Sekretæren Skrevet 10. januar 2011 #1 Skrevet 10. januar 2011 Jeg har sett litt på aeropressen, og vurderer å kjøpe en da presskanna begynner å bli sliten og lekker grut i kantene. Det er en akseptabel pris på en god kaffedings, men er den mye bedre enn en vanlig presskanne?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Tidligere presskanne, men nå AeroPress bruker. For meg har AeroPress disse klare fordelene i forhold til presskanne: - Rask i bruk (kaffe på ett minutt). - Enkelt renhold (dump kaffepucken i søpla og skyll. Ferdig!). - Renere kaffesmak med mindre bitterhet, da kaffe og vann er i kontakt i kortere tid. - Solid konstruksjon. Den eneste bakdelen, slik jeg ser det, er at AeroPress er dårligere egnet til å lage kaffe til flere personer. Mye tid og arbeid å presse kaffe til 3-4 venner. Dersom du synes 460 kroner er litt overkant kan jeg tipse om at du får dem for halve prisen på eBay. Jeg handlet min her og betalte rundt 250 kroner inkl. porto: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370464250471
Sekretæren Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2011 Wow! Tusen takk for eBay-tips! Kommer jo med disse filtrene også!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Ingen årsak. Ja, AeroPressen kommer med en pakke filter (tror det er 350 filter i pakken). Så det eneste du trenger er kaffe og en kopp, og vann da så klart. Elsker den, og kan ikke forstå hvordan jeg tidligere "kunne leve" uten.
Karmosin Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Anonym sa alt jeg tenkte på, så jeg bare sier meg enig. Fine, fine AeroPress.
Sekretæren Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2011 Jeg mottok AeroPress i posten i går, og nyter min første kopp i dag. Maler Illy-bønner selv, som jeg er vant til å bruke på presskanna. Det er overraskende stor forskjell i smak. Bitterheten er såpass fraværende at jeg nesten synes kaffen er søt! Det betyr at alle de kaffesortene jeg har testet i presskanna må testes på ny, for det er jo en helt annen smak! Veldig fornøyd!!
Gjest Emera Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Jeg mottok AeroPress i posten i går, og nyter min første kopp i dag. Maler Illy-bønner selv, som jeg er vant til å bruke på presskanna. Det er overraskende stor forskjell i smak. Bitterheten er såpass fraværende at jeg nesten synes kaffen er søt! Det betyr at alle de kaffesortene jeg har testet i presskanna må testes på ny, for det er jo en helt annen smak! Veldig fornøyd!! Å, jeg har så lyst på! Bestilte du fra selgeren i linken til AnonymBruker her? Jeg har aldri handlet fra eBay før, så jeg vil forsikre meg om at dette er en seriøs selger, da sjø.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 Godt å høre at du er veldig fornøyd! Som du påpeker er fravær av bitterhet en av de store forskjellene, slik kaffen smaker helt anderledes. Så spennende å prøve forskjellig kaffe på den. Nyt kaffen!
Sekretæren Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2011 Å, jeg har så lyst på! Bestilte du fra selgeren i linken til AnonymBruker her? Jeg har aldri handlet fra eBay før, så jeg vil forsikre meg om at dette er en seriøs selger, da sjø. Ja, det stemmer. Kan anbefale selgeren Godt å høre at du er veldig fornøyd! Som du påpeker er fravær av bitterhet en av de store forskjellene, slik kaffen smaker helt anderledes. Så spennende å prøve forskjellig kaffe på den. Nyt kaffen! Ja, det er et lite interesseområde, det å teste kaffesorter, uten at jeg kan skryte av å ha noe mer peil enn hva munnhulen sier der og da! Dette ble med ett desto mer interessant
Gjest Emera Skrevet 28. januar 2011 #11 Skrevet 28. januar 2011 Ja, det stemmer. Kan anbefale selgeren Faderullans, får bare drivererror når jeg prøver å svare. Men tusen takk, da blir det Aeropress på meg også!
Supraspinatus Skrevet 23. august 2011 #14 Skrevet 23. august 2011 Gammel tråd, men jeg tar sjansen. Jeg har ikke vært noe særlig glad i kaffe tidligere, men tok likevel å bestilte denne her. 250 er slett ikke ille. Får vurdere om jeg skal kjøpe meg kaffekvern dersom jeg synes dette var bra. Tror dere at det kan være greit å kjøpe nymalt kaffe på en kaffebutikk, for så å fryse denne ned i mindre porsjoner, som jeg tiner etterhvert? Eller er det bare dumt? Hvilken malingsgrad bruker man? Espresso?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå