Gå til innhold

Begynne å trene kondisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har trent styrke et års tid nå, (mye for å gå opp i vekt).

Pga jeg har slitt med å gå opp i vekt har jeg ikke turt å trene kondisjon,

men nå føler jeg det er på tide å begynne med det.

Jeg har lyst å gjøre mølla om til min beste venn, men vet jeg har en lang vei å gå.

Har fryktelig dårlig kondis, og er heller ikke veldig glad i jogge/løpe.

Har dere noen tips til en nybegynner? Hvor begynner man?

http://www.loplabbet.no/nybegynnerprogram

Ser dette ut som et greit program å følge?

Takk for råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser greit ut det nybegynner programmet der. Men jeg liker ikke å følge slike program,liker best å finne ut ting selv.

Jeg begynte å trene kondisjon for å gå ned i vekt,og har variert veldig mye. Trener alt fra spinning til aeorbic timer. Er kjempeviktig med variert trening ellers går en lei.

Vis du ikke vil ned i vekt trenger du ikke å trene like mye kondisjon som en person som vil ned i vekt. Da trenger du bare å trene kondisjon en-to timer per uke. Har du tilgang til treningsstudio eller trener du for deg selv?

Skrevet

Ja, vil variere etterhvert. Men tenkte å følge et program og prøve å nå et mål nå i begynnelsen mens kondisen min er såpass ikke-eksisterende som den er :)

Trener på studio:)

Skrevet

4x4-intervaller i en passende øvelse som du liker! fins ikke noe bedre for å bedre kondisen på kort sikt :)

Skrevet

Ja, vil variere etterhvert. Men tenkte å følge et program og prøve å nå et mål nå i begynnelsen mens kondisen min er såpass ikke-eksisterende som den er :)

Trener på studio:)

Følg et program. Da er du nesten garantert resultater om du følger programmet.

4x4-intervaller i en passende øvelse som du liker! fins ikke noe bedre for å bedre kondisen på kort sikt :)

Tja, for en absolutt nybegynner så er dette hardt. De som aldri har løpt før (og spesielt dem som har litt ekstra bagasje) bør begynne med gange og rolig jogg før de trapper opp til løping.

Det er da lettere å kjøre gjennom et nybegynnerprogram først og så ta 4x4 øktene etter det.

Er forøvrig enig at det er en fin måte å få trent opp kondisjonen på for dem som løper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...