Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Det sies at barn merker hvordan andre har det, at de føler det på seg. At de roer seg bedre hos rolige mennesker enn stressa mennesker. Det jeg lurer på, hvis man utad virker rolig og behersket, men er litt urolig inni seg, hva vil da barnet føle? At man oppfører seg rolig og at de roer seg da? For de kan vel ikke føle hvordan man har det inni seg? Det er vel hvordan man oppfører seg utad?
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Det er veldig forskjellig, men noen barn er varere enn andre. Jeg har flere biologiske barn, og har egentlig aldri tenkt over det før jeg fikk ett fosterbarn. Han merket det om jeg var urolig inni meg. Og han var liten da. Uansett hvor rolig jeg oppførte meg hjalp det ikke hvis jeg kjente meg sliten, frustrert eller irritert. Da gråt han som bare det og ble veldig utrygg. Han leser fremdeles mennesker veldig kjapt, og er følsom på sinnstilstander. Omtrent som med dyr, som man kan oppføre seg helt kaldt og rolig overfor, men er du redd inni deg så merker de det allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå