FantasDick Skrevet 11. januar 2011 #1 Skrevet 11. januar 2011 Jeg ligger i senga og får ikke sove - ligger bare å griner fordi jeg tror jeg er gravid. Prøver samtidig å være stille så samboeren ikke skal våkne. Ikke kan jeg stå opp heller for en kompis sover på sofaen vår. Og jeg holder på å tørne - håpløs situasjon.. Jeg skulle fått mensen for en uke siden! Kjenner alle "symptomer". Jeg har tatt pillene punktlig og bruker ofte kondom i tillegg fordi jeg er LIVREDD for å bli gravid. Vil ikke ha barn, i allefall ikke enda. Ligger her og tenker jeg må ta en test, men jeg tør ikke. Jeg er livredd for resultatet. Kommer til å dø om testen er positiv. Har blitt gravid på p-piller tidligere og har da tatt abort, men det er selvsagt ikke noe jeg har lyst å gjenta. Beklager for intetsigende og rotete innlegg, men akkurat nå er dette for mye for meg og føler jeg trenger å få det ut - har ikke sagt ord om dette til noen! Skriver dessuten på mobiltelefonen.
Gjest hogwash Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Uansett hva testen viser er det vel bedre med en avklaring enn å ligge våken midt på natten og gråte på grunn av noe man ikke vet er en realitet? 1
FantasDick Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2011 Jo, selvfølgelig hadde det vært bedre med en avklaring, men er jo tydeligvis ikke ved mine fulle fem for tiden og er så lite rasjonell at jeg får meg ikke til å ta den testen! Sånn som det er nå veksler jeg mellom å gråte/"innse" at jeg er gravid og gråte/nekte for at det kan være tilfelle. Jeg VET jeg burde ta den testen, men jeg klarer ikke.
Gjest hogwash Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Kanskje en prat med fastlegen kunne vært en bra start da? Han kan hjelpe deg med å se på andre prevensjonstyper evn. sette deg i kontakt med psykolog hvis denne frykten er til stor hindring for deg.. Uansett hvordan du snur og vender på det burde du snakke med noen om det vil jeg tro, selv om det er vanskelig. Høres ut som dette tærer veldig på deg
inga:) Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Vil bare gi deg en klem jeg Bit tennen sammen og gå ut og kjøp en test i morgen og få det overstått, så slipper du å pine deg selv slik. Vet hvordan du har det, men vet også hvor bortkastet det er å bekymre seg for noe som ikke er sikkert. Få det overstått, så du vet. Snakk deretter med fastlegen om din redsel for å bli gravid. Det finnes sikkert tryggere prevensjon enn bare pp. 1
Antlers Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Føler det på samme måte selv, så jeg vet hvordan du har det med den frykten. Det er sikkert helt forjævlig om testen skulle vise seg å være positiv, men da kan du i alle fall ta det derfra og gjøre det du føler er riktig. Og tenk så mange kilo lettere du vil føle deg om testen er negativ! Vet det er vanskelig, men dette er ikke noe å utsette. Ta den testen, du! Du vet det må gjøres uansett, og da kan det like så gjerne skje nå 1
FantasDick Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2011 Ok, jeg skal ta en test i dag. Venter til samboeren kommer hjem for jeg vil ikke sjekke resultatet selv.. Ingen av oss vil bli foreldre, så vi vet i alle fall hva utfallet ev. blir. Jeg burde kanskje ha snakket med legen/noen om dette, men jeg har problemer å fortelle om personlige ting/problemer til andre mennesker. Har gått til psykolog pga depresjoner tidligere, men gav opp etter 1 år fordi jeg snakket aldri om det som plaget meg. Jeg er et håpløst tilfelle, jeg vet, men det er ikke så lett.. Jeg har såvidt nevnt det for fastlegen min, men han skjønner ikke hvor redd jeg faktisk er for dette - og det skjønner jeg godt, for jeg var nok ikke så tydelig.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Du har ikke stresset veldig mye i det siste da? Særlig stress i forhold til "nei, jeg er en dag for seint ute"- kan gjøre at mensen blir enda mere utsatt. 1
CafeLatte Skrevet 11. januar 2011 #10 Skrevet 11. januar 2011 Du må nok bare gjøre det ts. Verre å gå rundt å tenke på det hele tiden. Hvis du skulle ha blitt gravid så bør du bytte prevansjon. Snakk med legen din.
Gjest caramiacaramella Skrevet 11. januar 2011 #11 Skrevet 11. januar 2011 Uff, jeg skjoenner deg saa godt! Har ogsaa fullstendig angst for aa bli gravid. Jeg synes du burde ta en test saa fort som mulig, saa faar du iallfall svar! I fremtiden kan dere jo ogsaa tenke paa aa ta ende flere forholdsregler. Jeg og han jeg dater naa bruker alltid kondom i tillegg til at jeg gaar paa p-piller. Jeg har ogsaa lyst til aa proeve en saann saeddrepende krem jeg har lest om...jeg vet ikke med deg, men jeg foeler meg SAA mye tryggere naar jeg vet vi er godt beskyttet. Skal mye til aa bli gravid naar dere bruker 2-3 former for prevensjon! Sorry for alle aa, ae, oe'ne forresten. Utenlandsk data!
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #12 Skrevet 11. januar 2011 Om du ikke vil bli gravid så slutt og ha sex. Siden ingen prevansjonsmiddel er 100% 1
FantasDick Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 11. januar 2011 Som sagt; jeg skal ta en test i dag. Er ikke så lett å "bare" gjøre noe man er livredd for, men vet jo at jeg må gjøre det. Om du ikke vil bli gravid så slutt og ha sex. Siden ingen prevansjonsmiddel er 100% Javel.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #14 Skrevet 11. januar 2011 Jeg ligger i senga og får ikke sove - ligger bare å griner fordi jeg tror jeg er gravid. Prøver samtidig å være stille så samboeren ikke skal våkne. Ikke kan jeg stå opp heller for en kompis sover på sofaen vår. Og jeg holder på å tørne - håpløs situasjon.. Jeg skulle fått mensen for en uke siden! Kjenner alle "symptomer". Jeg har tatt pillene punktlig og bruker ofte kondom i tillegg fordi jeg er LIVREDD for å bli gravid. Vil ikke ha barn, i allefall ikke enda. Ligger her og tenker jeg må ta en test, men jeg tør ikke. Jeg er livredd for resultatet. Kommer til å dø om testen er positiv. Har blitt gravid på p-piller tidligere og har da tatt abort, men det er selvsagt ikke noe jeg har lyst å gjenta. Beklager for intetsigende og rotete innlegg, men akkurat nå er dette for mye for meg og føler jeg trenger å få det ut - har ikke sagt ord om dette til noen! Skriver dessuten på mobiltelefonen. Men du må ta en test. Tenk om du ikke tar en test og så finner du ut at du er gravid når det er for sent?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. januar 2011 #15 Skrevet 11. januar 2011 Om du ikke vil bli gravid så slutt og ha sex. Siden ingen prevansjonsmiddel er 100% Idiotisk råd. Hun har allerede hatt sex 1
Gjest Thefainter Skrevet 11. januar 2011 #17 Skrevet 11. januar 2011 Lykke til! Jeg krysser fingrene for at du ikke er gravid!
FantasDick Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #18 Skrevet 11. januar 2011 (endret) Venter på resultatet nå. Holder på å kaste opp av redsel. Fy f... så jævlig. Edit; virker kanskje teit at jeg skriver her mens jeg venter, men noe må jeg jo gjøre. Edit2; den var negativ! Men jeg er fremdeles ikke overbevist, er bare litt over en uke siden sist vi hadde sex, så kanskje det var litt tidlig? Huff, jeg aner ikke. Har flere symptomer, så skjønner ikke hva det kommer av. Pleier å teste meg annenhver mnd, er så redd for å ev. ikke finne ut av en graviditet før det er for sent for en abort. Tror jeg bestiller en time til legen, jeg! Så kan jeg fortelle om denne skrekken min også. Endret 11. januar 2011 av Zaphireh
CafeLatte Skrevet 11. januar 2011 #19 Skrevet 11. januar 2011 Venter på resultatet nå. Holder på å kaste opp av redsel. Fy f... så jævlig. Edit; virker kanskje teit at jeg skriver her mens jeg venter, men noe må jeg jo gjøre. Edit2; den var negativ! Men jeg er fremdeles ikke overbevist, er bare litt over en uke siden sist vi hadde sex, så kanskje det var litt tidlig? Huff, jeg aner ikke. Har flere symptomer, så skjønner ikke hva det kommer av. Pleier å teste meg annenhver mnd, er så redd for å ev. ikke finne ut av en graviditet før det er for sent for en abort. Tror jeg bestiller en time til legen, jeg! Så kan jeg fortelle om denne skrekken min også. Ikke for å gjøre deg beskymret, men når man går på p piller så kommer vel den falske blødningen på dag 3 eller 4. Jeg skjønner du blir beskymret. Bestill time hos legen. På den andre siden så er mensen symptomer ganske like graviditet symptomer. Kvalme, vondt i ryggen, sterkere luktesans, irritasjon , murringer osv Så ikke ta sorgen på forskudd. Lykke til håper du ikke er gravid.
The Kitten Skrevet 11. januar 2011 #20 Skrevet 11. januar 2011 Det må være veldig slitsomt å gå rundt å frykte at man er gravid, nærmest konstant. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå