Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ha baby i mars og tenkte jeg må få kjøpt en liten minidress :babysmokk: Jeg går mye tur og skal og kjøpe en bæresele så må jo få tak i en dress som tåler vind. Kan jo være surt i mars/april tenker jeg.

Noen som har no dress å anbefale/ eventuelt linker. Leser at dressene til babyer ikke bør være for tykke og mest mulig behagelige. Hette er kanskje og dumt da? For da må en jo alltid ha den på når babyen ligger..

Hva annet r lurt å kjøpe inn til disse vårmånedene av varmt tøy? Ullbody,strømpebukse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet

Har tidlig aprilbarn, og hadde ikke bruk for noen dress. Var masse ute alikevel ;)

Skrevet (endret)

I bæreselen (forutsatt at du har en bra en og ikke Baby Bjørn) er jo babyen ganske godt isolert uansett, så vi bruker bare en ulldress. Favoritten er fra Sparkjøp, Tom & Trine-merket.

Endret av Iril
Skrevet

Ullfleecedress, fotposer (for eksempel Stonz), samt god lue og votter holder i massevis, for babyen sitter som sagt godt beskyttet i bæretøyet. :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg hadde satset på godt ullundertøy og en ulldress eller strikkedress oppå :) Dessuten er det helt genialt med bæreomslag - se f.eks. her :) De kan brukes utenpå alle slags bæretøy. Jeg tror jeg ville valgt et sjal (vevd eller elastisk til å begynne med!) Da er jo babyen veldig godt beskyttet :)

Skrevet

Ok så fleecedress eller ulldress holder. Jeg lurte på og kjøpe en ergo bæresele, (er ikke det en bra sele som jeg også kan ha fra babyen er liten?)

så da så jo det ergo allværstrekkeet genialt ut.

Gjest pysepusen
Skrevet

Hvis du kjøper spedbarnsinnlegget til Ergoen så kan den brukes helt fra begynnelsen av! Vi har Ergo og begynte å bruke den da han var fire måneder. Før det gikk det ikke uten spedbarnsinnlegget.

Skrevet

Jeg ville heller kjøpt et annet bæreomslag enn det som spesifikt er beregnet på Ergoen, i tilfelle dere også velger å ha flere bæreløsninger. MaM-bæreomslagene kan brukes utenpå alle typer bæretøy. :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg ville heller kjøpt et annet bæreomslag enn det som spesifikt er beregnet på Ergoen, i tilfelle dere også velger å ha flere bæreløsninger. MaM-bæreomslagene kan brukes utenpå alle typer bæretøy. :)

Enig!

Skrevet

Kanskje ein tynn overtrekksdress over ulldressen? Synes det høyres kaldt ut utan vindtett. Eg bruker sjeldan å gå utan vindtett jakke sjølv.

Skrevet (endret)

Jeg er veldig fornøyd med Ergo-selen, og han er varm inni der altså. Spebarnsinnlegget er ganske tykt, så jeg ville ikke kledd på ham noe mer enn ullundertøy, ulldress, lue, votter og sokker. Alt i ull. Har hatt sønnen min sånn flere ganger, og han er heller for varm enn for kald, selv om det er ned til -10 grader her. Husk at det genereres en del varme fra din kropp også når du går, og du har jo bæreselen veldig tett inntill kroppen og ikke utenpå jakken.

Endret av Iril
Gjest pysepusen
Skrevet

Kanskje ein tynn overtrekksdress over ulldressen? Synes det høyres kaldt ut utan vindtett. Eg bruker sjeldan å gå utan vindtett jakke sjølv.

Nettopp derfor bæreomslag er så genialt! :tommelsmil:

Skrevet

Må bare slå et slag for ullfleecedressen fra Nøstebarn, den er helt fantastisk god, og regulerer temperaturen kjempegodt! :jepp: Og som de andre skriver her, du har jo selen inntil kroppen, og babyen ligger godt isolert i selen, så du trenger ikke noe mer enn en god ulldress :)

Skrevet

Jeg kommer nok bare til å kjøpe en type bæreløsning, ergoselen. Så syns igrunnen det trekket til ergoselen så best ut hvis jeg skulle hatt trekk. Men det jeg egenrlig hadde sett på var en tynn dress med litt for inni som skulle være vindtett og tåle litt regn, men koster jo litt da i forhold til at den kun kan brukes i kanskje 3 måneder. Har igrunnen alltid sett for meg at jeg nesten uansett årstid kommer til å ha no vindtett plagg til babyen, for jeg er masse ute. Men jeg har ikke no erfaring, og ser jo at bæreselen dekker til ungen endel.

Gjest pysepusen
Skrevet

Når babyen blir så stor at beina er utenfor så er det bare beina du må passe på egentlig - og hodet da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...