Gjest trengerhjelp Skrevet 20. oktober 2003 #1 Skrevet 20. oktober 2003 Hei! Jeg skriver dette innlegget på vegne av min venn som er 22 år og sliter med hårtap! I løpet av de siste 3-4 årene har han mistet en god del hår fra hodebunn. Uten at han riktig skjønner hva som er grunnen. Dette er ikke arvelig, og fastlegen hans er heller ikke særlig hjelpsom. Fastlegen behersker meget dårlig norsk, og er dermed vanskelig å kommunisere med. Har dere medsøstre noe å anbefale til vennen miN? Jeg tror han har en eller annen vitaminmangel i kroppen, eller spiser noe han ikke tåler, o.l.l. Vennligst merk at han ikke mister hår pga alderdom men andre årsaker som ikke er kommet frem i lyset enda. Vet dere hva han bør gjøre? Vært gjennom samme situasjon selv? Ville sette pris på om dere har noen profesjonelle lege/hudleger å anbefale, gjerne i Oslo området. venter på svar fra dere!
Tusenfryd Skrevet 20. oktober 2003 #2 Skrevet 20. oktober 2003 Ta kontakt med fx Balderklinikken. De har en masse aleternative greier og også et eget laboratorium hvor de kan teste det meste. Det ligger ved St. Olavs plass.
Quinden Skrevet 20. oktober 2003 #3 Skrevet 20. oktober 2003 Ta kontakt med Haarklinikken i Oslo, tror du finner det under det navnet, der kan de nok hjelpe til, vet ikke hvor du bor, men det går an å ringe dit og spørre og kanskje få en time der han blir sjekket. Håper det ordner seg :D
Såpebobla Skrevet 20. oktober 2003 #4 Skrevet 20. oktober 2003 Jernmangel eller stoffskiftet kan innebære hårtap. Dette bør fastlegen sjekke. En enkel blodprøve er nok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå