FruN Skrevet 11. januar 2011 #3 Skrevet 11. januar 2011 Hva er vitsen lurer jeg? Enten gir man et visst antall bonger, ellers betaler gjestene drikke selv.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Det virker veldig halvveis og teit. Gjerrig? Njavel, bedre enn å betale alt sel, men som sagt synes jeg det blir teit. Latterlig på en måte. Enten betaler gjestene alt selv, eller så betaler de ingenting. Eventuelt kan du si at de skal få de to første drinkene gratis. Da kan du jo bruke bonger. Og det er jo veldig vanlig. Men jeg synes det er litt teit også.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Mener du at dere har tenkt og gi ut bonger, og på de bongene må en betale en lavere sum enn hvis en skulle ha kjøpt drinken i baren for full pris selv? I såfall synes jeg det er litt rart... Nå synes ikke jeg bonger er noe dumt i seg selv. Vi hadde bonger i vårt bryllup (ble holdt på hotell der det ikke var lov å kjøpe inn alkohol selv for å ha fri bar, ergo ble alt til hotellpriser. (Forsåvidt veldig grei de som eier hotellet, barna i bryllupet fikk gratis brus hele kvelden, uten at vi ble fakturert for det...likedan fikk og jeg og mannen gratis drikke). Uansett; vi løste det sånn at under hver tallerken lå det 3 bonger som kunne løses inn i baren i det hver enkelt gjest måtte foretrekke å drikke. De som drakk brus hele kvelden fikk to på hver bong. Dette opplyste toastmasteren om. I forkant fikk hver enkelt gjest velkomstdrink, så mye drikke de ville ha under middag (var rødvin, øl eller mineralvann), servitører gikk rundt og skjenket oppi glassene, til dessert var det et glass dessertvin. Til kaffen var det og konjakk eller baylis. Mange endte opp med å ikke løse inn alle bongene, og noen løste inn alle og kjøpte seg noen glass for egne penger. Vi var ca 90 gjester til middag (stor familie...), og ingen kaffegjester. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå