Gå til innhold

Chaostheory

Ember

Anbefalte innlegg

Aaaaaargh, Prokrastinator er mitt mellomnavn!

Forelesning i morgen tidlig, og skulle være flink og gjøre den unna i flere små biter på fredag-, lørdag- og søndag kveld. Fredag hadde jeg kusinebesøk og i går kom en invitasjon jeg bare ikke kunne avslå. Vin og TP hos naboen :skaal: . Jentene mot guttene, og vi vant, vi vant :danser: da vi telte opp kortene klokken 2 i natt.

Etter den søte kløe... At jeg aldri lærer :klaske:

Nei, det var virkelig verdt det. Bretter opp ermene og jobber ivei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vin og TP høres jo helt genialt ut, selvsagt kan man ikke si nei til slikt! Lykke til med jobbings i dag, er det mye du har å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tabris, jeg kommer nok i mål. Hadde bare vært kjekt å få litt over 5 timers søvn i natt også ;)

Mye og mye... Jeg skal forelese i 2 timer, om et tema jeg ikke har forelest om før men egentlig har rimelig koll på - bare må strukturere huet og forelesninga så den blir logisk for studentene. Man fatter ikke hvor mye jobb som ligger bak forelesningene før man sitter der selv altså!

Og så er det den evige "Tenk om de spør om noe jeg ikke kan! Jeg bare undersøke litt til om dette her..." Det er egentlig det mest slitsomme, jeg vet ikke hvor vanskelige spørsmål jeg kan få. Og som jentelærer i et skikkelig guttefag så er det ikke kult å stå som et spørsmålstegn heller. :sjenert: Må liksom forsvare at jeg har rett til å stå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår hva du mener. Jeg tror jeg hadde tenkt ganske likt hadde jeg vært foreleser, vært redd for at de stilte et spørsmål jeg ikke kunne svare på. Men det er helt greit å si: "Det er jeg ikke sikker på, men jeg skal sjekke det opp til neste gang". Det er bare å komme dit mentalt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du helt rett i, og det har jeg hørt flere ganger fra de erfarne, mannlige lærerne som ellers foreleser på studiet. Er vanskelig å slappe så av, men det kommer sikkert :) Er forresten også sunt å være bittelitt spent i forkant, så gjør en det hakket bedre.

Hadde tenkt å bruke kaffekopp-smileyen for å vise at jeg nå er på kaffekopp #2, men den er ikke tilstrekkelig stor. Jeg drikker kaffe av en balje :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkert:

Jeg ble nettopp bedt om å søke på en Ph.D. Knallspennende tema/metodikk, og jeg digger professoren(veilederen).

Men utdanner jeg meg til å sitte fast på universitetet da? Jeg vet ikke om jeg vil ut av "normalt" arbeidsliv :unsure:

Skal, skal ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! :smilbla: Ja, jeg kjenner til problematikken, jeg tenker også litt på det. Men etter hva jeg forstår, så er det mulig å få jobb utenom akademia også, med en PhD. På en måte åpner det seg nye og spennende muligheter, på den annen side lukkes det nok et par dører også. Du må nesten se hva slags karriere og jobb du ønsker å ha fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis noen uker til å tygge på det. Søknadsfrist en eller annen gang i februar. :sjenert:

Jeg har trent i dag! Fikk plutselig en gruppe å instruere så på en smule kort varsel endte jeg opp på trening. Var ikke særlig giret på å stå og se på, så jeg var med selv også. Testet ut en ide jeg har hatt om å kjøre en "ren" kardio-/styrkeøkt med kampsport-øvelser og det funket helt konge! Guttaboyz var knallrøde i toppen, svettet fælt og pustet og peste som noen damplokomotiver.

Tingen er, den kampsporten jeg trener er veldig teknisk, og det er blant annet derfor jeg liker den så godt. Men man får relativt lite utbytte i form av kardio og styrke i treningen. Vi har ofte ren styrketrening som en bolk i løpet av økten, men det monner ikke helt. Jeg leker litt med tanken på å opprette en fast økt i uken hvor vi trener kampsportrelatert kardio og/eller styrke. Skulle bare gjerne hatt kapasitet til å holde den, for jeg risikerer jeg ville fått ansvaret. Kommer du med forslag melder du deg som kjent automagisk som ansvarlig :gjeiper:

Men igjen. Skal det monne for folk trenger vi nesten to timer i uka, og dét har ikke jeg kapasitet til å stå for. Det blir kanskje med tanken, eller... Vi får se :)

Edit: "I dag" burde kanskje byttes ut med "i går", men for meg er det fortsatt mandag. Og det gjelder helt frem til jeg får lagt meg klokken 8 på tirsdag :fnise:

Endret av Ember
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PhD, så spennende! Men jeg ser jo problemstillingen ang andre jobber. Hvis du har et par ukers betenknignstid kan du jo få undersøkt hvor "brukbar" den kan få blitt?

Er det lov å spørre om hva slags kampsport du trener? (selv om jeg sikkert ikke har hørt om den :ler:) Den ideen med kardio/styrketreninger høres jo bare knall ut! Vi har ofte ganske mye av begge i treningene våre, det er både gøy og nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... går ikke an å komme med forslag, men si ifra at du ikke har kapasitet til å ta ansvaret? Jeg vet, jeg vet, naivt forslag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener jiu jitsu Ping :) (eller ju jitsu, evt ju jutsu, kjært barn og så videre...)

Må nok innse at om det skulle blitt noe av denne typen trening måtte jeg selv holdt timene og sørget for at det ble noe av.. Og det er nok litt optimist å tro at folk skal ta seg tid til en ekstra trening eller to i en allerede hektisk hverdag så er redd det blir med drømmen :) Jeg får meg en ganske god dose kardio og styrke på treningssenteret så for min del er det kanskje mest snakk om billigere altomfattende trening(kutte ut treningssenteret). Imidlertid synes jeg treningssenteret gir meg mye i form av variert trening (zumba, beatit, andre saltimer, eget styrkeprogram osv) og så er jeg ikke helt kompetent til å sette opp et godt treningsopplegg. Er da ingen superwoman heller... :gjeiper:

Menmen... Må forresten også si at jeg virkelig merker at treningsinnsatsen de siste 4-5 månedene gir uttelling nå. :trene:

For det første: Selv om jeg glatt innrømmer at jeg er støl som en pinne i dag, hang jeg med guttaboyz på treningen i går, og hadde ikke dårligere kondis enn dem (i visse tilfeller faktisk bedre). Energinivået er høyt tross søvnmangel, og jeg føler meg skikkelig pigg. :hoppe:

For det andre(og dette gjør litt vondt å innrømme): De hersens "vingene" mine er markant mindre enn da jeg startet innsatsen min. Med "vinger" mener jeg dansehåndtakene over hoftene, som gjør at min allerede litt korte overkropp ser enda kortere ut og får meg til å føle meg uproporsjonal og lubben :rodme: Med 161 cm over havet og ~53kg vet jeg at jeg ikke er feit eller noe, men det jeg har ekstra legger seg svært lite flatterende og har fått meg til å hate å gå i bikini. Det er jeg sinnsykt lei av og bestemte meg for at nå SKAL jeg gjøre noe med det! Jeg slanker/sulter meg av prinsipp ikke, kroppen blir i mitt syn mye penere av trening enn slanking (når det er snakk om så små marginer så klart). Et greit kosthold har jeg egentlig allerede, men forsøker alltid å gjøre det bedre. Men hovedinnsatsen ligger i mer og bedre trening, og en aktiv livsstil.

Vi har altså et komme-i-bedre-form-prosjekt for meg selv og Tigæ'n. Målene våre er bedre form, både utholdenhet og styrke, mye mer aktivitet(fordi det er gøy og bra for oss), og å se bra(bedre) ut. Det siste målet er litt flaut å innrømme, for det skulle ikke vært så viktig som jeg må innrømme at det er... :roll:

Jeg har til og med sagt at om ikke "vingene" er betraktelig redusert innen sommeren så betaler jeg for å få dem kuttet/sugd bort. Jeg er lei dem :sur:

I realiteten er jeg for gnien til å bruke penger på plastisk kirurgi. Tror jeg...

Ble litt rotete det her, jaja. Det er en dagbok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukens treningsplan:

Mandag: kampsport (check!)

Onsdag: Zumba toning (check!)

Fredag: romaskin/styrke

Søndag: romaskin/styrke

Det kan gå, spørsmålet er om vi gjennomfører :sjenert:

Annenhver dag trening er drømmemengden altså, og bare gjennomførbart i denne formen de ukene jeg ikke har poden(hjemmetreningsopplegg kommer nok etter hvert). Det gjelder å holde seg opptatt når jeg ikke har han, så jeg ikke skal rekke å savne han altfor mye. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God treningsplan! Flink om du klarer å følge den. Men flink om du har to-tre treninger i uka også. Og man kan gjøre verre ting enn trening for å holde seg opptatt. Pen sang, også. Selv er jeg veldig glad i "Everbody's Fool", både sangen og videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte på Everybody's Fool og fikk insta-frysning av den også :fnise: Den er kjempefin!

Ellers var jeg og Tigæ'n på butikken i dag og handlet litt sårt trengt interiør til leiligheten min. Vi koste oss masse og det ble en del småting, og så ble jeg direkte flau over meg selv da jeg utbrøt "Neeeei, for et stilig tall da!" da jeg skulle betale...

Jeg hadde handlet varer for den nette sum av kroner 1337(,79) :cool::rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...