AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 For de som ikke vet hva Sweetdeal er - sjekk www.sweetdeal.no Typen og jeg har kjøpt noen billige middager på en restaurant vi ofte besøker gjennom Sweetdeal. I går kveld tenkte vi at vi skulle benytte oss av tilbudet og med hvert vårt verdibevis i lomma dro vi ned til byen og til denne restauranten. Vi fikk bord og da bestillingen skulle tas opp kom "bomben": De var utsolgt for tilbudsretten. Det vil si, det var mulig å få den, men til full pris. De solgte nemlig max 15 om dagen til folk med Sweetdeal og da vi kom var allerede "kvota" oppbrukt. Vi bestilte noe annet og laget ikke noe nummer ut av det (vil jo ikke bli sett på som en kjiping med rabattkupong heller ). I ettertid har jeg tenkt på at det egentlig var helt idiotisk. Det står faktisk ingenting om en sånn begrensning hverken på Sweetdeals hjemmeside, i mailen jeg fikk derfra eller på selve verdibeviset. Det er altså en begrensning restauranten har innført i etterkant, sannsynligvis har de innsett at de taper veldig mye omsetning på det. Noen som har vært utfor lignende?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Jeg ser rett og slett ikke problemet, for restauranten altså. Om dere hadde fått servert tilbudsretten i går eller kommer tilbake en annen dag så tjener/taper restauranten akkurat like mye. Bortsett fra at dere nå sikkert kommer til å avlegge dem ett ekstra besøk for å bruke kupongene deres. Jeg ville faktisk ha takket nei til annen mat, fortalt dem hvorfor, og så forlatt stedet. 2
Audrina Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Neimen, hvis de synes de taper så mye på dette må de enten begrense antall kuponger mulig å kjøpe, eller så må de droppe å være med på "dealen". Hvis 200 personer kjøper hver sin kupong vil restauranten "tape" like mye uansett om alle disse 200 personene spiser på samme dag, eller spredt utover feks en måned. Eller har jeg missforstått konseptet? Aldri hørt om sweetdeal før, jeg hehe. Uansett, hvis jeg var dere ville jeg kommet tilbake med kupongen en annen dag. Restauranten tjener nok godt på kunder som ikke tør å forlate stedet når de får beskjed om at de ikke vil få tilbudsretten, og dermed betaler for noe annet i stedet
slask Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 bestillingen skulle tas opp kom "bomben": De var utsolgt for tilbudsretten. Det vil si, det var mulig å få den, men til full pris. De solgte nemlig max 15 om dagen til folk med Sweetdeal og da vi kom var allerede "kvota" oppbrukt. Vi bestilte noe annet og laget ikke Merkelig definisjon på utsolgt. Utsolgt! Men du kan få den om du betaler full pris. Høres mer ut som Kjipdeal. 1
anonyme gunda Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Apropo Sweetdeal Jeg har kjøpt 2 sweetdeals i det siste . En på Anton Sport (Gavekort) og en annen på Lille B på Bagatelle. Jeg var veldig fornøyd.
Timar Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Tja, har vært på noen grouon-restaurantdealer og da har tildels lokalet vært fullt av rabattkupong-folk. Dvs det har ikke vært plass til vanlige kunder. Og DET taper de definitivt penger på. Så skjønner at de må gjøre det sånn, men det burde vært opplyst om på forhånd. Vanligvis kreves det at man ringer og bestiller bord på forhånd, det er sikkert for å begrense hvor mange bord som okkuperes av kupongfolk hver dag.
Gjest Doh Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Hvis jeg var deg ville jeg sendt en mail til Sweetdeal. De er nok interessert i å høre om det siden det er de som tilbyr dealen. Restauranten skal ikke endre vilkårene etter at man har kjøpt dealen, og det er jo akkurat det de har gjort her...
Anglofil Skrevet 11. januar 2012 #9 Skrevet 11. januar 2012 Send en e-post til dem. Opplevde noe lignende og fikk pengene tilbake. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #10 Skrevet 11. januar 2012 Jeg ser rett og slett ikke problemet, for restauranten altså. Om dere hadde fått servert tilbudsretten i går eller kommer tilbake en annen dag så tjener/taper restauranten akkurat like mye. Bortsett fra at dere nå sikkert kommer til å avlegge dem ett ekstra besøk for å bruke kupongene deres. Jeg ville faktisk ha takket nei til annen mat, fortalt dem hvorfor, og så forlatt stedet. Enig! Ikke nok med det, men nå har gjestene også en negativ opplevelse av stedet. Fort gjort at de sprer dette videre, og vips taper restauranten betydelig mer enn dette ene salget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå