Gå til innhold

MEG eller sofaen....?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Uff, nå er jeg så irritert... Mange kvelder ligger min mann der på sofaen og sover :roll: Til min store irritasjon! Sitter å sløver forann tven til han ligger der. Nå snakker jeg om lørgagskvelder også... Begynner å lure på om jeg er SÅ kjedelig. Han jobber veldig mye om dagen altså, så han er jo sliten. Men kunne han ikke i det minste gått å lagt seg? Ofte har han jo også en kvil midt på dagen ( han er bare 30... viss det var noen som lurte) Han trenger vel mye søvn, stakkars... :D Men fy som det irriterer meg. Hadde dere dullet rundt han med pledd, eller hadde det fristet dere også å kaste et glass vann i hodet på han :hoho: Hva driver dere på om kveldene? Noe må jeg finne på, ellers er jeg redd det blir det vannglasset... Tror ikke det hadde vært så populært...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der hadde min også som sport da han jobba til umenneskelige tidspunkt som snur hele døgnet opp ned.

Det irriterte vettet av meg også og det sa jeg rimelig klart ifra, han var helt enig, men når man er sliten og bare skal legge seg på sofaen og se på tv, så er det ikke lett å holde øya oppe når man har mest lyst til å bare sove og øya truer med å slukke lyset permanent for noen timer om du ikke gjør det frivillig..

Siden det skjedde såpass ofte, så gikk jeg bare og la meg, av og til vekte jeg han og sa med en ikke så veldig hyggelig tone at "nå legger jeg meg jeg, skal du sove her eller legge deg sammen med meg?"

Av og til kom han da etter, andre ganger registrerte han nesten ikke hva jeg sa.

Men han kom da som regel tuslende på mårrakvisten.

Kanskje du kan foreslå at han tar seg en siesta en times tid eller to når han kommer hjem fra jobben ? Og at han da legger seg i senga, ikke på sofaen ?

Så har dere resten av kvelden sammen når han har fått hvilt ut litt ?

Det kan jo også være en idè å ikke legge seg på sofaen, men å sitte i den. Sovner ikke så fort da.

Dere kan jo prøve og se om det hjelper.

Skrevet

Ellers så kan dere finne på noe sammen og møtes rett etter jobb? Spise litt og få på kino - eller gå en tur sammen før middag? Så får dere i hvert fall litt tid sammen.

Her i huset er vi ganske sløve når vi først er hjemme - som regel har jeg sofagym og hanpc-gym - i hvert vårt rom. Men vi møtes av og til og tar en kaffe før vi går hjem, eller trener sammen. Da får vi i hvert fall den tiden sammen.

Men dette er hverdager - i helgene må vi gjøre noe, ja.

Skrevet
Her i huset er vi ganske sløve når vi først er hjemme - som regel har jeg sofagym og hanpc-gym - i hvert vårt rom.

Det der hørtes ganske kjent ut. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Da kjæresten min flyttet inn til meg, fikk han klar beskjed om at siden vi bare har en liten sofa i stua, skal all soving foretas i soverommet når begge er hjemme. Han murret ganske kraftig over dette i og med at han liker å ligge på sofaen og se på TV, men han fant fort ut at det er stusselig å ligge på soverommet alene. Så nå SITTER vi i allefall og glor på TV'n sammen. :wink:

Irriterer meg ofte over at han til stadighet foreslår at vi skal slå av TV og høre på musikk istedenfor, men at det bare blir med forslaget. Jeg klarer meg godt uten TV - pusler rundt med kryssord og bøker eller hører radio på kjøkkenet, men for han virker det som om det er fryktelig vanskelig å slå av TV'n. Merkelig nok kommer han ofte tassende inn på kjøkkenet hvis jeg har satt meg der........

Skrevet
men for han virker det som om det er fryktelig vanskelig å slå av TV'n.

Men det er jo veldig vanskelig å slå av TV'n... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ehh... nei, det er ikke vanskelig å slå av TV'n. Makan til slappfisker!!!

Start forsiktig hvis det er lenge siden du/ dere ha gjort det. Prøv å begynne med å slå av lyden (mute controll på trykkeren). Etter 2 uker kan dere f. eks. vri TV'n litt bort fra sofaen. Med iherdig innsats bør dere kunne klare å være TV- fri i minst 1 time i uka etter 6 måneder.

• 1 år senere...
Skrevet

uff, kjenner meg igjen i det med tven. Kjæresten min slår på tven med en gang han kommer på besøk til meg. Når han ser på tv, hører han ikke hva jeg sier. Når det er reklamepause så slår jeg av lyden for å prate med han, men da SER HAN PÅ REKLAMEN UTEN LYD!!! herregud er jeg SÅ kjedelig! Uff, i går ble jeg så sur at jeg gikk rett og la meg. Han skjønte selfølgelig ikke noe. Jeg sov da han kom å la seg.

Skrevet
uff' date=' kjenner meg igjen i det med tven. Kjæresten min slår på tven med en gang han kommer på besøk til meg. Når han ser på tv, hører han ikke hva jeg sier. Når det er reklamepause så slår jeg av lyden for å prate med han, men da SER HAN PÅ REKLAMEN UTEN LYD!!! herregud er jeg SÅ kjedelig! Uff, i går ble jeg så sur at jeg gikk rett og la meg. Han skjønte selfølgelig ikke noe. Jeg sov da han kom å la seg.[/quote']

:ler: De skjønner lite av og til.. Han trodde sikkert du var trøtt bare. Vi jenter hadde nok tenkt og tolket alt mulig, hvis HAN la seg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Når det er reklamepause så slår jeg av lyden for å prate med han' date=' men da SER HAN PÅ REKLAMEN UTEN LYD!!! herregud er jeg SÅ kjedelig! [/quote']

Eller er det HAN som er kjedelig? Litt asosial kanskje?

Kjenner igjen det der med sovinga - kjæresten min hadde tidenes dårligste søvnvaner da vi flyttet sammen. Han sov gjerne flere timer etter jobb (helt normal, ikke altfor slitsom jobb) for så å være oppe til femtiden om morgenen. Da vi bodde i en ganske liten leilighet og jeg er litt nevrotisk med hensyn til soving fulgte jeg mer eller mindre hans døgnrytme, med det resultat at jeg ble deprimert og fikk angstsymptomer (utelukkende pga søvnmangel/forvirring). Til slutt "truet" jeg med å flytte fra han hvis ikke døgnrytmen ble annerledes - ikke fordi jeg ikke var glad i han, men fordi jeg som beskrevet ble dårlig. Og fordi vi aldri fikk gjort noe på ettermiddagene, og i helgen skulle hele dagen soves bort.

Han skjerpa seg han, altså. Og jeg har forståelse for at han er trøtt når han kommer hjem fra jobb, særlig nå i mørketida. Så sier ikke noe på at han hviler seg litt på sofaen (på hans eget rom). Eller at vi ikke finner på noe hveeer eneste dag. Men vi har blitt flinkere til å gjøre ting sammen - gå på ski, kino, se film, spise middag sammen og ikke foran tven o.l. Og man får så sinnsykt mye igjen for dette!

Skrevet

Er det rart jeg fortsatt er singel!!!!!?????.... NEI!!...

Jeg bodde sammen med en sofasliter i 8 år!!... tro meg, jeg har fått nok TV for et helt liv....

Æsj!.. kjenner jeg blir helt mannehater når jeg leser om disse sløve hanndyrene...

Nei takke meg til singellivet!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hmm... jeg må innrømme at hverken jeg eller kjæresten min er TV-sofa slaver. Vi står mye på ski, eller tar oss en kveldstur/ går på kafe/spiller spill/ hører på musikk - eller danser.. :roll: han holder på lære meg...hehehe... Bare slå av TV'en! eller si at den er ødelag! største terskelen for å komme seg ut døren og finne på noe, er faktisk å komme seg opp av sofaen!

Skrevet
Hmm... jeg må innrømme at hverken jeg eller kjæresten min er TV-sofa slaver. Vi står mye på ski' date=' eller tar oss en kveldstur/ går på kafe/spiller spill/ hører på musikk - eller danser.. :roll: han holder på lære meg...hehehe... Bare slå av TV'en! eller si at den er ødelag! største terskelen for å komme seg ut døren og finne på noe, er faktisk å komme seg opp av sofaen![/quote']

Takk! Ble faktisk litt inspirert av dette innlegget. :-) Skal gjemme fjernkontrollen....

Skrevet
Er det rart jeg fortsatt er singel!!!!!?????.... NEI!!...

Jeg bodde sammen med en sofasliter i 8 år!!... tro meg, jeg har fått nok TV for et helt liv....

Æsj!.. kjenner jeg blir helt mannehater når jeg leser om disse sløve hanndyrene...

Nei takke meg til singellivet!!!

He he he! Nesten 9 år i mitt tilfelle. Han flyttet i juni, og siden da har TV'en knapt vært på! Glemmer til og med nyheter og det som er...

Den nåværende er heldigvis ingen TV-slave, og det er jeg sååå glad for! Han liker ikke engang Sporten! YEAH! :danse:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Mannen ligger ofte på sofaen, det kan jeg også gjøre. Ser ikke noe problem i det. Men tv ser både han og jeg relativt lite på.

Skrevet

Jeg sovner også lett på sofaen når jeg ser på tv, og egentlig er litt trøtt. Og da er det faktisk VELDIG vanskelig å sette i gang med det som skal til for å legge seg ordentlig: få vekk pleddet, ta medisiner, pusse tenner, kle av seg... Og sofaen er så myyyyk.

Catzy

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det har bare hendt en gang at jeg har sovnet på sofaen istedenfor å komme meg i seng om kvelden, men da våkna jeg etter en halvtime og krøp til sengs. Men å ta en ettermiddagshvil på sofaen er bare behagelig. Men kanskje ikke så bra for døgnrytmen. :sove:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...