Naxos70 Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Det har sikkert blitt debattert før, men jeg fant ikke noe på det (vel, leita ikke lenge) Når er det leggetid for tolvåringen deres? Vi har to i hus, (+ to mindre) og jeg må si at jeg synes det er veldig greit at de er klar for senga halv ti. De er begge trøtte om morgenen og jeg mener de trenger søvnen. I tillegg synes jeg det er godt å ha huset for meg selv en liten stund før jeg skal legge meg, for å rydde litt og slappe av litt foran tv`n. Ofte begynner serier jeg ser på (langtifra hver kveld jeg ser på serier, dette er bare eksempel) halv ti, og da blir det til at ungene sitter og ser og så må legge seg midt i episoden (hvis alternativet var ti) og da er det ikke så enkelt for da skal de se slutten.... I tillegg vet jeg at de overhode ikke sovner når de først går og legger seg fordi de er vant til at det blir seine kvelder. (bor her og der vet dere..) Hva gjør dere? Er jeg en stor egoist som vil ha litt tid for meg selv (og samboeren) før jeg legger meg? Eller bør ungene i seng på den tiden for å være opplagt dagen etterpå?
katt1 Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Her i huset er ungene i seng 21.00 + -. De synes det er helt greit. Nå har de egen tv som de ser på,så jeg "slipper" og ha de på stua,ikke alltid vi ser på det same heller.
Naxos70 Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2011 og de er rundt 12 år? De har tv på rommet, men deler rom med de som er mindre som skal legge seg tidligere på kvelden :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå