Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et problem når det gjelder BH-er og lurer på om noen har råd for hva jeg kan gjøre. Det er nemlig ingen cupstørrelser som passer meg, jeg pleier å bruke 80-C men da er cupen for liten så da "tyter" det liksom ut men dersom jeg prøver å bruke D så er cupen en del for stor så da blir det utrolig sygt å bruke for det er for mye tøy som bretter seg på en måte :sukk: Hva kan jeg gjøre ?

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hei, jeg har et problem når det gjelder BH-er og lurer på om noen har råd for hva jeg kan gjøre. Det er nemlig ingen cupstørrelser som passer meg, jeg pleier å bruke 80-C men da er cupen for liten så da "tyter" det liksom ut men dersom jeg prøver å bruke D så er cupen en del for stor så da blir det utrolig sygt å bruke for det er for mye tøy som bretter seg på en måte :sukk: Hva kan jeg gjøre ?

Hm når du prøvde d cupen, gikk du fortsatt for 80? Har du prøvd 75 D?

• Liker 1
Skrevet

Hm når du prøvde d cupen, gikk du fortsatt for 80? Har du prøvd 75 D?

Ja jeg brukte fortsatt 80, tenkte ikke på å prøve mindre, men tror kanskje det blir litt for lite, men det er jo verdt et forsøk :goodbye:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Ja jeg brukte fortsatt 80, tenkte ikke på å prøve mindre, men tror kanskje det blir litt for lite, men det er jo verdt et forsøk :goodbye:

Jeg har iallefall hørt at om man går opp en cup str så kan man gå ned i str på bhen rundt ryggen

Skrevet

OM det tyter ut må du vel ha større og ikke mindre?? Hva med 85 C ?

Gjest BettyBoop28
Skrevet

OM det tyter ut må du vel ha større og ikke mindre?? Hva med 85 C ?

Eh større cup ja, men trenger ikke nødvendigvis være større over ryggen?

Jeg tenker enten 75 D eller 85C

• Liker 2
Skrevet

Eh større cup ja, men trenger ikke nødvendigvis være større over ryggen?

Jeg tenker enten 75 D eller 85C

Nei dersom jeg prøver 85 over ryggen sitter ikke BH-en ordentlig på

Skrevet

Dra i en butikk hvor de måler deg. Change har f.eks salg nå, og de har mange forskjellige størrelser å velge imellom. Det er ikke sikkert at du passer inn i det standard A4-utvalget de fleste kjedebutikker har. :)

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Nei dersom jeg prøver 85 over ryggen sitter ikke BH-en ordentlig på

Selv om det er C?

Hmm nå har jeg plutselig et annet spm. Er du hundre prosent sikker på hva str du bruker? Du kunne ikke gått innom triumph for å få målt slik at du får helt riktig?

Jeg gikk rundt og trodde jeg var 75- 80 B Men så var jeg visst 70d

Skrevet

Om cupen er for liten, gå opp en cup, altså ifra C til D.

Hvis du velger å ha mindre rundt rygg, altså ifra 80 til 75, må du alltid gå opp en cup.

Altså hvis du bare endrer cup må du ha D, hvis du går en str ned rundt rygg også må du ha E cup, altså 75 E er da din str.

Ta et målebånd og mål rundt ryggen, under brystet så tett som du kommer, så trekker du ifra 5cm, dette er da din str. Hvis båndet viser 78 feks er 75 riktig, viser det 81 er også 75 riktig.

Jeg har selv også en merklig cup str, og handler derfor på brastop.com du får billige bh, og de passer:)Dette nett stedet går jeg god for, og de har utrolig bra kunde service også:) +++

Men før du shopper online råder jeg deg til å prøve en bh på de dyre forettningene, for sånne som oss får de ikke på H&M eller noe..

Håper det var til hjelp. lykke til.

Skrevet

Selv om det er C?

Hmm nå har jeg plutselig et annet spm. Er du hundre prosent sikker på hva str du bruker? Du kunne ikke gått innom triumph for å få målt slik at du får helt riktig?

Jeg gikk rundt og trodde jeg var 75- 80 B Men så var jeg visst 70d

nei jeg er ikke helt sikker på størrelsen, men det jeg mente med at 85C ikke sitter ordentlig er at den blir for løs i ryggen, men 80 virker egentlig greit det er bare cupen som er problemet... det hadde kanskje vært greit å fått målt det ja, for det må da finnes BH-er som passer ?

Skrevet

nei jeg er ikke helt sikker på størrelsen, men det jeg mente med at 85C ikke sitter ordentlig er at den blir for løs i ryggen, men 80 virker egentlig greit det er bare cupen som er problemet... det hadde kanskje vært greit å fått målt det ja, for det må da finnes BH-er som passer ?

Det finnes garantert BH-er som passer, men det er ikke alltid like enkelt å finne dem på egenhånd. :)

Dersom du føler at 85 ikke sitter skikkelig rundt, så er den for stor. Da er du maks 80 cm rundt, kanskje til og med 75. Det kan jo f.eks hende at du er en 75E, og da er det ikke så rart om 80C ikke passer helt når den er 1 cup for liten og 5 cm for stor.

Jeg anbefaler virkelig at du måler deg. Det kan gjøre det mye enklere å finne BH-er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...