Gå til innhold

Hvordan like banan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det der er kjempe rart, for da jeg var mindre var jeg helt gal etter banan og ville omtrent ikke ha noe annet. Nå, når jeg har blitt rundt 20, klarer jeg omtrent ikke spise det lenger. MEN - det som er så rart, er at jeg elsker bananyoghurt, banansjokolade og banankake. Er det flere som har det sånn som meg? Banan er jo lettvint som mellommåltid og etter trening osv, så jeg vil lære meg å like det igjen. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sånn. Liker banankake og banansjokolade (som ikke inneholder ekte banan, men en syntetisk smakstilsetning). Men naturell banan klarer jeg ikke. Jeg liker smaken av banan, men ikke konsistensen. Og det har jeg bare akseptert. :)

Skrevet

tror det er vanskelig å lære seg til å like noe man egentlig ikke liker, ville heller funnet noe annet enkelt å spise etter trening :)

Skrevet

Jeg kan ikke fordra ting med falsk banansmak, sånn som sjokoladebananer. Er veldig kresen på vanlige bananer også, de kan ikke være for modne. Gule, med litt grønt på, litt tyggemotstand uten at du får belegg på tennene, er gode bananer.

• Liker 2
Skrevet

Sliter også med modne bananer, mens de umodne, litt grønne, går greit.

Skrevet

Jeg kan spise banan med sjokolade og nøtter, og litt banan sammen med andre type frukter i fruktsalat. Men naturell banan klarer jeg ikke. Syns det er så rart, for jeg elsket det da jeg var mindre. Kanskje jeg skal prøve bananer som fortsatt er litt grønne? Merkelig hvordan ting forandrer seg.

Skrevet

Sliter også med modne bananer, mens de umodne, litt grønne, går greit.

Sånn er jeg og - grønne bananer er godt. De smaker mindre og har en god og fast konsistens. Moden bana lukter råttent.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg ville snudd på spørsmålet og sagt hvorfor like bananer, jeg ;)

Liker du det ikke så liker du det ikke. Finn et annet mellommåltid. Annen frukt er allerede nevnt, avocado er også næringsrikt og skyr er et tredje forslag.

• Liker 1
Skrevet

Banan er kanskje den frukten som forandrer seg mest under modningsprosessen. Har du prøvd banan i forskjellige stadier? Jeg elsker godt modne bananer, samboeren må ha dem med litt grønt i tuppene. Jeg klarer ikke å spise banan som har noe grønt på skallet. Det er omtrent som to forskjellige frukter.

Skrevet

Jeg liker ikke banan jeg heller, men føler ikke på det som noe kjempetap. Mye annet jeg heller spiser :popcorn:

Skrevet

Hvis du føler at du må like det, kan du jo trene deg opp med vaniljeyoghurt. Litt og litt større biter til du tilslutt bare dypper bananen nedi og så til slutt uten :) Kan jo funke :)

Skrevet

Hvis du føler at du må like det, kan du jo trene deg opp med vaniljeyoghurt. Litt og litt større biter til du tilslutt bare dypper bananen nedi og så til slutt uten :) Kan jo funke :)

Jeg prøvde faktisk det idag! Blanda det sammen med yoghurt og litt nøtter, og det var egentlig utrolig godt! Skal prøve å kutte mer og mer ut vaniljeyoghurten og se åssen det går ;)

Skrevet

Synes det er flott å prøve å lære seg å like nye ting jeg! Skjønner ikke hva dere "klager" over.

Jeg lærte meg å like paprika for en stund siden (er oppi 20-årene, og har aldri likt paprika). Da spiste jeg bare pittelitt (nesten) hver dag i noen uker. Nå synes jeg det er kjempegodt! Men som noen nevner over her; finn ut hvilken banan du liker best; moden eller litt grønn. Jeg liker de når de er litt grønne i skallet, klarer ikke spise moden banan!

Skrevet

Haha, sånn er jeg også. Elsker banansjokolade, bananyoghurt, bananmilkshake, banankake... Men fersk banan? Blæh. Jeg kan til nød ta en bit av en banan, men da må den være godt moden, gjerne litt brun i skallet. En bit moden banan er kjempegodt, to biter er kvalmende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...