Fillay Skrevet 11. januar 2011 #22 Skrevet 11. januar 2011 Lykke til imorgen! Jeg kjenner meg virkelig igjen i følelsene dine! Jeg har en sønn med barneautisme (mild autisme kan man kalle det), og det har vært en lettelse og en dyp sorg å få diagnosen. En lettelse fordi vi endelig kunne forstå og lære osshvordan vi kunne bemøte han bedre. En sorg fordi vi nå vet at vi og han alltid kommer til å ha det mye tøffere enn vi hadde forventet og sett for oss. Sønnen min klarer se egentlig veldig godt og har gode venner. Men samtidig er han så utrolig sårbar og angstfyllt, og ingen forelder vil se sitt barn slite.. Så, virkelig lykke til imorgen! 1
Miss Puddel Skrevet 11. januar 2011 #23 Skrevet 11. januar 2011 skjønner litt hvordan du har det, både jeg og guttungen er til utredning for ADHD, og på en måte ønsker jeg at vi IKKE har det, (selvom jeg vel egentlig vet med meg selv at det er nettopp det som er hva vi sliter med), siden det er veldig stigmatiserende. Men på den annen side håper jeg at det ER det, siden da kanskje vi kan få hjelp både han og jeg...
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2011 #25 Skrevet 11. januar 2011 Lykke til i morgen:) Mitt barn er hf autist, livet er blitt rikere på mange måter;)
estrella Skrevet 11. januar 2011 #26 Skrevet 11. januar 2011 Sånn sett trenger det ikke å være så negativt å få en diagnose (hvis hun har det da..men det høres jo litt slik ut?), da kan en lære seg mange metoder for å forstå og tolke barnet.. Anbefaler boka "en annerledes barndom" av Iris Johansson. Det er ikke noe fagbok, men hun som har skrevet boka er autist selv. Så det kan være lærerikt å lese hvordan hun har tolket hele livet sitt, selvfølgelig er det jo ikke slik det er for alle, men det er interessant å lese. Hun kom til et punkt hvor hun bestemte seg for å "bli som alle andre", hvis du ikke har hørt om henne før så kan jeg nevne at hun er anerkjent foreleser både i Norge og Sverige Det kan jo være greit å lese denne boka uansett, jeg likte den iallefall veldig godt. Litt greit å lese noe som ikke bare er fagstoff av og til Lykke til! Hun er uansett ei fantastisk jente - med eller uten diagnose
MarianneE Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #27 Skrevet 12. januar 2011 Takk for alle klapp på skulderen. 4.5 time til møtet begynner. Jeg har litt sommerfugler i magen, jeg gruer meg... jeg gleder meg... Dagen på jobb kommer til og gå seint tror jeg. KOmmer med rapport i ettermiddag/kveld.
Jens Skrevet 12. januar 2011 #28 Skrevet 12. januar 2011 I morgen skal min mann og jeg på sykehuset. Igjen. Denne gangen er det for og få et svar på den 3 mnd lange utredninga av vår datter på 3.5år. Hun er utredet for mild barneautisme. Hva svaret vi får fra sykehuset blir vet jeg jo ikke enda, men hva håper jeg? Jeg håper vi får svaret at JA, hun har autisme. Jeg håper vi får svaret NEI hun har ikke autisme. For er det autisme så kan det svare på hvorfor hun slår seg kraftig og bare reiser seg opp som ingenting har skjedd. Det kan svare på hvorfor hun la haka på en varm stekeplate med muffinser og ikke reagerte. Det kan forklare hvorfor hun ser andre hus når vi er ute og spør om vi bor der. Det kan forklare hvorfor hun kan være vanskelig og få kontakt med Det kan forklare hvorfor hun sliter med språkforståelsen Det kan forklare hvorfor når vi er ute, hun spør om vi kan gå ut Det kan forklare hvorfor hun har måttet læres opp i og leke med andre barn- men trives litt for godt i eget selskap. Jeg kunne fortsatt en stund.... Men jeg vil ikke. Jeg vil ikke at det skal være noe med henne- hvem vil det om barnet sitt? Jeg vil at det som har fått oss alle til og lure- jeg vil at det skal være hennes særegenheter. Allikvel.... Jeg klarer ikke bli kvitt den urolige følelsen av at det er noe med henne, noe som jeg ikke ser. Men i morra får vi da svar. Vi er spente, barnehagen og spesialpedagogen hennes og støtteassistenten hennes er spent. Kjenner jeg har vondt i mammahjertet mitt. Skjønne lille jenta mi.... er i akkurat samme sitvasjonen selv, untatt at vi akkurat har begynnt utredningen. Skjønner veldig godt hvordan du har det nå. Er som en liten sorgprosess man må igjennom.
Gjest BabyBlue Skrevet 12. januar 2011 #30 Skrevet 12. januar 2011 Lykke til med deg og jenta di =) Håper det går bra!
Gjest Annaires Skrevet 12. januar 2011 #32 Skrevet 12. januar 2011 Håper møtet gikk bra, og at dere fikk svar på de spørsmålene dere har.
MarianneE Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #33 Skrevet 12. januar 2011 svar har vi fått. HUn har fått diagnosen autisme. Vet ikke hva mer jeg skal skrive akkurat nå. Det er fult i hodet mitt.
Fillay Skrevet 12. januar 2011 #34 Skrevet 12. januar 2011 svar har vi fått. HUn har fått diagnosen autisme. Vet ikke hva mer jeg skal skrive akkurat nå. Det er fult i hodet mitt. Håper dere får god oppfølging videre! Og det er helt vanlig med en sorgprosess om du opplever det fremover. For meg tok det nok et år før det verste var over, men jeg kan fortsatt dette sammen iblant ved tanken på at barnet mitt har autisme.
Donpedro Skrevet 12. januar 2011 #35 Skrevet 12. januar 2011 Meld dere inn i i en forening, feks denne: http://www.autismeforeningen.no/ 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #36 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har sniklest i dagboken din, og jeg har grått noen tårer for deg i ettermiddag og i kveld. Takk for at du klarer å dele den aller første kvelden etter å ha fått en diagnose på jenta di med oss. Vet du; Thea M er ingen autist. Thea M er et menneske som har autisme. Skulle så indelig gjerne gitt deg en fysisk
Gjest gjest Skrevet 12. januar 2011 #37 Skrevet 12. januar 2011 Jeg ville bare si at du skriver nydelig om datteren din, ble rørt av å lese startinnlegget og måtte lese det høyt for samboeren min.
barnehagetanten Skrevet 13. januar 2011 #38 Skrevet 13. januar 2011 Gravid og lettrørt som jeg er, klarer jeg ikke formidle hva jeg vil si: derfor ville jeg bare gi deg en
micci Skrevet 13. januar 2011 #39 Skrevet 13. januar 2011 Sterkt å lese det du skriver.. Sitter her med tårer i øynene. Jenta di er jammen heldig som har så sterke og flotte foreldre!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #40 Skrevet 13. januar 2011 Vondt å lese det du skriver. Håper det vil bli bra for dere og jenta deres.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå