Gå til innhold

kalle navnet Leif Erik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, og har litt lyst til å kalle barnet mitt for Leif Erik etter min bestefar, men lurer på hva dere synes? Blir det for gammelt? Er det rett og slett stygt? Vil ikke at barnet mitt skal bli mobbet for navnet sitt heller. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes navnet er fint og originalt. Heller det navnet enn alle de nye navnene. :)

• Liker 1
Gjest Glad i reiser
Skrevet

Jeg syns det er fint jeg :jepp:

Skrevet

Fint navn det, kommer sikkert ikke til å dele det med halve klassen i alle fall.

Skrevet

Liker ikke navnet Leif. Får assosiasjoner til oldefar, syns ikke navnet passer til en liten gutt. Men det er bare min mening :)

• Liker 1
Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg synes ikke Leif er spesielt fint, og samtlige jeg kjenner som heter Leif et-eller-annet har endt opp med å gå under Leffa, Leifi eller bare det siste navnet.

• Liker 1
Skrevet

liker navnet Leif veldig godt, og kjenner ingen med det navnet som har fått slike kallenavn som Anjelika over her forteller om. Leif Erik er jo enkelt og greit, og ikke så "out of the ordinary" til at man kan regne med at folk vil reagere på det.

Skrevet

Det høres ut som et typisk dobbeltnavn som fremdeles er ganske vanlig der jeg kommer fra, altså er det ikke så gammeldags og de fleste vil ikke synes det høres rart ut. Synes verken det er spesielt fint eller spesielt stygt, og synes det høres fint ut at du vil oppkalle etter noen. Finere enn de fleste navnene som er populære nå, synes jeg.

Skrevet

Jeg synes ikke Leif er spesielt fint, og samtlige jeg kjenner som heter Leif et-eller-annet har endt opp med å gå under Leffa, Leifi eller bare det siste navnet.

Det er jo mest Leif jeg er usikker på, men jeg tenker at hvis han ikke synes det er fint så kan han jo bare få folk til å kalle ham Erik :jepp:. Men jeg er fortsatt litt usikker da.

Skrevet

Liker ikke navnet Leif. Får assosiasjoner til oldefar, syns ikke navnet passer til en liten gutt. Men det er bare min mening :)

Oldefar har jo vært liten gutt han også ;)

Jeg synes navnet er koselig og fint, og forfriskende annerledes enn motenavnene mange barn har nå til dags.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok ikke valgt det selv, mest fordi det kjennes litt uvant. Men et helt greit navn. Ikke så sukkersøtt som enkelte av motenavnene om dagen kan være.

Gjest boblebrus
Skrevet

Jeg synes navnet er fint jeg! Jeg tenker jo på en voksen mann når jeg hører navnet (kanskje fordi jeg har en voksen mann i egen familie som heter leif), men samtidig synes jeg det er litt kult når jeg hører noen rope "LEIF!" etter en liten gutt (alle leif eriker har vært små engang de også). Og flott at du vil kalle han opp etter oldefar :) Hvis jeg noen gang får en sønn, vurderer jeg selv å bruke min morfars navn som mellomnavn :) Enig med flere her, synes det er bedre å kalle sønnen Leif Erik enn et nytt, altfor fancy navn.

Skrevet

Jeg syns det blir litt for gammelmodig...;)

Skrevet

Jeg syns det blir litt for gammelmodig...;)

Det er derfor jeg liker det ;) men så er jeg litt gammeldags av meg også ...

Skrevet

Det er derfor jeg liker det ;) men så er jeg litt gammeldags av meg også ...

:)

Skrevet

Jeg synes det er fint, et skikkelig mannenavn! Og han skal jo bli en mann en dag, ikke sant ;)

Har selv lyst til å kalle opp etter min bestefar om jeg noengang får en sønn.Og eventuelt sønn #2 etter min egen far. Spørs om samboer går med på det men ;)

Skrevet

Våre barn skal oppkalles etter besteforeldre :rødme: Jeg synes det er fint med navn som har en historie.

Begynner å glede meg litt når jeg tenker på det, men det er en stund til det blir familieforøkelse her.

Skrevet

Dessverre kjenner jeg bare outsidere som heter Leif, så det er ikke et navn som klinger bra i mine ører.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...