Gå til innhold

Mitt beste tips for å finne en bra mann på byen

Yogamann

Anbefalte innlegg

Hvis du som jente ikke gjør noe spesielt for å møte menn når du er på byen så vil de fleste av de gutta som kommer for å sjekke deg opp være de som lett tør å gå opp til ukjente damer og sjeke dem opp. Fordi det egenltig er ganske få gutter som tør dette så blir disse gutta svært bortskjemte når det gjelder damer. På en hjemmefest er det stort sett enkelt for alle gutta å komme i snakk med de jentene som er der som de har lyst til å prate med, men på byen er det bare 10-20% som gjevnlig tør å gå opp til helt ukjente damer og snakke med dem. De fleste andre baserer seg på at de tilfeldigvis bumper inn i noen i dokøen og begynner å snakke eller at de blir introdusert for noen som venninen kom i snakk med eller lignende. En sjelden gang i mellom tar også kanskje noen av disse gutta mot til seg og går bort til en ukjent dame, men det blir så sjeldent at det komme rlite ut av det. Sammenlignet med de gutta som tør å gå fra den ene til den andre så lever de i to verdener. Den ene får i praksis et harem, mens den andre får smuler.

De gutta som vanligvis ikke tør trenger på ingen måte ha liten selvtillitt eller være uattraktive for damer. Om de tilfeldigvis kommer i snakke med en elelr møter noen på en fest kan de være dønn selvsikkre. Det er bare det at den ene risikoen å gå opp til ukjente damer kan fremstå så skremmende og vanskelig (hva i all verden skal man si?) at på tross av selvtillitt ellers så gjør de aldri dette.

Problemet med de gutta som tør er at deres suksess med damer, basert ikke på generell personlighet, men på å være blant de få som kommer i kontakt med mange, blir for godt vandt. Hvis du hver uke eller annen hver uke klarer å dra med deg en dame hjem så blir det lett til at du gjør det og at du ender opp med flere faste damer du kan ringe bare for sex. Det er også lett å bli arogant og det er lett å ende opp med å behandle damer dårlig når man er i en slik posisjon. Men, viktigst av alt er at disse gutta er det lett å brenne seg på, spesielt når de er unge. Unge menn som kan vasse i damer er stort sett ikke interesert i forhold. Så hvis du har sex med en slik gutt og håper at det kanskje kan bli noe mere så må du ikke bare utkonkurere alle de andre damene han snakker med på byen og elskerinnene hasn, men også hele livstilen med hele tiden ha nye damer og flere faste fuckbuddies. Spesielt så lenge en mann er ung vil han lett foretrekke det uforpliktende livet fremfor en kjæreste.

KValitetene til en av gutta som ikke går bort til ukjente kan som sagt være minst like god i utgangspunktet. Utseende, inteligens, sjarm og selvsikkerhet på de fleste andre områder kan være like stor hos dem. Også noen av disse gutta vil ha mange damer, bare ikke like mange fordi de møter langt færre. Men, gjevnt over så er disse gutta ikke i nærheten av så godt vant. De har i hvert fall ikke en ny dame hver helg og de har kanskje en fuckbuddy innimellom og et ons i ny og ne, men ikke flere FBer samtidig. Dette gjør at incentivene for singellivet er langt mindre hos disse gutta. Et forhold gir ikke bare kjærlighet, men det gir også langt mere sex en singellivet. Har du et harem av damer så er det sannlig at du har mere sex utenfor et forhold enn i et, i hvert fall når det har godt et par år. Disse gutta har heller ikke pådratt seg aroganse og drittsekken adferden som ofte vil utvikle seg om man har et harem og vil derfor egne seg langt bedre for et forhold. Det er derfor mye, mye mindre sjanse for å for å bli såret om man har sex med en av de mere tilbakeholdne enn de som er frempå. Det er større sjanse for at han blir i forholdet, det er større sjasne for at han vil være en god kjæreste og det er mindre sjanse for at han vil være utro.

Mitt råd er derfor å finne en mann som er selvsikker og utadvendt og hva annet dere måtte ønske at mannen deres skal være, men blant de som ikke er mest frempå. Jeg tenker ikke at dere skal finne en usikker sjenert og forsiktig gutt som går slukøret rundt på byen. Jeg tenker bare at dere skal se etter en attraktiv og sosial og selvsikker gutt blant de som ikke har overvunnet sperren det er å gå opp til ukjente.

HVordan gjør dere så dette? En vennine av meg fortalte meg en gang at hun testet å henge en del i de delene av et utested som var litt mindre sentrale. I stedet for å være på dansegulvet elelr like ved elelr like ved baren så sto hun litt mere i et hjørne der musikken var litt lavere. HUn fortalte at de guttene som da kom opp til henne hadde langt bedre forholdskvaliteter og var sillere enn de som kom opp til henne på de mest sentrale stedene. Grunnen er nok at på de mest sentrale stedene og på dansegulvet så ser andre avisningen din bedre, du er mere på en scene. I et mørkere hjørne er ikke presset like stort. Det er også lettere å snakke og derfor lettere for en som ikke er så prof på dette. Disse gutta hadde altså selvtillitten til å gå bort til ukjente, men først og fremst når presset var litt mindre. Bare den forskjellen ga merkbar uttelling i kvalitet til redusert "pris" (risiko for å bli såret).

En annen strategi er å gi sterkere og flere indikasjoner på at du vil at en gutt skal komme å snakke med deg. De fleste jenter vet hva jeg snakker om. Jenter har en tendens til å stille seg like ved en gutt, litt sidelengs og åpent på en måte og så halveis se bort til gutten og pusser masse på håret sitt, eller de holder blikket lenge når de møter blikket til en gutt og kanskje også smiler til ham etc. eller de ber om en røyk og så stiller seg opp like ved med et åpent kroppsspråk etc. Man kan også godt søle på en gutt eller miste noe han kan plukke opp for deg. Alt dette er ting som gjør at han føler at du er litt interesert eller i hvert fall åpen for å bli tilnærmet. For gutter som av og til tør å gå bort til ukjente damer på byen så gjør dette det uendelig mye lettere å tørre. Ved å først observere guttene på et utested en god stund og så finne ut hvem det er som selvsikkert går bort til andre damer og hvem som ikke gjør det og så plukke en blant de som ikke gjør det og gi ham slike indikasjoner så kommer du i kontakt med langt langt flere bra menn. Dette er ting damer naturlig ofte gjør, men dere må velge ut bedre og dere må bruke det mere aktivt og ofte enda litt tydeligere. Spesielt det å miste noe elelr søle litt av drinken på ham og så unnskylde eller be om fyr eller sigg osv er ting som kan åpne opp for de gutta som nærmest aldri tør gå opp til ukjente damer og derfor massivt øker utvalget deres av bra menn.

Hjelp ham de første 2-3 min av samtalen. Når jeg snakker med ukjente damer på byen så merker jeg som regel at de er fornøyd med at jeg har kommet for å snakke med dem. De kan ofte sende mye signaler på at de er interesert helt med en gang. Samtidig så vil de ofte, spesielt helt med en gang gjøre det vanskelig for meg å få til en samtale. De stiller utfordrende og vanskelige spørsmål og prøver kanskje å drite meg ut litt. Det de gjør er å teste meg for å se om jeg er sterk nok og smart nok til å utmanøvrere dem og testene deres. HVis ikke jeg er "sterkere" enn dem hvordan kan jeg da "beskytte" dem etc. PUAer kaller dette for shit tests. Saken er at om mannen er mann nok for deg det kan du finne ut av i løpet av en lengre samtale eller noen dater. Du trenger ikke bruke de første minuttene på det. Saken er at det er ofte veldig vanskelig å utmanøvrere de fintene damer kommer med de første minuttene at det blir stort sett drevne cassanovaer som klarer det ofte. Å teste og være vanskelig de første minuttene er derfor en effektiv måte å luke ut de gode og ende opp med gutter som har sex med deg men ikke vil ha forhold og uansett er for bortskjemt til å bli en god kjæreste. Når man er etablert i en samtale er det mye lettere, uten den ekstreme angsten og forvirringen man føler når man tar risikoen det er å prøve å sjekke opp damer som lett vil ydmyke deg offentlig, å klare de testene damer gir deg. Men, er han ikke selvsikker og sterk nok så vil dere lett sortere ham bort i løpet av en 10-15 minutters samtale så man ender ikke opp med svake menn om man gjør det slik, man bare gir de som ikke er playere en sjanse. De man tester de første 2-3 minuttene er i liten grad annet enn om han har gjort dette hudnrevis av ganger før ikke hvor mye mann han er i resten av livet. Så derfor hjelp ham først og prøv å få igang en hyggelig og enkel samtale uten for mye finter og test hvor mye tak det er i ham litt senere.

Alternativt kan dere prøve å snakke med en gutt selv. Hvis dere gjør det vil det øke attraktsjonen deres til ham. Ved speed dating så er det nomralt guttene som flytter seg fra plass til plass mens jentene sitter. Dette skaper en subtil følelse av at gutten jager jenta. Vnalgivis så oppgir gutter flere jenter de likte etter en runde speed dating. Det har blitt sett på som at menn er mindre kresne. I et eksperiment så byttet man slik at jentene flyttet plass. Det ledet til at de krysset av på flere gutter og jentene på færre. Det var med andre ord følelsen av hvem som jager og må innynde seg som avgjorde tiltrekningen. Tar du initiativet får du denne effekten og det er derfor en måte å gjøre deg selv mere tiltrukket av en good guy. Hvis du er redd for at du skal gjøre det for lett for ham elelr hvis du vil teste om det er tak i ham kan du bare starte samtalen, være grei først og så være litt mere tilbakeholden og se om han begynner å jage litt mere og om han takler det bra.

Så ved et par enkele aktive grep som forsatt, med unntak av det siste, benytter seg av kvinners vanlgie sjekkestrategier så kan dere enkelt femdobble mengden gutter av høy kvalitet til lav "pris" dere kommer i snakk med på byen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi - her er en som har tenkt seg om en del. Sikkert fornuftig (og erfaringsbasert) mye av det også.

Jeg tror forøvrig det må være med sjekking som i livet forøvrig. Det er (enda) vanskeligere i teori enn i praksis. Jeg for min del er ikke hypp på jenter som forsøker å drite meg ut når jeg snakker med dem. Da finnes det nok andre. Har bare lyst på søte og greie jenter jeg :) Uten strategi, taktikk, mål eller mening går det greit stadig vekk det også gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bra analyse, Yogamann.

Men sånn for nysgjerrighets skyld, hva mener du disse sjenerte og forsiktige tusseladdene skal gjøre da, leve i et livslangt sølibat bare i selskap med frk. høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tsunade

Takk for et meget interessant innlegg, Yogamann! :)

Her sto det mye som kan være nyttig, og jeg er enig i mye av det du skriver.

Meeen jeg må jo pirke litt, da.

Jeg får inntrykk av at det forutsettes at jenter og kvinner skal være selvsikre og frampå for sin egen del, og endog hjelpe småsjenerte gutter og menn i gang.

Hva med de sjenerte damene?

Hva med frykten for avvisning - den er jo like stor hos oss damer som hos dere menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVordan gjør dere så dette? En vennine av meg fortalte meg en gang at hun testet å henge en del i de delene av et utested som var litt mindre sentrale. I stedet for å være på dansegulvet elelr like ved elelr like ved baren så sto hun litt mere i et hjørne der musikken var litt lavere.

Dette er jo smått genialt! Hva om vi har dette som en slags kodeks, regel; at de mange av oss som sjeldent (aldri) går bort og snakker med fremmede, men som egentlig ikke mangler verken selvtillit eller snakketøy kan bruke disse sonene som møtested? Hadde jeg sett en dame stå i denne sonen hadde jeg faktisk gått bort og snakket med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi - her er en som har tenkt seg om en del. Sikkert fornuftig (og erfaringsbasert) mye av det også.

Jeg tror forøvrig det må være med sjekking som i livet forøvrig. Det er (enda) vanskeligere i teori enn i praksis. Jeg for min del er ikke hypp på jenter som forsøker å drite meg ut når jeg snakker med dem. Da finnes det nok andre. Har bare lyst på søte og greie jenter jeg :) Uten strategi, taktikk, mål eller mening går det greit stadig vekk det også gitt.

Altid vanskeligere i praksis ja, men de er ganske enkle de tipsene til hva damer bør gjøre her.

Jeg liker heller ikke damer som skal gjøre ting for vanskelig. Men, mye av dette er bare et slags flørtespill og ikke egentlig et tegn på at dama er bitchy selv om hun gjør det litt vanskelig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra analyse, Yogamann.

Men sånn for nysgjerrighets skyld, hva mener du disse sjenerte og forsiktige tusseladdene skal gjøre da, leve i et livslangt sølibat bare i selskap med frk. høyre?

Nå snakker ikke jeg om at damene skal jage forsiktige utsseladder, men menn som ellers er selvsikkre og flinke med damer, men bare ikke helt har kommet over sperren med å gå bort til helt ukjente damer på byen. Det har de færeste gutter klart.

Hvis man som gutt er veldig usikker og keite er det bare en ting man kan gjøre om man vil unngå et ekteskap med miss høyre og det er å jobbe med seg selv. Noe av det enkleste vil være å se pe PUA litteraturen og bare ta til seg det som handler om åpningsreplikker og innledende deler av samtalen. HVis man klaerer bare det så er man plutselig i samme posisjon som om man var på en fest hjemme hos noen og det oppleves relativt uproblematisk å snakke med nye mennesker.

Et alternativ er også å bli en veldig dyktig danser og så bruke dansegulvet til å komme i kontakt med damer. Da trenger man ikke åpningsreplikker.

Er det mere dyptliggende selvtillittsproblemer må man bare jobbe med det. Lære seg om kognitiv psykologi, NLP, begynne med kamposrt, yoga, dans etc. Ta tak i livet der det trengs. Begynne å utfordre seg selv litt etter litt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et meget interessant innlegg, Yogamann! :)

Her sto det mye som kan være nyttig, og jeg er enig i mye av det du skriver.

Meeen jeg må jo pirke litt, da.

Jeg får inntrykk av at det forutsettes at jenter og kvinner skal være selvsikre og frampå for sin egen del, og endog hjelpe småsjenerte gutter og menn i gang.

Hva med de sjenerte damene?

Hva med frykten for avvisning - den er jo like stor hos oss damer som hos dere menn?

Jeg synes ikke egentlig det er det jeg sier. En strategi går ut på å bare være i de mindre sentrale delene av et utested. Det krever ikke mere selvtillitt enn det kreve å i det hele tatt være på et utested. En annen på å se ut de man tror er gode kandidater og så bruke svært indirekte metoder som å stå i nærheten med åpent kropssspråk eller bare be om å bomme røyk og så stå i nærheten med et åpent kroppspråk. Eventuelt kombinert med litt klassiske flørtesignaler som mye fiksing på håret etc. Dette er lavkostnadsstrategier. Disse innebærer et sted mellom null og veldig lite risikog for avisning eller sosial tapsfølelse. Det siste forslaget om selv å begynne samtale krever slik selvtillitt ja, men det er bare et av flere alternativer og ikke det jeg annbefaller mest.

Når det gjelder å hjelpe gutta frem så forslår jeg ikke noe annet enn at de første 2-3 minuttene skal dere i stedet for å aktivt gjøre det vanskelig for ham og utfordre ham mest mulig slik jenter har for vane, la være å gjøre det og bare præve å være med på å starte en samtale som faktisk funker. Etter et par minutter når han har fått etablert samtalen kan dere være så vankskelige og utfordrende dere bare vil. De første minuttene skiller egentlig bare ut om det er en player eller ei. Det er etter det man tester om det er en man det generelt er tak i eller ei. Dere skiller ut de normale guttene som kunne kalrt seg like greit etter at samtalen var kommet i gang ved å være vanskelige i starten. Dette krever fint lite av dere må jeg si, men gir stor gevinst. Så jeg synes ikke jeg krever noe særlig av damer annet enn at de må være i stand til å snakke med de guttene som prøver å starte samtaler med dem, ikke være vanskelige i starten og ellers sende ut litt indirekte flørtesignaler slik dere uansett har for vane å gjøre en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...