Gå til innhold

EasyLife - erfaringer? pris? virker det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å slanke meg og er klar for å legge om livsstilen totalt. Jeg har lest litt om EasyLife, men etter litt googling og lesing på diverse nettsider og forum blir jeg litt skeptisk... På nettsidene til EasyLife står det ingen ting om måltidserstattere og sånt, kun at EasyLife gir deg kunnskap og forståelse om kosthold... Etter å ha lest litt forstår jeg jo nå at en periode i begynnelsen går man på en diett bestående av shake og suppe. Jeg har prøvd forskjellige varianter av måltidserstattere før, Nutrilett, Go 123 og Noka, da har jeg gått ned noen kilo og rett opp igjen etter kuren og er derfor SVÆRT skeptisk.

Er det noen KGere som har erfaring med EasyLife? Har det fungert for dere?

Jeg lurer også på hva det koster...? Det står ingenting på nettsiden og når jeg ringte EasyLife i Drammen nektet de å gi meg priser per telefon, de ville ha meg på rådgivingsmøte. Er jo liten vits i å gå på rådgivingsmøte om man ikke har råd uansett.

Mvh Linda :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har erfaring med EasyLife! Gikk på kortids kurset på 3 mnd nå i høst. Veldig fornøyd! Jeg er 174 høy og veide 70,5 kilo. Nå veier jeg 62!

Det med å gå på kostholdsersatterne er frivillig, ikke noe du må gjøre. Men de anbefaler deg å gå på de i starten for å få litt fart på sakene slik at du får skikkelig med motivasjon. Selv gikk jeg bare på kostholdserstatterne i 1-2 uker, da jeg er for glad i mat til å bare leve på shake. Jeg gikk likevel ned en del kilo ved å spise sunt og trene.

Du lærer veldig mye om kosthold og trening, hva som er "lov" å spise og hvordan man burde trene for å få mest mulig ut av treningen. Meningen med kurset er ikke at du skal følge det de måneden som det foregår for å så gå tilbake til gamle rutiner. Du lærer hvordan du skal fortsette med de forhåpentligvis gode rutinene du har kommet inni etter kurset er slutt! Hverfall der jeg har gått har jeg fått veldig god støtte og veiledning, og selvom kurset er ferdig kan jeg fortsatt komme å snakke med personen som holdt kurset for å få veiledning hvis jeg trenger det.

Selvom det har vært jul og masse usunt mat, holder veier jeg fortsatt 62 kilo, som jeg gjorde da kurset sluttet. Dette har kanksje noe med at jeg er bevist på at jeg ikke vil opp igjen, og har jeg gjerne kunne ha kvittet meg med noen kilo til.. Men også fordi jeg har lært hva jeg skal spise og hvor mye jeg skal trene for å holde vekten.

Jeg husker dessverre ikke pris, men tror det var ca 1200,- kr mnd. Dette er da for kurset og det medlemsskapet på treningssenteret koster i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :smilorange: !

Jeg må innrømme at jeg ble veldig skeptisk da jeg leste om disse måltidserstatningene på diverse steder på nettet, siden EasyLife ikke nevner det noe sted på nettsiden sin, det står bare at man lærer om riktig kosthold osv, og jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor de ikke er mer åpne at de også benytter måltidserstatninger i sine opplegg :klø: .

Jeg skal tenke litt på det, mye av grunnen til at jeg vurderer EasyLife er også at jeg føler at det er en lavere terskel for å gå på trening der enn på f.eks. Elixia hvor alle sprekingene spretter rundt, jeg har vært "støttemedlem" på mer enn et treningssenter fordi jeg følte meg så utilpass at jeg bare var der et par ganger før jeg droppet det :flau: . På EasyLife senteret er det forhåpentligvis mange på min størrelse og på mitt nivå og da blir det jo på en måte litt mindre skummelt å gå på trening.

Mvh Linda :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MåltidsERSTATTER...en ting ting er når du bruker det, en annen når du er ferdig og skal tilbake til normal kost.

De fleste på et vanlig treningssenter er helt normale folk som vil akkurat det samme som deg, ned i vekt, bedre kroppsfassong, bedre form. Hva med å la deg fasinere av de som er godt trent, sette seg mål om en dag om å være i tilnærmet god form?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MåltidsERSTATTER...en ting ting er når du bruker det, en annen når du er ferdig og skal tilbake til normal kost.

Er ikke helt sikker på hva du mener? Mener du at det er er et problem å gå tilbake til normal kost? Noe av greia med EasyLife opplegget er visstnok at man får kostholdsveiledning og man lærer å legge om kostholdet sitt når man er feridg med måltidserstatterperioden.

De fleste på et vanlig treningssenter er helt normale folk som vil akkurat det samme som deg, ned i vekt, bedre kroppsfassong, bedre form. Hva med å la deg fasinere av de som er godt trent, sette seg mål om en dag om å være i tilnærmet god form?

Jeg beklager, men med mine over 100 kg klarer jeg ikke helt å se at de supertrente menneskene man ofte finner på "normale" treningssentre er folk som vil det samme som meg, selv om det sikkert i bunn og grunn stemmer. Jeg føler meg f.eks. bare skikkelig dum når jeg går på gruppetimer som og står der som "elefanten" på bakerste rad som ikke klarer å henge med i svingene, selv i de enkleste timene. Det er sånne ting som gjør at jeg mister motet, kanskje dumt men sånn er det faktisk.

Mvh Linda :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du får bra oppfølging på kostholdet så skal det gå bra:) De aller fleste hiver seg på shaker og kurer, kunn for å få en dipp i vekten..så raser de rett opp igjen etterpå. Mange har i tillegg lagt enda mere på seg i ettertid. Men så lenge du får bra oppfølging, og ikke minst hører etter og gjør hva du får beskjed om så er det grei skuring. For noen er det en grei start å få en boost på vektnedgangen.

Jeg jobber på et treningssenter, og har drevet med trening stort sett hele livet. Noe av det viktigste man må gjøre når man begynner å trene, og det er ikke kunn for de som er overvektig. Er å kunne legge egoet ifra seg utenfor treningssenteret. Drite i hva andre synes, for du er på trening for din egen del! Det er fremtiden du starter på nå, gevinsten av å pine seg gjennom treningen, være fokusert på hva du skal gjøre, det er det som teller.

Som en kompis sier hver gang han ser en overvektig person er ute å jogger: "vet du hva jeg kaller sliker folk? mennesker med selvinnsikt! de har fan meg fattet at de må ta saken i egne hender å gjøre noe, ikke bare grave seg ned. Jeg blir så gla når seg ser slikt". Sier han;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på easy life!

Jeg gikk veldig raskt ned, man starter med en periode med bare shaker. For min del ble det 5 uker på kun shake. Du veier mer enn jeg gjorde så for deg blir det kanskje noen uker lenger.

Det koster ca 800,- i uken for maten, kurset kostet ca 1500,- i mnd. Dette varer i 6 mnd (hvis man ikke skal gå light-varianten som går i tre mnd, men med 100kg så skal du vel ned mer enn 5-10kg) Deretter binder man seg for 1 år tilsammen på treningssenteret, svd en ca 500,- i mnd.

Totalt så endte min easy life-opplevelse på svimlende mange tusen.

Kurs i 6mnd: 9.000,-

800,- pr uke i mat den første tiden, deretter erstattet man 1 måltid med mat og gradvis ett til.

Jeg brukte godt over 20.000,- denne perioden.. *shit*

Erfaringen: gikk raskt ned 13kg...... og nesten like raskt opp igjen. Vi hadde ingen god kursleder så fikk dårlig oppfølging og liten oppbacking. Greia med dette er at man skal lære seg et nytt kosthold når man er ferdig med shake. Man skal prioritere mer proteiner enn karbo, altså man lever litt lavkarbo.

Jeg kjenner jo ganske mange som har gått på easy life, noen er fornøyde, andre ikke. Jeg kan ikke anbefale dette i det hele tatt!! Men det er nå min mening...

Nå har jeg tatt av 24 kg ved hjelp av "sunn fornuft", dvs litt Grethe Roede, litt mer proteiner og mindre karbohydrater.

Jeg forbruker mer enn jeg putter inn, enkelt og greit. Men likevel ikke så enkelt ;)

Jeg ønsker deg lykke til, uansett hva du måtte velge!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...

Jeg driver Tønsberg Easylife-senter, og jeg blir skremt av å lese noe av det som står her og mangel på grunnleggende fysiologi. For det første; det finnes ingen vidunderkur for å gå ned i vekt. All vektreduksjon krever to ting; trening og endring i kosthold. Dette kan summeres opp til endring av livsstil. Da kan man legge til en faktor til, motivasjon. Det er det Easylife handler om. 

For det første; all vektnedgang innebærer at man mister både muskler og fett. Dette sier ikke Grete Roede eller ukebladene så mye om. Forbrenningen din er avhengig av hvor mye muskler du har på kroppen. Går du ned f.ex 5 kg vil noe av det være muskler. Dvs at når du er ferdig med en slankekur så har du LAVERE forbrenning enn før du startet. Dette skyldes at du har mindre muskelmasse. Her er det Easylife skiller seg fra mange andre opplegg; vektreduksjon kombineres med trening, slik at muskelmassen beholdes samtidig som man går ned i fettprosent. De her som skriver at de har tatt kurset og gått opp igjen etter kurset har ikke fått med seg essensen i kurset; trening, kosthold og motivasjon. Dette er antagelig kursdeltagere som kun har fulgt dietten, hatt minimal med trening, og gått tilbake til å spise som vanlig (dvs mye karbohydrater, nordmenn elsker brød). Da går man opp det man har gått ned, og mere til. 

En liten faktaopplysning til slutt; hvis man klarer å erstatte ca 1,5 kg fett med muskler vil man gå ned nesten en halv kilo i måneden bare ved å sitte stille. Motsatt: Hvis du går ned 5 kg på en slankekur, og 1,5 kg av det er muskler, så går du opp en halv kilo ekstra i måneden bare ved å sitte stille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...