interessert i å lære seg et nytt operativsystem, men bra tips så takk
inga:) Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #17 Skrevet 17. januar 2011 Last ned Ccleaner (http://www.programs2011.com/lv/group/view/kl25623/CCleaner.htm) Den renser opp det meste som får den til å gå tregt Ser bra ut, vi laster ned og prøver! Tusen takk
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #18 Skrevet 17. januar 2011 Dette er ikke min private pc, men en jeg jobber på. Privat har jeg selvsagt mac. Men en mac som kræsjer konstant, så jeg har vert litt uheldig. Den er perfekt å jobbe på, men på nettet er det bare problemer (Safari). Kast prefs-fila til safari, eller skaff deg Firefox
Vulpes Skrevet 17. januar 2011 #19 Skrevet 17. januar 2011 Jeg er ingen dataproff, så når jeg støter på slike dataproblemer bare tar jeg backup av det jeg vil spare på og formaterer dataen.
inga:) Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #20 Skrevet 17. januar 2011 Jeg er ingen dataproff, så når jeg støter på slike dataproblemer bare tar jeg backup av det jeg vil spare på og formaterer dataen. Jeg å, men hun som eier datan har ikke ekstern harddisk og hun har programmer hun sier hun trenger men da vil miste for godt... Takke seg til å kjøpe alle programmer og være ærlig og rederlig, meg) men jeg har mac. Hun har pc... Så hun kan ikke bruke mine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå