Gå til innhold

Idrettsgallaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! Jeg må bare høre med dere her inne... Er det flere enn meg som reagerte på at Harald fikk hedersprisen under Idrettsgallaen i går? Hva i :kjempesinna: har han gjort for å gjøre seg fortjent til den, da??? Makan! Det å stille opp på idrettsarrangementer er jo en del av den såkalte "jobben" hans. Pinlig. Jeg er sikker på at det er mange her inne på KG som da er minst like godt kvalifiserte.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hallo! Jeg må bare høre med dere her inne... Er det flere enn meg som reagerte på at Harald fikk hedersprisen under Idrettsgallaen i går? Hva i :kjempesinna: har han gjort for å gjøre seg fortjent til den, da??? Makan! Det å stille opp på idrettsarrangementer er jo en del av den såkalte "jobben" hans. Pinlig. Jeg er sikker på at det er mange her inne på KG som da er minst like godt kvalifiserte.

Om det er fortjent eller ikke skal jeg ikke begi meg inn på, men han er jo tross alt vært deltaker i OL. Så har har jo faktisk ikke bare stilt opp som tilskuer, men han har også vært med.

Kopiert fra wikpedia:

Idrettslige interesser

Kong Harald har markert seg i en rekke nasjonale og internasjonale seilerkonkurranser. Mens han var kronprins representerte han Norge under De olympiske leker flere ganger. Kronprinsen deltok på det norske OL-laget og bar Norges flagg ved åpningen av de Olympiske leker i Tokyo i 1964. Han vant seilasen om den skandinaviske Gullpokalen i 1968, og vant Kieler-regattaen i 1972. Han ble nr. to i Verdensmesterskapet i halvtonnsklassen i 1982. Sommeren 1987 ble han verdensmester med sin nye båt, entonneren «Fram X», som han fikk i gave til 50-årsdagen fra norsk næringsliv. I 1988 vant han sammen med båt og mannskap bronsemedalje i VM i San Francisco. I 2005 vant kong Harald og hans mannskap Europamesterskapet i havseiling med båten «Fram XV». I 2007 mottok Harald V Holmenkollmedaljen sammen med dronning Sonja.

Skrevet

Nei jeg ble nok ikke forundret over at Kong Harald fikk hedersprisen i går på Idretts gallaen.

Men - noe som jeg ble forundret over var at Petter Northug ikke fikk en eneste utmerkelse. Her gir Petter oss stor glede når vi ser på skirenn, og løfter mennenes prestasjoner fra et vakuum som oppstod etter Alsgaard (ca 93-2003), Dæhlie (ca 92-2000) og Ulvang (ca 88-97). De har nok holdt på mye lengre, men jeg tar det bare etter hukommelsen.

Fra Northug dukket opp som en komet i 2006 har janteloven i Norge vært særdeles streng med nettopp ham. I 2006 ble han nektet adgang til et verdenscuprenn han var kvalifisert for. Og dermed røk OL billetten dengang. Bjørn Dæhlie og Oddvar Brå mente dengang at han burde vært tatt ut til OL.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Hvorfor skulle ikke Kong Harald få prisen?

Han fikk den jo ikke pga at han er kongelig, og han har jo langt i fra bare sittet på tribunen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de to siste

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) . Interessant å se at det så langt bare er jeg som er sterk motstander av at han fikk prisen. For min del, så henger det litt sammen med at jeg ikke er noe tilhenger av monarki. Enig med deg som skriver at det var veldig overraskende at Northug ikke fikk noen pris. Den trodde jeg skulle være den mest selvskrevne vinneren (sammen med Bjørgen, da...) Han er jo bare et friskt pust, synd at det skal ødelegge for ham. Men, men. Det var litt på siden :klaske: .

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg ble nok ikke forundret over at Kong Harald fikk hedersprisen i går på Idretts gallaen.

Men - noe som jeg ble forundret over var at Petter Northug ikke fikk en eneste utmerkelse. Her gir Petter oss stor glede når vi ser på skirenn, og løfter mennenes prestasjoner fra et vakuum som oppstod etter Alsgaard (ca 93-2003), Dæhlie (ca 92-2000) og Ulvang (ca 88-97). De har nok holdt på mye lengre, men jeg tar det bare etter hukommelsen.

Fra Northug dukket opp som en komet i 2006 har janteloven i Norge vært særdeles streng med nettopp ham. I 2006 ble han nektet adgang til et verdenscuprenn han var kvalifisert for. Og dermed røk OL billetten dengang. Bjørn Dæhlie og Oddvar Brå mente dengang at han burde vært tatt ut til OL.

Northug er en sutrende drittunge, som har en omtrent ikke eksisterende sportsånd.

• Liker 4
Skrevet

Northug er en sutrende drittunge, som har en omtrent ikke eksisterende sportsånd.

Tja, men en fordømt god idrettsmann er han, dvs med gode prestasjoner. Og han vet det.

Denne kombinasjonen gjør at han ikke alltid er like populær hos alle. I alle fall ikke media.

Her i Norge skal man helst stå med lua i hånda og svare ydmykt og helst litt unnvikende på spørsmål om hva en selv mener om "dagens prestasjoner". Selv om publikum både så med det blotte øyet og hørte av kommentatorene at vedkommende gikk til gull, og at formen er på topp.

Er ikke formen på topp en dag, og er en deltager ikke helt A4 etter medias ønske og behag, så får denne unngjelde i all framtid. Synes det er flott at enkelte viser at de ikke er helt i medias makt, og tør å vise følelser.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig! Han er pottesur de gangene ting ikke går hans vei, og klager på alle andre for at han ikke fikk det til.

Skrevet

Jeg synes kveldens mest velfortjente og inspirerende pris var til Årets funksjonshemmede utøver: Sarah Louise Rung :klappe: !

Hun viser et utrolig pågangsmot og prestasjonene hennes er fantastiske med tanke på at det bare er to år siden hun ble lam og jeg synes det er fantastisk å se at hun ikke er bitter over skjebnen sin!

Skrevet

Enig i det om Sarah.- Takk for at du delte denne filmsnutten.

Skrevet

Jeg tviler ikke på at Kong Harald fortjente prisen, og jeg har selv heller ingenting i mot kongehuset, men jeg lurer på om det er riktig kutyme å gi slike priser til medlemmer av kongehuset? Det fikk meg til å stusse litt. Samtidig er det vel ikke slik at man ikke skal kunne verdsette, og vise at man verdsetter, Kong Haralds innsats bare fordi han er kongelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...