Gå til innhold

hekle pulsvarmere

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tenkte å hekle meg ett par pulsvarmere, og er usikker på hvor mange masker jeg må legge opp til en helt normal arm/ hånd.

syns det er så vanskelig å prøve seg fram også, for det tar jo så lang tid.. arbeidet krymper jo litt de første omgangene... så håper det er noen her som kan hjelpe meg :)

er det noen her som har laget sånne, som kan si meg hvor mange masker jeg må legge opp? :)

tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo hvor langt oppover armen du vil ha de.. Da kan du jo prøve deg fram ved å legge opp noen luftmasker, også måle på din egen arm. Husk at det krymper litt ja..

Jeg lagde et par pulsvarmere en gang som går litt oppover armen, sånn passe slik at det ikke blir luft mellom genser og håndledd. Da la jeg opp 35 luftmasker, og heklet staver bortover (ca. 33 staver). Heklet så mange rader som jeg trengte til håndleddet mitt (måler underveis), og heklet den sammen til slutt. Lagde også et hull til tommelen da jeg heklet den sammen :)

Dette er en veldig "lett" pulsvarmer, hvis du er litt vant til å hekle da, selvfølgelig :)

Lykke til! :jepp:

Skrevet

ja, det er en sånn type oppskrift jeg har funnet fram på nettet, men bare med luftmasker og fastmasker... jeg har heklet litt, men går stort sett i fastmasker så jeg prøver meg på det først på det første paret med pulsvarmere. par nr 2 skal jeg prøve meg på staver har jeg lyst til, for å prøve noe nytt :)

jeg får prøve på 35 masker, så får jeg se om det går rundt håndleddet etter at jeg har strikket noen omganger :)

tusen takk for svar :)

Skrevet

Det er ikke 35 luftmasker rundt håndleddet.. det blir altfor mye.. det er fra tommel til albue.. altså, ikke så langt, men det er langs etter. Du hekler på en måte et rektangel, og så hekler den sammen til et rør.. :) Det er mye lettere!

Skrevet (endret)

Da skal jeg prøve, så får vi se hvordan det går :):)

Tusen takk for hjelp så langt ;)

Endret av lilletuss87
Skrevet

Da skal jeg prøve, så får vi se hvordan det går :):)

Tusen takk for hjelp så langt ;)

Bare hyggelig :)

Skrevet

syr du den sammen med garnet du hekler med eller med sytråd?? siden tommelen også skal ut der så må det jo være litt hold i den så det ikke rakner fra hverandre? :)

Skrevet

syr du den sammen med garnet du hekler med eller med sytråd?? siden tommelen også skal ut der så må det jo være litt hold i den så det ikke rakner fra hverandre? :)

Jeg hekler den sammen med det samme garnet ja.. :) Hekler den sammen med fastmasker. Så kan du velge om du vil ha den kanten som blir av fastmasker, opp, som en bord, eller brette den inn så den ikke synes. Jeg pleier å brette den inn.. Også lar du det være ca 2-3 cm fra "toppen" og ned til tommelhullet :)

Går det bra med heklingen? :)

Skrevet

Igjen tusen takk! :)

Det går veldig bra med heklingen, nå har jeg heklet to par allerede, og skal begynne på det tredje paret i kveld tenkte jeg :)

ett blir som en gave, og ett par til meg selv, også ønsket mamma seg ett par, så hun får vel få ett par hun også ;) Ellers er det flere som har lyst på så da er det vel bare å fortsette ;)

Så dette går unna!! :)

Tusen takk for all hjelp :)

Ønsker deg en fin helg!! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Igjen tusen takk! :)

Det går veldig bra med heklingen, nå har jeg heklet to par allerede, og skal begynne på det tredje paret i kveld tenkte jeg :)

ett blir som en gave, og ett par til meg selv, også ønsket mamma seg ett par, så hun får vel få ett par hun også ;) Ellers er det flere som har lyst på så da er det vel bare å fortsette ;)

Så dette går unna!! :)

Tusen takk for all hjelp :)

Ønsker deg en fin helg!! :)

Oioi.. så bra :) Det lønner seg noen ganger å bare hoppe i deg og prøve! Du er flink =D

Jeg elsker at jeg kan hekle og strikke.. er så lettvint til gaver og små oppmerksomheter. Nå er du snart klar for å avansere;)

Ha en fin kveld!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...