Gå til innhold

Innflytningsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gutt jeg har vært sammen med i noen måndter flytter om 1 uke i ny leilighet..

Tenker jeg vil kjøpe en innflytningsgave, for det er vel vanlig å gjøre?

Men hva..???

ER elendig på å finne på hva å gi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på. Flytter han hjemmefra da, eller bytter han bare leilighet? Er det mye han trenger?

Mine venner har byttet bolig flere ganger siden de flyttet hjemmefra, så ting til leiligheten/huset blir ofte overflødige. Har de hage kan man kjøpe et frukttre, uteplante e.l (Det sesongen tillater). Kanskje en plante for å ha inne..men som regel havner jeg på et interiørblad for inspirasjon og en god flaske vin.

Skrevet

Han har flyttet flere ganger, men dette er første stedet han kjøper ikke leier..

Skrevet

Da kan det jo hende det er noe han trenger da.. Kanskje glass eller kopper og kar. Noen stilige amaskuline handduker (40% på alle varer på Princess nå) Vanskelig å si si når man ikke vet helt hva slags type det er. Er han interessert i interiør så er jo mulighetene store, men om han har null interesse for slikt så blir liksom en lysestake litt feil.. Men man finner jo så utrolig mye fint på januarsalg også nå. Løpere, lysglass etc.

Skrevet

Hver gang det er snakk om innflytningsgaver, så er min første tanke "En kaktus!"..

Hadde blitt glad for det, jeg, men jeg vet ikke hva andre mener. :ler:

Skrevet

TS her:

Syns det er så vanskelig da jeg har null interesse for hus ting sjøl.. Ser liksom ikke hva som er fint eller ei.

Samtidig syns jeg det høres litt kjedelig ut å gi noen glass eller en duk på en måte, bare jeg som tenker slik?

Tenkte litt på og kjøpe blomster.. Blir det helt feil siden det ikke er til det nye huset liksom?

OG må det isåfall være potte blomst eller kan det være vanlige blomster (hmm vet ikke om han har vase da men)..

For feminint kanskje med blomster?

Skrevet

TS her:

Syns det er så vanskelig da jeg har null interesse for hus ting sjøl.. Ser liksom ikke hva som er fint eller ei.

Samtidig syns jeg det høres litt kjedelig ut å gi noen glass eller en duk på en måte, bare jeg som tenker slik?

Tenkte litt på og kjøpe blomster.. Blir det helt feil siden det ikke er til det nye huset liksom?

OG må det isåfall være potte blomst eller kan det være vanlige blomster (hmm vet ikke om han har vase da men)..

For feminint kanskje med blomster?

Skrevet

Ta med en flaske campagne, sprett den - også feirer dere den nye leiligheten :)

Skrevet

Det hadde vært en god ide:) om noen av oss drakk, men det gjør vi ikke..

Hmm syns dette var merkelig vanskelig..

Skrevet

plante er vanlig. Det gjør visst et hus til et hjem.

• Liker 1
Skrevet

Tenker nok kanskje i de retingene ja:)

funker vanlig blomster (som må stå i vase)?

Eller er det for feminint å gi en gutt ?

Gjest Spinell
Skrevet

Standardinnflytningsgaven er jo en grønn plante. Det slår sjelden feil. Til en mann ville jeg ikke kjøpt en blomsterplante eller avskårne blomster, da det lett blir litt femi.

En plante som er lett å stelle er smaragdpalme.

Skrevet

Eg har fått blomster med vase eit par ganger ;) Hadde ikkje vaser så det var veldig greit :) Den kan han få nytte av seinare også.

Eventuelt ein god kaffe og sjokolade, bambushåndklær (deeeilige), middag i leiligheten tilberedt av deg, forkle og grytekluter, om han ikkje har kaffetrakter så kan ei presskanne vere kjekt, kaffekanne, skillingsboller til å putte i frysen (viss han har fryser)...ta av nokon fyrst og spis foran tv med ein god film, full pakke til filmkveld med alt som er kjekt av tilbehør (chips og dips, grønnsaksstenger/frukt til den sunne, brus, e.l.)...

Gavekort på gulvvask :P hoho...neida...det var mine tips på ein laurdagskveld...

Skrevet

En fredslilje er jo enkel og grei, pen, også hyler den nærmest ut når den trenger vann, så den bør selv et mannfolk klare å ta seg av. ;) Men husk isåfall å kjøpe med en stilig og maskulin potte, noe enkelt i svart er kanskje greit til en mann.

Ellers synes jeg Sola har mange gode forslag.

Middag som du lager er jo spesielt lurt siden han sikkert blir sliten av å flytte inn...?

Eller, hvis dere har kommet så langt i forholdet at du tør, kan du gi ham et lite bilde av deg eller dere med en kul ramme. Det kan han jo ha på nattbordet... ;)

Skrevet (endret)

Hva med et nytt bilde til han? som han kan henge på en vegg i den nye leiligheten, kanskje et bilde av han og deg? Er jo så mye forskjellig man kan finne på, men personlig så er jeg veldig glad i bilder. Har forresten en god side du kan sjekke ut, de selger billige lerret foto (www.sumopix.com/no)

Lykke til :-)

Endret av kariap

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...