Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på med særemne nå, men er så usikker! vil gjerne høre hva andre gjorde :jepp:

Skrevet

Ingenting, men fikk 4 på det likevel. :fnise:

Skrevet

Ingenting, men fikk 4 på det likevel. :fnise:

det vil eg og!! :fnise:

Skrevet

Roald Dahl - Heksene :sjenert: men leste ikke ut boka

Ordna seg likevel :lol:

Skrevet

På vår skole hadde de gruppearbeid der man skulle ta for seg et tiår hver. Vi fikk tildelt 40-tallet og snakket om krigen og krigslitteratur.

Gikk på en annen skole to år før (tok et pauseår på folkehøyskole) og der måtte de gjøre masse forberedelser i sommerferien. En av oppgavene vi kunne velge mellom var å dra et sted på landet og finne ut hva f.eks. hauger og ting og tang het der og hvorfor. Synes det var litt for omfattende på videregående.

Skrevet

Jeg tok for meg norrønt skriftspråk - og utviklingen fram til det latinske alfabetet overtok.

Skrevet

Har nettopp hatt særemne om Freud og psykoanalyse

Skrevet

Jeg skrev og hadde presentasjon om Knut Hamsuns "Markens grøde".

Skrevet

Leste et par bøker av Sigurd Hoel og rettet opp et tidligere særemne....... :filer:

Skrevet

Tror jeg hadde kombinert forfatter- og sjangerstudie. Så jeg leste norsk science-fiction på sitt beste, hvor jeg tok utgangspunkt i to av bøkene til Tor Åge Bringsværd. Det var noen artige bøker :)

Skrevet

Jeg hadde også Sigurd Hoel, og temaet oppvekst.

Skrevet

Jeg tok for meg filmatiserte bøker fra forskjellige tiår.

Skrevet

Biografi som sjanger, men det var før kunnskapsløftet da :)

Skrevet

Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset, sammenlignet boken og filmatiseringen av denne :)

Skrevet

Framstilling av kvinneroller i norsk skjønnlitterarur de siste 100 år. Tok for meg et utvalg bøker fra slutten av 1800-tallet til slutten av 1900-tallet. Dette var før Kunnskapsløftet. Ja, det var faktisk før Reform -94, til og med.

*ønske seg en gammel-kjerring-smiley*

Skrevet

jeg leste Appelsinpiken, i et speil i en gåte og kabalmysteriet - alle av Jostein Gaarder. Skrev referat fra alle bøkene, sammenlignet dem i lys av forfatterens virkemidler og språk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...