AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Hva slags jobb har du, eller hva slags utdannelse tar du? Og hvilke positive og negative sider ville du lagt fram om det du holder på med til en person som ikke vet hva hun eller han vil innenfor videre karriere?
Votten Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Jeg går på høgskolen for å bli allmennlærer Er på siste året, og gleder meg til å bli ferdig! Jeg ville virkelig anbefalt yrke hvis man er glad i barn, og/eller er glad i å jobbe med mennesker Det er masse gleder og utfordringer i yrket!
#Mj# Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 jeg er egentlig kokk, men holder på å ta allmennpåbygg nå. jeg synst det er veldig gøy å være kokk, ikke så mye som kan sammenlignes med et skikkelig middagsrush! det negative er at det er veldig mye jobb, ikke så god betaling, man jobber ugunstige timer, og det er ikke en jobb man kan forvente å kunne ha resten av livet.
Independent_ Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Studerer psykologi Aner ikke hvor veien videre går for min del.
Gjest C-C Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 "ferdig" utdannet musikalartist, det positive med det yrket er jo alle utfordringene, menneskene man møter og at man får gjøre det man elsker hver dag. Det negative er at man blir utkjørt, får negativ feedback og avslag oftere enn man ønsker og det er alltid noen som er bedre enn en. Fryktelig lange dager hvor man ikke kan tillate seg å sluntre unna og andre dager hvor det ikke skjer noe som helst. Innmari ustabil økonomi og bosituasjon. Studerer nå til dommersekretær, 4 år igjen. Spennende, men vanskelig, som de fleste studier:)
student21 Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Studerer andre året på førskolelærer ved uni. Utrolig spennende og lærerike fag. Jobber også som smått i barnehage ved siden av studiene. Er vell et must å være glad i barn ved å ta en slik utdannelse med planer om å jobbe i barnehage/småskolen. Det er en utrolig givendes og ikke minst viktig jobb (mener jeg da).. Ingen dager er like og det er noe som fenger meg veldig. En får være mye ute (sol om sommeren, snø om vinteren - lenge leve barnsligheten og alle lekene en kan finne på ute), ellers kommer barna stadig vekk med fantastiske gullkorn eller øser på med kos og klem Syntes det er veldig spennende med alle menneskene en får møte og bli kjent med, både små og store, og det at det alltid finnes nye utfordringer som gjør at en vokser både personlig og i team. 1
Sweetpea25 Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Jeg jobber med psykisk utviklingshemmede og er utdannnet hjelpepleier. Positive sider: - Føler at man gjør noe nyttig som får hjelpe mennesker som ikke fungerer like godt som "alle" andre. - Man får delta i hverdagen til mennesker man blir glad i, etter å ha jobbet med ei stund. - Hjelpsomme kollegaer og et trivelig arbeidsmiljø (iallefall på min arbeidsplass). Negative sider: - Dårlig betalt i forhold til jobben vi gjør + ansvaret vi har. - Litt ubekvemme arbeidstider, da man må jobbe både kveld, helg, jul, påske osv.. - Ofte dårlig bemannet, og endel tunge løft - som på sikt kan føre til mange ødelagde rygger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå