Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kjæresten min blir sint på meg, så bokser han meg i armen, eller slår meg med håndflaten i fjeset. I kveld satt vi og så på film, så reise han seg for å hente mer mat, og når han kom tilbake bredte jeg meg utover sofaen slik at han ikke fikk noe plass - for gøy. Da satt han seg bare oppå meg, og ville ikke flytte seg igjen. Det gjorde ganske vondt, så når jeg kom meg halvveis løs sa jeg at han skulle flytte seg til sidem, og dyttet litt i ham. Da bokset han meg i armen. Jeg ble sint, og gjorde det tilbake, men på ingen måte like hardt. Da gjorde han det veldig hardt tilbake på meg igjen, og jeg begynte å kjefte på ham. Så slår jeg han i fjeset, og han slår tilbake. Jeg går ut av rommet og inn på soverommet.

Jeg vet det er galt av meg å slå ham tilbake, men jeg hadde aldri gjort noe slikt i andre forhold. Det er jo fordi han slår meg, at dette til tider blir et voldelig forhold. Det gjør vondt, og jeg blir kjempefrustrert. Han er mann, han slår jo hardt.

Når jeg er mest sint, så vil jeg bare gå fra ham. Når jeg får roet meg ned litt, så tenker jeg at det ikke er nok til å forlate noen for. Allikevel finner jeg meg ikke i det. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram, er det noen som kan hjelpe meg? Jeg fortjener kjeft jeg og, men jeg skjønner i det minste at det er galt - det gjør ikke han. Hvis jeg fortjener det, så fortjener jeg det - det er hans tankegang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst er det akkurat det samme når jenter slår... Det er ikke deres skyld at dere ikke slår like hardt, så det er ikke bedre på noen måte.

Om han blir så fort snurt, så er han veldig barnslig, å det er absolutt nok grunn til å gjøre det slutt... Om man slår når man ikke er helt fornøyd, så er man lite utvikla oppi hodet sitt, og da er man bare ikke noe å spare på.

• Liker 6
Skrevet

Hva tenker du vi skal hjelpe deg med?

• Liker 1
Skrevet

Ingen har rett til å slå noen,punktum finale. Dere bør gå i terapi begge to.

• Liker 1
Skrevet

TS her.. Jeg vet det er like ille å slå, uansett hvilket kjønn. Men det er jeg som går derfra med blåmerker, ikke han. Jeg blir fysisk skadet, det blir ikke han. Jeg synes faktisk det har litt å si.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil at dere skal hjelpe meg med, men det er uansett godt å få luftet ut litt frustrasjon, og kanskje høre hva dere ville gjort om dere var i en lignende situasjon?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du er tjukk i hodet ditt :klaske: Reis fra han hvis du har det så fælt, aldri skjønt at kvinner frivillig blir i forhold hvor mannen slår eller driver med psykisk terror. Ha litt faens respekt for dere selv kvinner!! :rope:

Endret av Vinnie
  • Liker 9
Gjest hogwash
Skrevet

TS her.. Jeg vet det er like ille å slå, uansett hvilket kjønn. Men det er jeg som går derfra med blåmerker, ikke han. Jeg blir fysisk skadet, det blir ikke han. Jeg synes faktisk det har litt å si.

Eventuelle blåmerker på innsiden vises ikke :opplyser:

Det er aldri greit å slå, uansett kjønn. (Selvforsvar o.l. er selvfølgelig unntak)

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil at dere skal hjelpe meg med, men det er uansett godt å få luftet ut litt frustrasjon, og kanskje høre hva dere ville gjort om dere var i en lignende situasjon?

Det har ingenting å si at han ikke får blåmerke. Det er bare fordi du ikke greier å slå hardt nok, å det er ikke din skyld...

Men uansett, det virker som det er han som er skylda i det der, da du ikke har slått og krangla sånn i tidligere forhold, så bare gå fra han... Han er umoden og teit.

Skrevet

Først og fremst er det akkurat det samme når jenter slår... Det er ikke deres skyld at dere ikke slår like hardt, så det er ikke bedre på noen måte.

Helt feil!!! Men det betyr ikke at jeg mener at noen har rett til å slå. Det bør være gangske innlysende at en mann fint klarer og skade en kvinne med slag eller hva annet det skal være i affekt, men sannsynligheten for at en kvinne klarer å utøve like stor skade er laaaangt mindre.

Og jeg hadde IKKE orka å være sammen med en som slo. Ikke om helvete frøs til is... :riste:

• Liker 1
Skrevet

TS her. Det er ikke sånn i det hele tatt. Jeg har alltid vært fast bestemt på at jeg aldri skal være i noe folhold hvor jeg blir mishandlet, uansett hvor høyt jeg elsker den personen. Dette er ikke den type mishandling i det hele tatt, men nå og da oppstår det situasjoner som jeg har beskrevet ovenfor.

Jeg er ikke blind av forelskelse, det er jo egentlig bare en barnslig slosskamp. Selv om det gjør vondt både psykisk og fysisk rundt disse situasjonene. Jeg går aldri rundt og er redd for at han skal slå meg, det er virkelig ikke sånn. Men selv om det er en "liten" ting, så er det absolutt ikke noe jeg finner meg i. Når han gjør meg så sint, er jo det eneste jeg vil å oppriktig skade ham tilbake. Det er ikke et slikt forhold jeg vil ha, og det er definitivt ikke slik jeg selv vil være som person.

Det er liksom litt i gråsonen, det er derfor det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Jeezes, dokke er jo like sjølvdestruktive begge to.

• Liker 1
Skrevet

Det er såvisst ingen gråsone. Dere slår hverandre, punktum. Snakk om det, bli enige om at ingen av dere skal slå den andre, eller gå fra hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Helt feil!!! Men det betyr ikke at jeg mener at noen har rett til å slå. Det bør være gangske innlysende at en mann fint klarer og skade en kvinne med slag eller hva annet det skal være i affekt, men sannsynligheten for at en kvinne klarer å utøve like stor skade er laaaangt mindre.

Ja, menn er sterkere, og dermed er det større sjanse for å skade... Men det er fortsatt ikke noe bedre at damer slår.

• Liker 1
Skrevet

Omg. Her sier dere at det ikke er greit å slå uansett?

Han slo henne først, hun tar igjen som de fleste andre mennesker hadde gjort!

Hun får vondt, han bare ler (vil jeg tro)

Jeg har selv blitt slått av min x-samboer, jeg slo tilbake for han skulle få tilbake med samme mynt. Enda på verset var at jeg havnet på sykehuset og han hadde stukket ut på byen, jeg blei rett og slett alt for sint å ringte å melte han inn, og politiet kom å hentet han fra pubben !

ergo, en mann skal aldri slå, dersom det skjer kan ei kvinne kan få slå tilbake! det er mitt synspunkt! (damer skal heller ikke slå først)

• Liker 4
Skrevet

Hun får vondt, han bare ler (vil jeg tro)

TS her. Det er faktisk akkurat slik det foregår. Jeg griner og han bare ler..

Skrevet

Omg. Her sier dere at det ikke er greit å slå uansett?

Han slo henne først, hun tar igjen som de fleste andre mennesker hadde gjort!

Det er ikke greit å slå uansett... Selvforsvar er lov, men om man får seg et slag i skulderen så er det ikke selvforsvar å slå tilbake.

Jeg har selv blitt slått av min x-samboer, jeg slo tilbake for han skulle få tilbake med samme mynt. Enda på verset var at jeg havnet på sykehuset og han hadde stukket ut på byen, jeg blei rett og slett alt for sint å ringte å melte han inn, og politiet kom å hentet han fra pubben !

Dust type, å det bra du meldte han, men nå var det ikke sånne ting det var snakk om i innlegget til TS.

Fyrn hennes ga hu en i skuldern, å hu slo tilbake... Ingen av dem skal gjøre det.

Hadde han prøvd å banke hu opp, så har hu selvfølgelig lov til å beskytte seg.

ergo, en mann skal aldri slå, dersom det skjer kan ei kvinne kan få slå tilbake! det er mitt synspunkt! (damer skal heller ikke slå først)

Hu har lov til å beskytte seg, men som du erfarte selv er det aldri lurt å slå agresive mennesker som er mye sterkere.

Alle har lov til å forsvare seg, men det lureste er ofte å bare komme seg unna.

• Liker 2
Skrevet

TS her. Det er faktisk akkurat slik det foregår. Jeg griner og han bare ler..

Du må jo bare finne deg en annen da. Det er jo åpenbart at han fyren der ikke er noe spare på.

• Liker 1
Skrevet

Det spiller ingen rolle hvem som har blåmerke eller ikke. Dere har ikke godt av hverandre. Et voldelig forhold er ikke et bra forhold.

Skrevet

Det er ikke et slikt forhold jeg vil ha, og det er definitivt ikke slik jeg selv vil være som person.

Hvis du er i et forhold du ikke vil være i så går du. Eller du forandrer på forholdet. Dere kan gå til samlivsterapi, men da må dere begge ønske forandringer.

Skrevet

Du er tjukk i hodet ditt :klaske: Reis fra han hvis du har det så fælt, aldri skjønt at kvinner frivillig blir i forhold hvor mannen slår eller driver med psykisk terror. Ha litt faens respekt for dere selv kvinner!! :rope:

Tror ikke du helt skjønner hvordan det egentlig er i et forhold med mishandling. Han som slår (tar utgangspunkt i mannen), kan bryte med en sterk person psykisk og få personen til å føle og virkelig tro at det er hennes egen feil, at hun fortjener det. Det er lett å få henne til å tenke "om jeg bare gjør som jeg skal, så skjer ikke dette igjen". Han kan gå et så stort psykisk overtak, at hun tror hun ikke kan klare seg uten.

Google litt du :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...