AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Jeg har så sinnsykt tannverk nå, har ikke sovet ordentlig i natt på grunn av det. Eneste smertestillende jeg har er paracet, og jeg merker fort at det ikke holder i det hele tatt. Men jeg har noen antibiotikatabeletter liggende, som jeg fikk av tannlegen da jeg hadde infeksjon i en rotfylling, og jeg lurer på om det kan fungere å ta det? Kanskje et utrolig dumt spørsmål, men jeg er ganske desperat etter å få smerten til å minke nå Blir ikke tannlege før tidligst mandag, sikkert senere siden det sikkert er kø og alt mulig
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Hvis du har hull i en tann så hjelper ikke antibiotika. Paracet er ikke optimalt ved tannverk nei, men prøv med full dose en gang til.
Pastill Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Ååååh, som jeg føler med deg! Tannverk er noe herk!! Har naboen en Ibux du kan få? Ibuprofen virker bedre mot tannverk enn paracetamol i Paracet. Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å ta en antibiotikatabelett uten at tannlegen/legen har kikket på deg. Antibiotika virker, som du nok er klar over, mot bakterier, ikke smerter, og du vet ikke om det er bakterier som er underliggende årsak til smerten din. Og hvis det er bakterier som ligger bak, så vet du ikke om den antibiotika du har virker mot den type bakterie som eventuelt kan være årsak til tannpinen... Men...antibiotikaen du har vil uansett virke på noen av de bakteriene du har i kroppen din! Ja, vi går jo rundt med mange mange bakterier i kroppen som vi gjerne vil ha der - tarmbakterier for eksempel. Dette er bakterier av den gode sorten, som vi helst ikke skal drepe. Og ikke nok med det. Noen av de bakterier vi har i kroppen vil overleve antibiotika-pillene du eventuelt tar, og de kan senere være med til å overføre resistens (altså motstandskraft mot antibiotika) til andre bakterier. For eksempel bakterier som kan gjøre deg syk. Og dermed virker ikke andre antibiotikakurer du tar... Så sum av summarum: Ikke ta antibiotika med mindre legen/tannlegen sier du absolutt MÅ, og er absolutt sikker på at du tar den riktige antibiotika mot den bakterien som gjør deg syk. Og for å få visshet om dette, så må du altså til en lege eller tannlege. Kjedelig, men sant. God bedring, håper du får hjelp snart! Pastill 1
Gjest Lebewesen93 Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Jeg må bare si at jeg synes utrulig synd på deg ! Tannverk er noe herk. Jeg har det selv for tiden, men ikke så ille som det har vært da. Selv så doper jeg meg omtrent på Ibux.
Gjest C-C Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 èn ibux og en halv paracet brukte jeg da jeg trakk visdomstannen min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå