Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og kjæresten min skal til Hellas i sommer (helst Hellas). Vi er ute etter et sted hvor det er et passe stort sentrum med litt uteliv, gode restauranter og litt shopping. Samtidig som det skal være fine strender og idyllisk. Vil gjerne et sted hvor sentrum og strand ligger i gangavstand fra hverandre. Noen som har noen tips til reisemål? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg og kjæresten min skal til Hellas i sommer (helst Hellas). Vi er ute etter et sted hvor det er et passe stort sentrum med litt uteliv, gode restauranter og litt shopping. Samtidig som det skal være fine strender og idyllisk. Vil gjerne et sted hvor sentrum og strand ligger i gangavstand fra hverandre. Noen som har noen tips til reisemål? :)

Rethymnon :)

Skrevet

Rethymnon :)

Anbefaler du Rethymnonkysten eller Rethymnon By? :)

Skrevet

Helt enig, Rethymnon :) Jeg har ofte vært i utkanten (Platanias har den fineste stranden i mine øyne) og heller dratt inn til Rethymnon by for litt ekstra shopping, restauranter osv, selvom det finnes i Platanias også.

Skrevet

Anbefaler du Rethymnonkysten eller Rethymnon By? :)

Jeg tenkte på rethymnon by:) Der har du fin strand, shopping og kafe/uteliv veldig nærme hverandre :)

AnonymBruker
Skrevet

Ser du får anbefalinger her som går stikk i strid med hva jeg ville sagt. Jeg ville generellt sagt: reis til hvilken som helst annen øy foruten Kreta. I allefall om det er Hellas du vil til- og ikke bare "syden". For mye kunne Kreta (Platanias/Chania) likegjerne vært i Spania, Tyrkia eller hvor som helst... Vil du oppleve litt av det ekte greske velg en mindre turistifisert øy.

Var på Skiathos i fjor sommer og kan anbefale videre. Dog anbefaler jeg å bo ved Megali-stranden (?). Litt å gå inn til sentrum- men ikke lenger enn at jeg med barn gikk inn (og tilbake) til sentrum annenhver dag

Skrevet

Kreta - Platanias anbefales på det sterkeste :)

Skrevet

Ser du får anbefalinger her som går stikk i strid med hva jeg ville sagt. Jeg ville generellt sagt: reis til hvilken som helst annen øy foruten Kreta. I allefall om det er Hellas du vil til- og ikke bare "syden". For mye kunne Kreta (Platanias/Chania) likegjerne vært i Spania, Tyrkia eller hvor som helst... Vil du oppleve litt av det ekte greske velg en mindre turistifisert øy.

Var på Skiathos i fjor sommer og kan anbefale videre. Dog anbefaler jeg å bo ved Megali-stranden (?). Litt å gå inn til sentrum- men ikke lenger enn at jeg med barn gikk inn (og tilbake) til sentrum annenhver dag

Om man er lei av turistene kan man ganske enkelt ta korte bussturer/mopedturer/bilturer/sykkelturer/taxi osv til landsbyer rundt omkring der man kan være i fred fra alle. Rett utenfor Rethymnon by er det mange strender med veldig lite mennesker, og ofte enkle tavernaer med enkle matretter og drikke.

Jeg mener at man da får alt man trenger, strand, shopping og uteliv samlet, med masse muligheter til å dra til litt mer øde steder om man skulle ønske det :)

Men jeg er sikker på at det er 1000 fine steder i Hellas. Men Rethymnon er "min" by som jeg elsker å reise til, har også bodd der noen hele sesonger :)

Skrevet

reis til hvilken som helst annen øy foruten Kreta. I allefall om det er Hellas du vil til- og ikke bare "syden".

Kreta er gedigent. Og noe gjør man feil om man ikke finner det ekte Hellas der (hvis man vil) selv i Chaniadistriktet!

Skrevet

Takk for mange svar! Blir nok mest sannsynlig Rethymnon og hotell Achillion. Noen som har erfaringer med dette hotellet? :)

Skrevet

Ikke bodd der nei, men fant det på Tripadvisor.com, som jeg alltid bruker når jeg lurer på hoteller og div. plasser. Mange reviews der, og ser ut til at det er et godt likt hotell :) På tripadvisor kan dere også finne evt. gode restauranter av alle slag, utflukter osv.

Her er link til Achillion Hotell. :)

Skrevet

Takk for mange svar! Blir nok mest sannsynlig Rethymnon og hotell Achillion. Noen som har erfaringer med dette hotellet? :)

Har ingen erfaringer med hotellet, men ser det ligger veldig sentralt. Tror dere kommer til å få en kjempefin ferie :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...