AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Mann, 22 år her. Saken er den at på de 22 årene jeg har levd så jeg ikke vært på en eneste date, men har i senere tid fått bedre selvbilde og god respons fra det motsatte kjønn. Jeg har lest mye rundt omkring men det er ikke noe spesifikt noen plass om hva en bør og ikke bør gjøre og hva som er "normalt" på en date. Derfor har jeg en del spørsmål som er følgende: Hvordan flørter du? Alså, hva kan en si, hva er over streken, hvor mye/hvilken fysisk kontakt kan en gjøre. Er litt erting morsomt så lenge en ikke går over streken eller gjør det for mye?(Kan legge til at det ikke blir alkohol på daten så kan vel kanskje gjøre at en har litt mer grenser for "fysiskheter" ) Hva er klare tegn på at hun liker deg og vil treffes igjen? (viss hun ikke faktisk sier: "dette bør vi gjøre igjen en gang" eller lignende. Når det kommer til "datingregler", er det noen en faktisk burde følge? Vet at å vente litt kan være lurt for å ikke virke desperat eller for interessert. Viss en føler date'n har gått bra, går det an å ringe eller sende melding om at en hadde det hyggelig og gjerne vil gjøre det igjen dagen etterpå? Også, ringe eller sende melding om date nummer to viss en kommer så langt? Kyss, vanlig på første date? Eller se etter tegn på at hun vil bli kysset? (I såfall, hvilke tegn?) Burde en si hva en ser etter på en date? F.eks jeg leter etter et fast forhold og ikke bare en flørt eller ligg. Eller burde en bare ha en lett og morsom tone over date'n og heller vente med å se om det kan bli en date nummer to først? Er å gå en tur en grei første date? Enten i by eller noe parkgreier? Tenkte litt på kaffê men føler det blir litt rart å bare sitte rett opp og ned å snakke om alt slags med en person når masse folk sitter rundt. Viss noen faktisk gidder å svare på noen av disse spørsmålene blir jeg utrolig glad:) Tusen takk viss du leste hele innlegget og ha en fortsatt fin dag:)
student21 Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Hei mann22 Kan ikke akkurat kalle meg selv drevet på date-fronten jeg heller, men tenkte jeg skulle komme med et tips til noen av spørsmålene dine Det er helt i orden å vise og fortelle henne at du har det gøy og at det er morsomt å være med henne uten at du trenger å virke desperat. Om daten går bra så kan du jo tekste henne og fortelle henne det enten utover kvelden eller neste dag (kommer litt ann på hvor mye kontakt dere har til ellers). Ellers ville jeg ikke ha ploppet ut med "skal vi gjenta det i morgen?".. Det kan virke litt desperat å klenge seg helt på når du ikke vet sikkert hva hun tenker og føler for deg. Prøv å prate litt med henne i ettertid og kanskje la det ligge et par dager før du kan gjøre et forsøk igjen om du føler hun gir deg inntrykk av at hun er interessert. Kyss på første date, tja, det må du vell nesten føle litt på selv der og da. Om du gir henne en klem før dere forsvinner i hver deres retning kan du jo prøve deg på et kyss på kinnet i første omgang og se litt responsen på det. Når det kommer til fremtidige planer som at du er på jakt etter et langvarig forhold er jo veldig fint, men slike "alvorlige" ting ville jeg personlig ikke hatt helt sansen for på første date. Da handler det jo mest om å bli bedre kjent med hverandre og prøve å slappe av i hverandres selskap og ha det koselig. Du kan jo starte opp med å møte henne i byen/parken og vandre litt rundt sammen, og så foreslå at dere kan gå inn og få varmen i dere med en kopp kaffe/kakao Ser ikke for meg at det hadde vært rart å gå på kaffe, men dersom du tenker litt på dette er det jo mulig å sjekke om det finnes en litt koselig og avsidesliggende kaffe i området der det kanskje er sjangs for litt mindre folk. Har du spurt henne ut allerede siden du er usikker på hvor og hva den første daten kan gå i? Stå på
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Ikke enda men er temmelig sikker på at hun er interessert så skal be henne ut ganske snart, i verstefall viss hun sier nei så vet jeg jo ihvertfall disse tingene til senere Har endelig fått et godt selvbilde/selvtilit så er ganske sikker på at det blir date på meg snart uansett om hun sier nei (mange fisk i havet som dem sier )
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Tilleggspørsmål Hvordan vet jeg om ei jente har lyst at jeg skal ta kontakt med henne? (Ser meg lenge i øynene? Har merka det ett par ganger) Hvordan åpner du en samtale med ei jente? Vet liksom ikke hva som er en bra måte å bryte isen på. Har lest at å snakke om noe spesifikt med henne (plagg eller lignende) kan være greit men si hun ikke har noe veldig spesielt på seg da?
student21 Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Har hørt rykter om at det finnes mange fisk i havet ja, så her er det bare å dra frem fiskestanga og prøve på lykken! Om jeg ønsker at en gutt skal ta kontakt med meg prøver jeg ofte å holde øyekontakten litt lenger enn "normalt", uten at det blir creepy da selvfølgelig Ellers prøver jeg å smile mye, både til de rundt meg og til den jeg holder øyekontakten med.. Da får jeg spørre deg; Hvordan åpner man en samtale med en gutt? Det finnes vell ikke noe icebreaker som passer perfekt når som helst og hvor som helst, men dersom du legger merke til noe spesielt ved henne f.eks et plagg kan du jo prøve deg. Jeg fikk et kompliment for et par øredobber en gang, slo godt ann det for å få i gang en samtale Hvilken sammenheng er det egentlig du tenker på i forhold til hvordan du starter opp en samtale? Dersom du venter på bussen og den er forsinket kan du jo starte opp med litt småprat. Dersom det skulle være på skole/jobb kan du prøve å starte opp med noe relatert her som hun kanskje kan hjelpe deg med. Dersom det bare blir med en kort samtale første gangen er det enklere neste gang
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Har heller ikke så alt for mye erfaring med dating, men har vært på et par i seneste tid. nr 1 møttes på en kaffesjappe(første møte, traff hverandre på nett), satt å snakka der en stund om vanlige ting, sånn for å bli bedre kjent. etter det gikk vi en liten tur, for var litt kleint på kafeen, vi var eneste gjestene og begge to er stille/sjenerte. gikk bedre på turen(10-15min kanskje), snakket om favoritt ditt og datt osv. fikk klem da vi skiltes og følte det egentlig var greit. fikk melding etter noen minutter om hvordan jeg syns det gikk og om jeg likte han osv. kanskje litt fort, men var koselig. endte opp med ny date litt under en uke etter første, da var det kino (og klining i bilen etterpå). nr 2 møtte jeg også på kafe. vi hadde prata veldig bra sammen på nettet først, men han var ikke interessant. han brukte en hver anledning til å ta på meg, tørka svette fra ansiktet stadig vekk osv. Kan vel si det slik at jeg var svært glad da den var over og jeg har ikke hatt no mer kontakt med han. nr 1 og jeg er vel nesten sammen nå, 5,5 uker senere. mine tips er hver deg selv, vær høflig/gentlemann, ekte... føl deg litt fram. vet ikke om dette hjalp så mye jeg, men det var litt av min erfaring..
Ethereal Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 Det eneste man ikke burde gjøre er vel å snakke om eksene sine, men heldige deg har hvertfall ikke det problemet! Selv er jeg sinnsykt dårlig på å følge datingregler, og prater om alt mulig rart. Man merker vanligvis veldig fort hva slags person det er man har med å gjøre. Noen forteller om hva de tenker på når de runker på første date, mens andre ville fått hetta av det samtaleemnet. Vær snill, positiv og glad, så kommer du automatisk langt. Spør daten din om spørsmål, fortell om deg selv og vær åpen. Hvis jeg er interessert i en mann så prøver jeg å være "fysisk" med han. Feks stryke på hånda, ta på forsiktig osv. Jeg sier også at jeg gjerne vil finne på noe igjen. Lykke til!
Facepainter Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Vær deg selv. Funker det ikke har dere ikke noen fremtid sammen.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #9 Skrevet 11. januar 2011 Har hørt rykter om at det finnes mange fisk i havet ja, så her er det bare å dra frem fiskestanga og prøve på lykken! Om jeg ønsker at en gutt skal ta kontakt med meg prøver jeg ofte å holde øyekontakten litt lenger enn "normalt", uten at det blir creepy da selvfølgelig Ellers prøver jeg å smile mye, både til de rundt meg og til den jeg holder øyekontakten med.. Da får jeg spørre deg; Hvordan åpner man en samtale med en gutt? Det finnes vell ikke noe icebreaker som passer perfekt når som helst og hvor som helst, men dersom du legger merke til noe spesielt ved henne f.eks et plagg kan du jo prøve deg. Jeg fikk et kompliment for et par øredobber en gang, slo godt ann det for å få i gang en samtale Hvilken sammenheng er det egentlig du tenker på i forhold til hvordan du starter opp en samtale? Dersom du venter på bussen og den er forsinket kan du jo starte opp med litt småprat. Dersom det skulle være på skole/jobb kan du prøve å starte opp med noe relatert her som hun kanskje kan hjelpe deg med. Dersom det bare blir med en kort samtale første gangen er det enklere neste gang Vel la oss si jeg ser ei jente (har ingen i kikkerten for øyeblikket) på skolen og hun sitter en plass med noen venninner og holder blikket med meg i flere sekunder. Kan jeg da anta at hun er interessert? I såfall, burde jeg gå bort? (Og hvordan gjøre det viss hun faktisk har folk rundt seg?) I hodet mitt tenker jeg bare at det kommer til å gå slik: jeg går bort, sier hei og så går det blankt. Sliter også med at jeg ikke klarer å "loosen up" (hva enn det er på norsk ) rundt jenter, drikker ikke heller så kan ikke "jukse" med det heller (hadde ikke gått an på skolen jeg veit, men tenker i andre sammenhenger) Viss hun da sitter med PC oppe eller med bøker foran seg hadde en grei icebreaker vært hva hun leser/jobber med? Og burde jeg spørre henne ut eller om nummeret hennes etter hvert første gangen jeg introduserer meg? Eller vente med dette til senere? (Det er en stor skole så er ikke sikkert jeg ser henne igjen på ei stund) Men la oss si at jeg faktisk introduserer meg og vi får en samtale i gang, er det noen tydelige (eller mindre tydelige) tegn på at hun liker meg? Har kun hatt ei eneste jente interessert i meg i løpet av livet (og visste det ikke engang før i ettertid for det hadde jo ikke skjedd før) så ting som dette går rett over hodet på meg. Ting som dette er kanskje like lett for noen som å puste men for meg så er alt som har med flørting/jenter helt fjernt :/ Setter kjempestor pris på svar så langt og setter pris på alle tips dere har, kan svare om andre ting enn det jeg spør om også viss dere har noen lure tips
student21 Skrevet 11. januar 2011 #10 Skrevet 11. januar 2011 Dersom hun sitter sammen med en venninnegjeng kan det være litt "vanskelig", men selvfølgelig er dette ulikt fra situasjon til situasjon. Du kan jo fortsette å holde blikket hennes og sende over et smil. Dersom det etterhvert ser ut til at hun kan gå kan du jo "tilfeldigvis" gjøre det samme. Hehe, er ikke alltid like lett å løsne helt. Du kan jo som du selv sier gå bort og si hei, at du la merke til henne der hun satt pga. et eller annet? Du kan fortelle hvem du er og spørre hvem hun er.. Eventuelt hva hun studerer. Dersom hun sitter med bøker og pc ville jeg forsikret meg om at hun hadde lagt merke til deg, og at hun kanskje prøver å vise at hun ikke er så opptatt med det hun driver med. Ikke så veldig morsomt å jobbe opp motet for å gå bort og få inntrykket av at her var du egentlig ikke ønsket fordi hun er opptatt med studier, e.l. Jenta er vell egentlig heldig da som blir introdusert til den egentlige deg, og ikke "deg på fylla".. Det er i allefall noe jeg personlig hadde satt større pris på. Bare prøv å vær deg selv, smil, bruk gjerne litt humor for å løsne opp samtalen litt.. Er jenta interessert vil hun nok hjelpe deg videre i samtalen. Skal selvfølgelig ikke gå bare en vei selv om det er du som tar det første skrittet og tar kontakt med henne. Du kan jo se det litt ann på hvordan den første samtalen går før du tenker på å spørre etter nr hennes. Du kan jo prøve å se litt etter om hun virker som en jente som er litt sjenert og kanskje forsiktig eller om hun tar litt sjangser, kanskje dette kan gjøre det litt lettere å vite om du kan satse på å få nr. hennes i første omgang. Viss ikke kan du jo si at du håper du ser henne igjen snart før du går Ellers så tror jeg det vil være ganske enkelt å se om en jente er interessert dersom du er oppmerksom på det. Om samtalen går lett og hun er engasjert og ser ut til å ha det gøy ser hun i verste fall på deg som en bekjent/ny venn til å starte med. Det er da et godt utgangspunkt Spennende det her altså, du komme med litt oppdateringer når du har funnet den heldige fisken i havet
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #11 Skrevet 11. januar 2011 Spennende og nervepirrende Må bare si tusen takk for alle innleggene dine her, det hjelper veldig. Håper jeg finner "fisken" min snart, har veldig lyst på noen å være glad i og kose med Føler at for hver dag som går så har jeg mer tro på meg selv og er mer sikker på at jeg kan finne noen der ute som kan like meg for den jeg er (for første gang i livet mitt). Hadde faktisk så mye problemer med selvbilde for noen år siden at jeg vurderte å ta livet mitt. Heldigvis er ikke situasjonen lenger Skal oppdatere viss det blir noe fremgang. PS. Forlenget øyekontakt er alltid/ofte ett tegn på at ei jente er motagelig for å bli hilset på? PPS. Viss jeg prater med ei jente og hun virker nervøs er det bra eller dårlig tegn? Skjedde på skolen i dag, fikk beskjed om å vise henne ett klasserom og småpratet imens vi gikk så "sjekket" henne ikke opp eller noe. (Har fått en del blikk i det siste av jenter etter at jeg fikk mer selvtilit så tror jeg er gjennomsnittlig seendes ut i hvertfall så tror ikke det var fordi jeg så motbydelig ut) Regner ikke med at noen gidder å svare på alle mine rare spørsmål men igjen, viss noen gjør det så blir jeg veldig glad
student21 Skrevet 11. januar 2011 #12 Skrevet 11. januar 2011 Rare spørsmål er bra Som student med tonnevis med oppgaver for øyeblikket er det ingenting som er bedre enn å surfe rundt på nettet å føle seg nyttig (så nyttig en kan bli på facebook og KG da) Så det er da god avkobling her. Håper det kan være til litt hjelp iallefall Kan ikke annet enn å tipse dere gutter der ute, er jo somregel gøy når gutter tar mot til seg og dukker opp for å starte en samtale (om han da ikke nermest frir i løpet av de første 5 minuttene da) Håper også at min "fisk" tar mot til seg og dukker opp snart Så bra at ting har endret seg de siste årene for din del da. Herlig med gutter som stråler selvtillit, men samtidig ikke er "players". Altså det her med forlenget øyekontakt vil vell være forskjellig fra person til person, men jeg hadde iallefall ikke glodd mer enn normalt på en person jeg hadde hatt planer om å avvise dersom han tok mot til seg og kom bort. Se på smilet, kombinerer du dette må det bli litt tydeligere å se om du skulle tatt sjangsen Dersom jenta er sjenert og uvant med at gutter tar kontakt kan det absolutt være at hun blir nervøs, selv om hun kanskje er interessert. Slik som situasjonen i dag med at du viste henne klasserommet kunne du jo selvfølgelig ha pratet litt med henne uten å sjekke henne direkte opp. Når hun virker nervøs ut i tillegg er det kanskje lurt å ta det litt med ro og ikke gjøre så mye utav det. Samtidig har du jo allerede truffet henne nå, så grunnlaget for å si "hei, hvordan går det?" neste gang er jo allerede lagt dersom det skulle være ønskelig
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #13 Skrevet 11. januar 2011 Forklarte sikkert dårlig men sjekket ikke hun jenta opp Småpratet bare litt om hvilken linje hun gikk på osv siden jeg følte det ville være litt kleint å ikke si ett ord til hverandre i 5 minutter. Du er mer enn bare litt hjelp for en gutt uten noen form for jenteerfaring så du får ha tusen takk Du får også ha lykke til med studiene, jobber kun selv så er glad jeg slipper sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå