Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Hva planlegger du å gjøre i ferien med dine barn, du som er alene med barn? Jeg er alenemed to barn på 9 og 12 år. Har kjæreste, som planlegger englandstur med sine to barn. Jeg kommer tilårskomne savne han mens de er borte, å bli med er ikke aktuelt, til det er barna for ulike og det blir krangel og mas. Viblir nok litt sammen i sommer alle 6, men jeg vilgjerne ta med mine barn på noe hyggelig. Økonomien miner grei nok, og med feriepenger vil jeg kunne ta dem med på en utenlandstur. Men alene? Jeg er litt skeptisk på om jeg vil trives med det. Og hva slags tur? Byferie eller syden? Billetter må vel snart bestilles, og jeg tar gjerne imot tips!!!
Snuskepuz1 Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Hva planlegger du å gjøre i ferien med dine barn, du som er alene med barn? Jeg er alenemed to barn på 9 og 12 år. Har kjæreste, som planlegger englandstur med sine to barn. Jeg kommer tilårskomne savne han mens de er borte, å bli med er ikke aktuelt, til det er barna for ulike og det blir krangel og mas. Viblir nok litt sammen i sommer alle 6, men jeg vilgjerne ta med mine barn på noe hyggelig. Økonomien miner grei nok, og med feriepenger vil jeg kunne ta dem med på en utenlandstur. Men alene? Jeg er litt skeptisk på om jeg vil trives med det. Og hva slags tur? Byferie eller syden? Billetter må vel snart bestilles, og jeg tar gjerne imot tips!!! Har du ingen venninne f.eks med barn på alder med dine? Spørr om dere skal dra på sydentur sammen? Det gjorde alltid mammaen min med meg og brødrene mine, for hun ville ikke dra alene med oss Alltid trygt å ha noen å "lene" seg på
Gjest ViljaH Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Jeg ville ha tenkt på hva ungene ville likt. At de skal få en fin familieferie med sin mamma. Jeg ville ikke ha reist til by, det blir kjedelig for barna tror jeg. Hva med et familiested i syden? Der vil du jo møte andre barnefamilier. Dere kan leke ute hele dagen, spise middag ute på kvelden. Du kunne også reist med en venninne som er alenemor, om du har en? Eller invitert med en god venninne som ikke har barn? Jeg ville ha reist til et slikt Star Tour sydensted som har bamseklubb. Så kunne du hatt muligheten til et par timer midt på dagen til å slappe av, ta en dupp på stranda kanskje 1
Gjest aleine Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Ungene er 9 og 12 år, da er de så store at de har en oppfatning av hva de syns er morsomt, hvor de kunne tenke seg å dra. Og de er såpass store at de skjønner hva det vil si å reise, du trenger ikke mate dem eller kle på dem. Til og med da jeg og barnefar var sammen så hendte det at jeg dro på ferie alene med barna, pga. lange skoleferier så måtte vi gjerne dele opp ferien sånn at vi begge hadde litt ferie alene med barna og noe ferie sammen. Har du aldri vært på tur alene med barna dine? Som alenemor har det aldri vært noe problem å reise med ungene, vi finner et sted alle kan tenke seg å dra til og så koser vi oss med å bade, dra på utflukter og spille spill på kvelden eller være med på aktiviteter på det hotellet vi bor på. Reiser vi innenlands så er det for å besøke familie som bor ved sjøen og da blir det fisketurer, og klatring på svaberg og familiekos.
Smula2 Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Hva planlegger du å gjøre i ferien med dine barn, du som er alene med barn? Jeg er alenemed to barn på 9 og 12 år. Har kjæreste, som planlegger englandstur med sine to barn. Jeg kommer tilårskomne savne han mens de er borte, å bli med er ikke aktuelt, til det er barna for ulike og det blir krangel og mas. Viblir nok litt sammen i sommer alle 6, men jeg vilgjerne ta med mine barn på noe hyggelig. Økonomien miner grei nok, og med feriepenger vil jeg kunne ta dem med på en utenlandstur. Men alene? Jeg er litt skeptisk på om jeg vil trives med det. Og hva slags tur? Byferie eller syden? Billetter må vel snart bestilles, og jeg tar gjerne imot tips!!! Jeg sitter i samme situasjon. Min kjærste og hans sønn kan av ulike årsaker ikke ta ferie med oss og jeg "må" dra alene med ungene. Det er hyggelig det også, men jeg har ikke strandet på noe ennå. Mine er i samme alder, 8 og 12. Si hvor du ender
lulle Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Det er undervurdert å dra med unger alene. Veldig koselig hvis du gjør det på barnas premisser og at de har noenlunde like interesser. Har ikke noe konkret forslag, men kanskje en syden tur hadde vært kjekt?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 mamma tok alltid meg og min lillebror til Syden, og vi fikk faktisk bestemme om vi ville dit eller et annet sted. Vi valgte selvfølgelig alltid Syden. Vi hadde ferie bare med mamma fra jeg var 10 og lillebror -3 år til jeg ble 17. Etter det begynte jeg å dra på ferie med venner
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #8 Skrevet 10. januar 2011 Jeg er gift, men dro på tur alene i sommer med våre to døtre på 7 og 12 pga mannens arbeidsbelasting og lang skoleferie (jeg er lærer). Vi dro til Kreta i to uker, hadde det kjempekjekt! Ikke kjedelig et sekund, og barna ble kjent med andre barn. Jeg ble kjent med ei alenemor som var på tur med sine to barn i tilsvarende alder, og ganske mange kvelder spiste vi middag sammen. Jentene mine storkoste seg, jeg også, skikkelig godt for samholdet!!! Også dro vi på ny tur til Thailand med ektemannen da han hadde ferie:-) Blir å gjøre tilsvarende neste sommer og. Så jeg anbefaler absolutt å ta en tur til "syden"!! Storbyferie kan jeg se for meg blir litt mere pes....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå