Yme Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 (endret) Kjære kvinnemennesker. Jeg ønsker meg en ekte kiltuniform, og lurer på om noen av dere kan hjelpe meg og finne ut hvor man får kjøpt det, og hvilke farger osv som er tøft. På forhånd hjertelig hilsen deres kjære Yme. Endret 10. januar 2011 av Yme
Karmosin Skrevet 11. januar 2011 #2 Skrevet 11. januar 2011 Disse kara har nok svar på det meste. Også har man jo gode gamle Utilikilts. Sjekk buy now-greia deres for meget insisterende informasjon om riktig størrelse. Kilter i lyse farger synes jeg ser rart ut, men mulig det bare er meg.
Yme Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2011 Takk! Ser ut som det finnes mange varianter å velge mellom, så da kanskje jeg må ha et par stykker. Hvertfall ett originalt, så mulig noe av de variantene de hadde på Utilikilts. Tøft!
Karmosin Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 En gammel bekjent har ikke gått i noe annet enn kilt på mange år, og vil aldri ha på seg ei klam, trang, ekkel bukse igjen :gjeiper: Jeg tittet litt rundt på de som selger tartans, og tror jeg må oppfordre deg til å styre unna den som kalles Braveheart... Ellers var det masse stilig. Kilt er kult, unnskyld det teite halveis ordspillet.
Gjest Airi Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Skotsk/irsk/walisisk stoff i ruter, som representerer f.eks en klan. http://www.tartans.scotland.net/ Kilt er skikkelig fint
Yme Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2011 Ah, ja da skjønner jeg. Kjipt at man ikke får kjøpt det i noen butikker da... Jeg syns det er litt piss å drive å bestille fra nettet, men jeg har sikkert ikke noe valg.
Gjest Airi Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 (endret) Ah, ja da skjønner jeg. Kjipt at man ikke får kjøpt det i noen butikker da... Jeg syns det er litt piss å drive å bestille fra nettet, men jeg har sikkert ikke noe valg. De har sikkert noen brukbare kilter på Manillusion, men det er nok litt BDSM over en del av utvalget der. De har butikk i Bogstadveien. Edit: ser du vil ha en ordentlig kilt-uniform, tipper du mener en hel Highland outfit? Det er mye tøffere Endret 11. januar 2011 av Airi
Yme Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2011 De har sikkert noen brukbare kilter på Manillusion, men det er nok litt BDSM over en del av utvalget der. De har butikk i Bogstadveien. Edit: ser du vil ha en ordentlig kilt-uniform, tipper du mener en hel Highland outfit? Det er mye tøffere Hehe, veit hvor butikken ligger, men som du sier er det mer fetishplagg Kunne tenkt meg hele uniformen, ja! Men det virker som det bare er kilt man kan få tak i... Norge er så piss når det kommer til klær, for det finnes liksom bare 1 mote om gangen, å om man ikke liker den, har man driti seg ut.
DSypher Skrevet 19. mars 2013 #10 Skrevet 19. mars 2013 Hehe, veit hvor butikken ligger, men som du sier er det mer fetishplagg Kunne tenkt meg hele uniformen, ja! Men det virker som det bare er kilt man kan få tak i... Norge er så piss når det kommer til klær, for det finnes liksom bare 1 mote om gangen, å om man ikke liker den, har man driti seg ut. Det jeg tror du er ute etter er en full prince Charlie, som jeg har på bildet. Anbefaler deg å dra til Edinburg og handle i kilt butikken mitt imot kirken øverst på the Royal Mile. 1
DSypher Skrevet 19. mars 2013 #11 Skrevet 19. mars 2013 De har sikkert noen brukbare kilter på Manillusion, men det er nok litt BDSM over en del av utvalget der. De har butikk i Bogstadveien. Edit: ser du vil ha en ordentlig kilt-uniform, tipper du mener en hel Highland outfit? Det er mye tøffere Tror heller det er en full Prince Charlie han er ute etter. Tilsvarende den jeg har på bildet.
Yme Skrevet 19. mars 2013 Forfatter #12 Skrevet 19. mars 2013 Det jeg tror du er ute etter er en full prince Charlie, som jeg har på bildet. Anbefaler deg å dra til Edinburg og handle i kilt butikken mitt imot kirken øverst på the Royal Mile. Ja, den der var tøff! Jeg skal en tur bortover dit i løpet av våren. Hvor mye koster sånt?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #13 Skrevet 19. mars 2013 EBAY! http://www.ebay.com/itm/New-Plain-Black-5-Yard-10-oz-Scottish-Highland-KILT-Formal-Everyday-30-54-/160978860977?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item257b167bb1 Anonym poster: d6f18e534955847cba894f096aa0238e
Gjest Lille-pus Skrevet 19. mars 2013 #14 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Et lite tips fra en som engang var ganske kjent i Edinburgh; Styr unna The Royal Mile, ikke fordi du ikke finner svært bra butikker der, men fordi du også finner alle dem som selger et stykke polyester med tartanmønster, så du må vite hva du er ute etter Min egen anbefaling er Hector Russel i 95 Princes Street Mitt eget skjørt i lyngfarver og grønt som representerer de Skotske lyngheiene tidlig om høsten, er kjøpt hos Hector Russel i Princess Street, - men det er 8 år siden Edit: Prince Charlie outfit kommer deg på rundt 5000,- NOK. Jeg synes dette tilbudet er skikkelig bra. Endret 19. mars 2013 av Lille-pus
DSypher Skrevet 19. mars 2013 #15 Skrevet 19. mars 2013 Ja, den der var tøff! Jeg skal en tur bortover dit i løpet av våren. Hvor mye koster sånt? ca. 3.000 Engelske Pund for allt
DSypher Skrevet 19. mars 2013 #16 Skrevet 19. mars 2013 Et lite tips fra en som engang var ganske kjent i Edinburgh; Styr unna The Royal Mile, ikke fordi du ikke finner svært bra butikker der, men fordi du også finner alle dem som selger et stykke polyester med tartanmønster, så du må vite hva du er ute etter Min egen anbefaling er Hector Russel i 95 Princes Street Mitt eget skjørt i lyngfarver og grønt som representerer de Skotske lyngheiene tidlig om høsten, er kjøpt hos Hector Russel i Princess Street, - men det er 8 år siden Edit: Prince Charlie outfit kommer deg på rundt 5000,- NOK. Jeg synes dette tilbudeter skikkelig bra. Det forutsetter at du passer i standard størrelser. Prisen for skreddersydd er en helt annen. Kvaliteten på dette er heller ikke spesiellt bra.Har testet bla. disse Ghillie Brouges, og de tålte kun 3 gangers normal bruk i normalt Norsk vær.
Gjest Tirkes Skrevet 19. mars 2013 #17 Skrevet 19. mars 2013 Har hørt noen sammenligne kiltuniformen med herrebunaden, det sitter best skreddersydd og det koster for kvalitet som varer + duppeditter og ekstrautstyr. Nå kjenner jeg til kniv og sølvknapper til herrebundar, men aner ikke hva evt tilbehør de har til kilten. Har skottene noe tilsvarende folkedrakt til kvinnemennesker? Ikke tilsvarende som i "kilt for damer", men... en folkedrakt?
DSypher Skrevet 19. mars 2013 #18 Skrevet 19. mars 2013 (endret) EBAY! http://www.ebay.com/...=item257b167bb1 Anonym poster: d6f18e534955847cba894f096aa0238e Ja, med mindre du er ute etter en ekte kilt og ikke disse turistfelle jukseriene. En ekte Kilt er 8 Yards IKKE 5, og er på 13 eller 16Oz IKKE 10. En ekte Kilt er også laget av ULL og IKKE acryl slik som denne. Endret 19. mars 2013 av DSypher
DSypher Skrevet 19. mars 2013 #19 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Har hørt noen sammenligne kiltuniformen med herrebunaden, det sitter best skreddersydd og det koster for kvalitet som varer + duppeditter og ekstrautstyr. Nå kjenner jeg til kniv og sølvknapper til herrebundar, men aner ikke hva evt tilbehør de har til kilten. Har skottene noe tilsvarende folkedrakt til kvinnemennesker? Ikke tilsvarende som i "kilt for damer", men... en folkedrakt? Tilbehør: Sporran = veske ca, 150 pund for en bra en. Sporran chain Belte og betespenne Sgian dubh= kniv ca. 50 pund Kilt pin Flashes Cufflinks= skjorteknapper til ermet Dette er tilbehør du må ha. Finnes også valgfritt tilbehør, som f.eks. Burns supper kniven som henges i beltet og lue med luemerke som jeg har på bildet. Kjenner ikke til annet enn damekilten, som har splitten på motsatt side av herre kilten. Endret 19. mars 2013 av DSypher
O'hara Skrevet 19. mars 2013 #20 Skrevet 19. mars 2013 Søskene mine bestilte skreddersydd i vår tartan fra UK. Var ikke så alt for dyrt, på langt nær en norsk bunadspris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå