AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #1 Del Skrevet 11. januar 2011 Hei Jeg er bare nysgjerrig på dere mannfolk som dater mye, er medlemmer på nettsider for dating o.l men som ikke ønsker et forhold. Hvordan klarer dere og ikke bli emosjonelt engasjert når dere treffer på bra damer? Det samme gjelder forøvrig de som hooker opp som "friends with benefits".. - Hvordan klarer dere å ha en slik relasjon over tid uten at det oppstår følelser? Jeg spør fordi jeg selv ikke klarer det, men har truffet menn som gjør det.. Og jeg prøver vel å forstå.. Tanx ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gorgonzola Skrevet 11. januar 2011 #2 Del Skrevet 11. januar 2011 Det er en ærlig sak å "bare" date andre mennesker, i den hensikt å møte andre for lek, moro, mulig vennskap og helt sikkert sex. Forutsatt at man er åpen på akkurat det. Nå er det faktisk sånn at det ståstedet gjelder like mye for kvinner som for menn. Dessuten - om en gutt dater ei jente og det ikke sier "pang" med den første han møter så er han ikke en player eller en som "bare" vil date. Det blir litt for korttenkt å konkludere med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #3 Del Skrevet 11. januar 2011 Det er en ærlig sak å "bare" date andre mennesker, i den hensikt å møte andre for lek, moro, mulig vennskap og helt sikkert sex. Forutsatt at man er åpen på akkurat det. Nå er det faktisk sånn at det ståstedet gjelder like mye for kvinner som for menn. Dessuten - om en gutt dater ei jente og det ikke sier "pang" med den første han møter så er han ikke en player eller en som "bare" vil date. Det blir litt for korttenkt å konkludere med det. Jeg mente ikke å hevde at det IKKE var en ærlig sak Ingen dømming fra min side! Jeg mener heller ikke at det skal si PANG med en gang.. Jeg vet jo at det ofte skal litt mer til. Jeg tenker mer på hvordan man klarer å treffe noen over tid (eksempelvis dating, sex uten forpliktelser) uten at det blir følelser involvert...? Det er jo slik at det er en del fysiologiske prosesser som oppstår når vi mennesker er nær hverandre (eks oxitycin frigjøring o.l) som skaper tilknytning. Dette gjelder like mye for jenter selvfølgelig, men siden jeg er kvinne, så spør jeg dere menn... Jeg har prøvd meg på den typen relasjon selv (fucbuddie, uforpliktende dating), men dersom det forekommer over tid, så får jeg følelser..- hver gang! Hvis ikke, så er personen såpass uinteressant at jeg ikke vil treffe de noe mer.. Dette innlegget er altså ikke ment som dømmende på noe vis, eller generaliserende.. Jeg bare undrer meg på hvorfor enkelte klarer å ha en uforpliktende relasjon uten at det blir følelser involvert når jeg ikke klarer det, og fordi vår anatomi tilsier at det blir en fysiologisk reaksjon? Det innebærer selvfølgelig at spørsmålet mitt innebærer uforpliktende relasjoner som varer litt over tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #4 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg elsker søte jenter! For meg, så er det ingenting bedre enn å sitte der med ei søt jente i armkroken. Prate drit, ha sex, kose og kose oss i sammen. SÅ KLART blir jeg emosjonelt engasjert, jeg smiler når jeg tenker på jentene, og jeg er utrolig glad i dem. Men jeg har ikke lyst til å tilby dem ett forhold med mindre det skjer på mine premisser. Premisser de færreste jenter er villige til å godta (feks ingen barn, noensinne). Så forhold er i det store og hele ikke aktuelt med mindre jenter eksplisitt utrykker at de har det samme synet på ting som meg. Derfor holder jeg forhold som noe som er mer eller mindre umulig, for hadde ikke klart å være i ett forhold med ei jente som egentlig har lyst til å slå rot og få barn når jeg selv aldri kommer til å være villig til å tilby det. I lys av den fine anonymiteten man har her på internett kan jeg jo og nevne at jeg tror meg og de fleste andre som har samme syn på ting har en skrue eller to løse i hodet. ;p For min del er det nok det at moren og faren min skilte seg og har brukt de siste 20 årene på å krangle. Det sluttet ikke før jeg kuttet faren min totalt Med mindre jeg kan garantere 100% at noe liknende aldri kommer til å skje med meg og den eventuelle partneren min så kommer jeg aldri til å være villig til å få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #5 Del Skrevet 11. januar 2011 "Forhold" for gutter og "Forhold" for jenter kan være ganske så radikalt forskjellige ting. Mange jenter som bare går inn i ett forhold for den sosiale akseptens skyld. Bare for kosen og sexen, men uten intensjoner om at det skal være noe som varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #6 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg elsker søte jenter! For meg, så er det ingenting bedre enn å sitte der med ei søt jente i armkroken. Prate drit, ha sex, kose og kose oss i sammen. SÅ KLART blir jeg emosjonelt engasjert, jeg smiler når jeg tenker på jentene, og jeg er utrolig glad i dem. Men jeg har ikke lyst til å tilby dem ett forhold med mindre det skjer på mine premisser. Premisser de færreste jenter er villige til å godta (feks ingen barn, noensinne). Så forhold er i det store og hele ikke aktuelt med mindre jenter eksplisitt utrykker at de har det samme synet på ting som meg. Derfor holder jeg forhold som noe som er mer eller mindre umulig, for hadde ikke klart å være i ett forhold med ei jente som egentlig har lyst til å slå rot og få barn når jeg selv aldri kommer til å være villig til å tilby det. I lys av den fine anonymiteten man har her på internett kan jeg jo og nevne at jeg tror meg og de fleste andre som har samme syn på ting har en skrue eller to løse i hodet. ;p For min del er det nok det at moren og faren min skilte seg og har brukt de siste 20 årene på å krangle. Det sluttet ikke før jeg kuttet faren min totalt Med mindre jeg kan garantere 100% at noe liknende aldri kommer til å skje med meg og den eventuelle partneren min så kommer jeg aldri til å være villig til å få barn. Ts her igjen; Interessant det du skriver.. - Jeg ønsker meg nødvendigvis ikke barn selv jeg da. Og er en relativt "fri sjel", som menes at jeg er redd for å bli sittende stuck i rammene til A4 livet.. Mitt mål i livet er ikke å finne drømmemannen, bygge hus, få barn, stasjonsvogn osv. Mitt mål er å finne drømmemannen å oppdage verden med..- som fører meg til følgende problem; Jeg faller for de guttene som ikke er ute etter et forhold, fordi de ofte sender ut noen signaler som jeg finner tiltalende ut fra det livet jeg ønsker meg.. Hmm.. Dermed har jeg hatt noen uforpliktende relasjoner med gutter, men jeg klarer ikke å holde følelsene utenfor.. Greia er også at de virker så stressa på hele forholdspraten at jeg ikke har fått sagt at jeg aldri ville prøve å forandre dem, eller "strap their wings", fordi det er nettopp dette som gjør at jeg liker dem.. It aint easy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 11. januar 2011 #7 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg er jente, men slenger meg på fordi jeg foretrekker å date og ikke være i forhold om dagen. Det går helt fint an å ikke få følelser for mennene for min del. De kan være fantastiske gutter, men jeg tillater ikke meg selv å få sånne følelser. Jeg har ikke lyst til å bli "fanget" og ta på meg alt de negative et forhold fører med seg (trofasthet, at man må ta hensyn til en annen part etc.). Likevel elsker jeg gutter, og blir gjerne kjent med nye mennesker. Hvis jeg en dag tilfeldigvis møter en fantastisk mann kommer jeg naturligvis ikke til å si nei kun fordi jeg foretrekker å være singel, men inntil den dagen kommer så setter jeg en mur foran følelsene mine og nekter dem å komme ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #8 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg er jente, men slenger meg på fordi jeg foretrekker å date og ikke være i forhold om dagen. Det går helt fint an å ikke få følelser for mennene for min del. De kan være fantastiske gutter, men jeg tillater ikke meg selv å få sånne følelser. Jeg har ikke lyst til å bli "fanget" og ta på meg alt de negative et forhold fører med seg (trofasthet, at man må ta hensyn til en annen part etc.). Likevel elsker jeg gutter, og blir gjerne kjent med nye mennesker. Hvis jeg en dag tilfeldigvis møter en fantastisk mann kommer jeg naturligvis ikke til å si nei kun fordi jeg foretrekker å være singel, men inntil den dagen kommer så setter jeg en mur foran følelsene mine og nekter dem å komme ut. TS her igjen; Jeg skulle gjerne vært flinkere til å sette opp den muren selv.. Hadde en fuckbuddie en stund, hvor jeg var veldig flink til å holde følelsene i sjakk.. - Men, så var han full en kveld, spurte hva jeg ville videre, fortalte at han likte meg, og at han hadde tenkt mye på hvor godt han trivdes sammen med meg.. Da var det gjort, og murene falt. Da jeg senere ymtet frempå at jeg mente det samme, så ignorerte han meg siden.. hehe.. Tror du for tipse meg om hva slags betong du bruker til den muren din hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #9 Del Skrevet 11. januar 2011 Ts her igjen; Interessant det du skriver.. - Jeg ønsker meg nødvendigvis ikke barn selv jeg da. Og er en relativt "fri sjel", som menes at jeg er redd for å bli sittende stuck i rammene til A4 livet.. Mitt mål i livet er ikke å finne drømmemannen, bygge hus, få barn, stasjonsvogn osv. Mitt mål er å finne drømmemannen å oppdage verden med..- som fører meg til følgende problem; Jeg faller for de guttene som ikke er ute etter et forhold, fordi de ofte sender ut noen signaler som jeg finner tiltalende ut fra det livet jeg ønsker meg.. Hmm.. Dermed har jeg hatt noen uforpliktende relasjoner med gutter, men jeg klarer ikke å holde følelsene utenfor.. Greia er også at de virker så stressa på hele forholdspraten at jeg ikke har fått sagt at jeg aldri ville prøve å forandre dem, eller "strap their wings", fordi det er nettopp dette som gjør at jeg liker dem.. It aint easy Sånn rett ut, hvis ei jente presenterer seg som "Ikke interessert i barn", "Glad i Yoga", "Elsker (primitiv) Reising", "Digger og lage god mat" og "Ikkealkoholiker". Så er jeg interessert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #10 Del Skrevet 11. januar 2011 Sånn rett ut, hvis ei jente presenterer seg som "Ikke interessert i barn", "Glad i Yoga", "Elsker (primitiv) Reising", "Digger og lage god mat" og "Ikkealkoholiker". Så er jeg interessert! hehe.. Du er tydeligvis ikke en av gutta jeg har møtt hittils.. Vel, jeg strøk på et punkt da..- Jeg er glad i vin, men bortsett fra det så matchet det fint :gjeiper: -TS- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjesteSpiller Skrevet 12. januar 2011 #11 Del Skrevet 12. januar 2011 For min del er det veldig enkelt, da jeg ikke har truffet drømme dama foreløpig. Så lenge jeg ikke ser for meg at det er en dame jeg kan gifte meg med og tilbringe de neste 10 årene sammen med, så er det rimlig enkelt å holde følelser ute av spillet. Er selvfølgelig ikke så "god" sex og kos som hvis man hadde vært helt hengivende og forelsket, men er bra nok til at det funker så lenge man ikke har en drømmedame tilgjengelig. Viser det seg at det er en "match made in heaven" så ville jeg nok fort fått følelser for vedkommende. Noe som sikkert er litt av tilfellet dere damer sliter med. At dere får litt for sansen for fyren eller synes det er litt for koslig og konfortabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå