AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Hvor går grensa for om man kan be legen om en sykemelding? Jeg er til vanlig veldig pliktoppfyllende og skal være VELDIG syk for å ikke dra på jobb. Nå er det imidlertid ikke direkte sykdom som gjør at jeg ønsker et lite pusterom fra jobben.. Jeg er fulltidsstudent og jobber annenhver helg (2-3 dager)på et sykehjem i tillegg. Dette er i utgangspunktet litt slitsomt, men det går greit. Nå har derimot omstendighetene endret seg litt. I desember opplevde jeg en spontanabort, noe som var veldig tungt. I tillegg ligger min mormor på dødsleie, det er kun snakk om dager før det er slutt. Det er skolestart i morgen, og det er ikke veldig lystbetont (selv om jeg er veldig heldig og går på verdens beste studium! ) Skolen er uansett ikke noe jeg kan sykemelde meg fra, så der må jeg klare å stille.. Det er veldig lite motiverende å stille på jobb når hodet er tomt og man føler at verden består av viktigere ting en "sure, gamle damer" på jobben. Det er til tider tunge tak og psyisk krevende å være på jobb, mye stress og mas.. Er det greit å "ta seg litt fri" ved å skaffe seg en sykemelding?
Gjest Naenia Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Har du prøvd å snakke med arbeidsgiveren din og forklart situasjonen? Jeg ville nok gjort det først. Selv om det da kan virke mistenkelig å komme med sykemelding etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå