Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en mann som liker og bruke strømpebukse. Lurte på tips til kleskombinasjoner som jeg kan bruke strømpebukser til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du deg for og ikke frys eller pynte deg?

Skrevet

Litt begge deler egentlig.

Skrevet

Vil du bruke klær som viser andre at du har strømpebukse på deg eller gjøre det i det "skjulte"?

Skjørt og kjoler er jo fint med strømpebukse til, eller piratbukse, hvis du vil vise deg frem.

Ellers er jo bukse fint til å skjule det med. :)

Skrevet

Hvis jeg bruker sorte piratbukser, åssen strømpebukse skal jeg velge. Litt sært siden jeg er mann, men jeg føler meg vel når jeg bruker det. Har aldri turt og brukt det offentlig. Bruker ikke andre dame klær.

Skrevet

Piratbukser blir på en måte å bruke det offentlig, hvis du går ut av huset. De rekker ikke lengre ned enn alt fra rett under knærne til ca midt på leggen. :)

Ang. type strømpebukse, så kommer det an på stil du er ute etter. Klassisk og stilig er jo en type tynnstrømpebukse, f.eks med søm bak på leggen. Ganske pyntet stil. Eller tynnstrømpebukse uten søm.

Ellers er det tykkere strømpebukser for litt mer casual/varmere stil. Ull, f.eks. :)

Skrevet

Hva mener dere damer om piratbukse og tynne strømpebukse på menn.

Skrevet

....som et rop om hjelp?

Bare stusselig, egentlig.

Skrevet

Piratbukse eller cargoshorts. Noe alla dette:

http://mj.barczyk.se/blog/wp-content/uploads/2008/08/strumbyxor-man.jpg

http://michaeljlewis.files.wordpress.com/2010/06/military_green_mantyhose.jpg

Curt Cobain brukte dette og lagde en slags "Grunge" stil han er husket for. Tykke strømpebukser for menn er vel det jeg helst ville ha brukt som en casual wear.

Så kan man begynne med shorts og piratbukse en måned før sommeren er her.

Skrevet

Hvis du kler deg som en dame ellers og barberer leggene er det vel greit? Type transvestitt.

Men det ser nok litt underlig ut hvis du kombinerer det med skjegg, genser og fjellsko.. (For å ta et eksempel.)

Skrevet

Snodig.

Skrevet

Alexander: Ganske gjennomførte stiler i de linkene. :)

Skrevet

For kanskje satse på tykke strømpebukser. Hvor tykke bør dem være? Og hvor har de dem beste strømpebuksene?

Skrevet (endret)

Det finnes jo utallige nettbutikker som selger strømpebukser for men. Det markedet har tatt helt av.

Strømpebukse er jo en stillongs med fot. Stillongser egner seg best til friluftsliv og fjellbruk hvor du har muligheten for å bytte sokker hvis du blir våt på benene. Men ellers til hverdagsbruk er jo strømpebukse det mest praktiske. Der har du alt i et. Det har endelig menn lært av kvinner. Langt mer behagelig, samt at det holder bedre på varmen. Siden du ikke deler opp bein og føtter i to separate kammer. Noe av samme grunn at varmedress er varmere enn jakke og bukse i samme tykkelse. God varmestrøm uten at det er noe som klemmer på ankelen og stopper strømmen.

En nettbutikk med stort utvalg er: MensTights

Ellers i Norge har de som selger strømpebukser som er mindre feminine sluttet å skrive "Damestrømpebukser" på pakkene lenger. Siden det er en nesten like stor andel menn som har begynt å kjøpe dem. Det gjelder de grove tykke strømpebuksene i Ull, Acryl og bomull. Acryl er forøvrig det samme stoffet som er i superundertøy. Ull trenger jeg ikke forklare nærmere...

De som er lettest å få tak i er jo Pierre Robert Ull og organic cotton strømpebukser på dagligvarebutikken:

Pierre Robert unisex strømpebukser

Ev. så har bla Hennes og Mauritz noen gode strømpebukser for kalde dager:

Hennes og Mautitz unisex strømpebukse På denne har de fjernet all merking at den er for kvinner, og gjort det til et unisex produkt i butikken. Men den henger enda nesten alltid på damesiden.

Forruten dette så finnes det også mange bra alternativ hvis du vil gå for microfiber/nylon. men dette egner seg best for sportsbruk eller sommerbruk og har liten varmende effekt:

Gerbe 80 denier

Gerbe 20denier (tynn)

Den sistnevnte vet jeg ikke helt om man er klare for enda på gata i Norge. Da man lett assosierer det med femininitet. Soldatene i Irak bruker denne tynne typen for å beskytte seg mot sandlopper. I norge er det praktisk mot flott, eller ha på seg hvis du bader et sted med mye brennmanet. Men noen varmende effekt har den lite av.

Endret av Alexander
Skrevet

Skjørt eller kjole er å anbefale. Tykkelsen kommer an på hvor kaldt det er.

Skrevet

Takk for gode råd. Satser på strømpebukse med litt tykkelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...