AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Nå er jeg i gang med å kvitte meg med 10-15 svangerskaps kg... Registrere alt jeg sppiser på vektklubben. Det får jeg opp at jeg skal ha i meg 1600 kal om dagen. Men hvis jeg spiser sunn anbefalt mat, kommer jeg aldri høyere enn 1000-1100 kal. Er det da "greit" å fylle opp kvota med snop?? Jeg lider nemlig av ekstrem sjokolade avhengihet! Jeg blir såå dårlig hvis jeg ikke spiser det. Får fryktelig hodepine, blir svimmel, Hender jeg svimer av, og blir skjelven. Og med en gang jeg kapitulerer og spiser litt sjokolade blir jeg bra fort. Jeg er slankeoperert fra før av, så å få i seg mer sunn mat pr. måltid er umulig! Spiser 5-6 små måltider om dagen.
Hanselot Skrevet 12. januar 2011 #2 Skrevet 12. januar 2011 Du blir dårlig og svimmel pga du spiser for lite mat. Du er slankeoperert, stilles det ikke visse krav til en egeninnsats i ettertid da? Hvordan er det mulig å være så uopplyst i dagens samfunn når det gjelder kosthold? Spis ordentlig mat jevnt igjennom hele dagen istedet for, slik at søtsuget forsvinner. Jeg regner med du spiser så lite pga at du er mett, men du er tydeligvis ikke for mett til å spise godteri. Spis ordentlig mat og kos deg med godteri en gang i blant.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #3 Skrevet 12. januar 2011 Hehe joda, jeg følger "rettningslinjene" etter operasjonen, og jeg spiser ca hver 3 time! Da spiser jeg sunn mat til jeg er stappmett! Men ja magesekken er tom etter 20 min, og da er det ikke noe vannskelig å spise snop desverre. Men som sagt, jeg får ikke inn mer en 1000-1100 kal hvis jeg spiser sunt, og uvelheten og hodepinen forsvinner heller ikke om jeg spiser en frukt e.l! Men det jeg egentlig lurer mest på, er om man kan gå ned i vekt og spise sjokolade så lenge dagens totale kalorimengde ikke overstiger 1600 kal??? For min kropp i hvertfall nekter å "slippe" kiloene hvis jeg spiser for lite... Men takk for svar:)
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #4 Skrevet 12. januar 2011 Ja så lenge kaloriene holder seg under går det bra. Men i såfall vil jeg anbefale at du lager sjokolade selv, eller kjøpe mørk sjokolade med lite sukker. En god neve nøtter gir deg de siste kaloriene.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Det høres vel egentlig ut som om du er sterkt avhengig av sjokoladen. De fleste blir gretten, uvell, får hodepine også videre når man kutter ut sukkeret. Men jeg lover at du vil føle deg fantastisk om du bikker den kneika.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå