liamine Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Hei, Skal i intervju som aktivitetsleder i en barnehage i morgen. Er det ok å ha på seg militærlysgrønn tights og en hvit pen tunikagenser over, med evt et langt smykke i krom, og acne sine (fake) korte pistol skoletter? Vil ikke dresse meg for mye opp til et intervju i en barnehage, men er det for lite, eller for mye? Og til slutt, noe tips til hva jeg burde si eller gjøre? Mvh Liamine..
Gjest Bustyvel Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Jeg synets det hørtes ganske så upassende ut. Kan du ikke bare ta på et par pene, enkle jeans med en fin genser over? 1
CafeLatte Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Du får nok ikke jobben om du kommer styla opp som en dokke. Jens og en pen genser holder i massevis. Husk å smile å være hyggelig evt snakke med barn hvis du møter noen av de i barnehagen. De er trossalt de du skal passe på.
liamine Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2011 Som en dokke og upassende. Så fint at jeg får råd med fornærmelse i, kjempe hyggelig. Prøvde kun å forklare antrekket i detalj. Men joa, takk for hyggelig hjelp.
Gjest Bustyvel Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 (endret) Som en dokke og upassende. Så fint at jeg får råd med fornærmelse i, kjempe hyggelig. Prøvde kun å forklare antrekket i detalj. Men joa, takk for hyggelig hjelp. Jammen herlighet, du spørte jo om det var for mye/for lite og om det er OK å gå slik, og du fikk svar OG forslag til hva annet du kunne bruke. Endret 9. januar 2011 av Bustyvel 1
Sulosi Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Hvordan tenker du at du ville kledd deg til en vanlig arbeidsdag i barnehagen? Kle deg som det
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Jeg syns det hørtes bra ut jeg! Hva er for pyntet med det liksom? Hørtes ut som et hverdagsantrekk jeg lett kunne gått med:) Skoletter med litt hæl er noe annet en å stille med stiletter. Tights og tunika er fint,men ikke dollete. Greit å ikke se slaskete ut på jobbintervju:D
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Hei, Skal i intervju som aktivitetsleder i en barnehage i morgen. Er det ok å ha på seg militærlysgrønn tights og en hvit pen tunikagenser over, med evt et langt smykke i krom, og acne sine (fake) korte pistol skoletter? Vil ikke dresse meg for mye opp til et intervju i en barnehage, men er det for lite, eller for mye? Og til slutt, noe tips til hva jeg burde si eller gjøre? Mvh Liamine.. Jeg jobber selv i en barnehage, på en naturavdeling. Antrekket hørtes jo super fint ut da, kanskje litt for fint. Dersom du hadde tatt på ei fin dongribukse, med en lett genser pluss en stikke jakke? Vet ikke helt, jeg brukte det Dersom du har langt hår, ville jeg hatt det opp i en eller annen form. Hehe. Kan ikke forklare det helt. Som en har sagt over, snakk gjerne med barna på vei inn, dersom de spørr deg om noe Smil mye! Sånne ting vet du jo sikkert, men kan på en måte ikke få sagt det nok. Masse lykke til!
liamine Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2011 Da bytter jeg tightsen med en mørk jeans:). Noen tips til hva jwg kan svare på hvorfor jeg vil jobbe i barnehage? utenom, jeg er veldig glad i barn :gjeiper: . Litt mer utfyllende. Har ikke jobbet i barnehage før og vet ikke hva de vil høre.. Har såååå lyst på jobben.
rachel who Skrevet 9. januar 2011 #10 Skrevet 9. januar 2011 Da bytter jeg tightsen med en mørk jeans:). Noen tips til hva jwg kan svare på hvorfor jeg vil jobbe i barnehage? utenom, jeg er veldig glad i barn :gjeiper: . Litt mer utfyllende. Har ikke jobbet i barnehage før og vet ikke hva de vil høre.. Har såååå lyst på jobben. Link det gjerne til hvilken erfaring du har med barn. Har du alltid passet barn? Hvorfor liker du å jobbe med barn?
Gjest Eurodice Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Du får nok ikke jobben om du kommer styla opp som en dokke. Jens og en pen genser holder i massevis. Husk å smile å være hyggelig evt snakke med barn hvis du møter noen av de i barnehagen. De er trossalt de du skal passe på. Det er sikkert betryggende å ha følge . 1
sunflower87 Skrevet 9. januar 2011 #12 Skrevet 9. januar 2011 Er du istand til å være en voksenperson for barna? Med det mener jeg gi omsorg, sette grenser, skifte bleier osv, forholde deg til foreldre. Alltid en fordel å kunne litt om rammeplanen. Barnehagen idag er veldig pedagogisk, barna skal lære når de er i barnehagen. Hvordan vil du gå frem her? Da spesielt med tanke på at jobben du søker på er som aktivitetsleder. Hvordan vil aktivitetene du legger opp til lære barna noe? I tillegg er det greit å tenke litt over din posisjon i et team. Du samarbeider sammen med de andre ansatte i barnehagen, både ped.leder, assistenter og ledelse. Alt dette er veldig greit å tenke over før et intervju, da det er stor sjanse for at du blir stilt spørsmål rundt dette. et annet standardspørsmål er hva dine sterke og svake sider er. Jeg er forresten ped.leder i en barnehage, og alt dette er spørsmål jeg ble stilt i intervju på stillingen. Lykke til
Fluffe Skrevet 9. januar 2011 #13 Skrevet 9. januar 2011 onepeace. Neida Gå i klær som er litt finere enn du ville brukt i en barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå