Gå til innhold

Nabo'n måker snøen sin inn til oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en stor hekk mot gardsplassen til nabo'n. Den er ca 3 met er høy og går rundt to sider av huset vårt og skjermer bra for innsyn. Nabo'n bruker snøfreseren sin på gardsplassen sin og blåser all snøen sin inn i hagen vår! (det står nå 1,5 meter med snø inni hekken).

Hva er regelverket rundt dette? Kan han bare gjøre dette? Tenk om jeg vil være kjempebarnslig og si at vi ikke vil ha noe snø i det heletatt i hagen vår og derfor måker alt inn på hans gardsplass?

(ja...ikke rart det er krig i verden og alt det der... men dette er j... irriterende)!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er lov eller ei, men jeg ville spurt ham om han ikke kan endre utblåsningsretningen/vinkelen slik at ikke hekken og hagen deres blir full av hans snø. Er ikke sikkert han har tenkt på det en gang. Der foreldrene mine bor blåste brøytebilen all snøen fra veien inn i poststativ, hekker og søppelkasser, men da sjåføren ble oppmerksom på det, snudde han på freseren slik at snøen ble blåst i en grøft langs et jorde i stedet.

Skrevet

Kanskje han ikke har andre steder å gjøre av snøen? Her hvor vi bor kaster alle snø inn i hverandres hager for å slippe å løpe langt avgårde med hver eneste skuff med snø. Hva gjør det med litt ekstra snø i hagen?

Skrevet

Ser ikke problemet så lenge han ikke legger snøen på deres veier som dere prøver å holde fremkommelige, eller skader hekken. Snøen smelter da etterhvert. Mange med små tomter har problemer med hvor de skal gjøre av snøen.

Skrevet

bank bank bank , hei, jeg er naboen din. Jeg ser det er mye snø fra din gårdsplass som er fra din snøfreser som nå ligger i min hekk og hage.

Du vet sikkert dette selv, og jeg ber om at du heller snur denne blåseren vekk fra meg, min hage og min hekk. Det er jo fort gjort å ikke tenke seg om når man er i siget, men fra nå av håper jeg dette forbedrer seg :jepp:

Skrevet

Hvis det er slik at sneen kun havner i hagen din eller inni hekken, og ikke havner i oppkjørsel, gangvei, elelr er til hinder på noen annen måte. Ser jeg ikke problemet. Det forsvinner når tempraturen stiger...

Skrevet

det er ikke god nabo-førsel å slenge over til nabo, jeg unngår det ALT JEG KAN. Og gjør jeg noe som irriterer, stopper jeg tvert.

Gjest Galithralia
Skrevet

Hvorfor kan ikke naboen ha snøen i sin egen hage da? Det smelter jo vekk når det blir varmere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...