Gå til innhold

Chaostheory

Ember

Anbefalte innlegg

Har vondt i hodet i dag :tristbla:

Håper veldig to ibux hjelper, hvis ikke blir dette en lang dag!

Og, så klart en :kaffekopp: eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auda!

Kanskje... Ole Brumm-plaster hjelper? Ser ihvertfall ut til å ha helt magiske medisinske egenskaper på lille niesa til sambo :lol:

God bedring, forhåpentligvis går det over! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jenter, er heldigvis over halvveis i den lange dagen nå, hodeverken er noe svakere, men fortsatt høyst tilstedeværende. Overtrening/sovet feil er trolig årsaken...

Vi har ikke Ole Brumm-plaster på jobb, men jeg kan kanskje finne frem noen Cars-platre og klistre dem i panna når jeg kommer hjem :gjeiper:

Skal ha en rolig dag uansett, poden er syk og i dag etter jobb og i morgen frem til etter jobb skal jeg ha han. Blir med andre ord en rolig "hjemme med sykt barn"-dag i morgen. Stakar liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke gøy å være i u-form, verken for liten eller stor. Men bra for deg også at du får litt ro, hvis overtrening har noe av skylda for hodepinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk som en fisk! Men rask, se det var en annen sak.. spesielt i skisporet :gjeiper: "Noen" har kun erfaring med smørefrie ski, og de nye skiene til "noen" er smøreski, og med helgens vakre klisterføre kan man kanskje si det sånn at det gikk to skritt frem og ett tilbake på flatmark, og oppoverbakkene gikk nesten ikke i det hele tatt. Utfor deriomot var knallgøy.

Smøreutfordringer til tross, vi tilbakela ikke mindre enn en mil på lørdag, det vil si nærmere halvannen for meg som måtte ta meg opp igjen etter hvert glipptak :tommelsmil:

Og poden er også tilbake i barnehageform, så nå håper jeg vi er ferdig med vinterens sykdomseskapader, det er nok nå takk som byr :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannen mil er slettes ikke verst :jepp:

Du får studere Johaug før neste motbakkerenn ;)

Tenker jeg skal studere smøreteknikk først jeg ;)

Er skuffa jeg. Fikk endelig tak i den nye Freia Premium-sjokoladen med mousse og sjokoladesaus, men den var ikke noe særlig god :gjeiper: Ikke klarer jeg å sette fingeren på hva jeg ikke likte heller, den bare var ikke noe særlig. Den med mandler i nougat var mye bedre, men den også var jeg litt meh til.

Ellers har jeg til min store overraskelse gått et par kilo opp i vekt de siste månedene, selv om jeg trener masse(til meg å være) og ser helt tydelig at det er mindre flesk rundt magen og på lårene. Klærne mine passer også bedre. Det må vel være noe økt muskelmasse eller noe håper jeg, men jeg er helt ærlig litt sjokkert her. :sjokkert:

Jaja, får bare trene videre! Og passe litt på at inntaket av mat holder seg sunt :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, synd at du ikke likte dem. Jeg synes heller ikke at de er av de beste, men de funker for å dekke sjokoladesuget, samtidig som de er så mektige at jeg ikke orker så mye.

Og den Minde Spesial er farlig god...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig spent på Minde spesial, som definitivt skal sjekkes :jepp:

Koser meg med grønn te i dag, type Pukka :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt mitt første møte med en naprapat.

Han mente på at jeg sannsynligvis har "hoppekne", tipper på at det betyr "jumper's knee", og jeg har det i begge knærne. Har fått et treningsprogram for å styrke bein og knær, og gjenopprette senene som er skadd/degenerert.

Han sa også, og jeg siterer: "Dette kommer til å gjøre vondt, vi naprapater er noe tøffere enn fysioterapeuter". Jeg fikk beskjed at om smerte går på en skala fra 1 til 10(og dette regnes helt subjektivt, ikke etter "hva man burde tåle") så er til og med 6 helt greit. Men jeg må innrømme at jeg ikke er helt god på dette med å beregne smerte jeg. For meg er det enten-eller, enten så er det mulig å takle eller så er det ikke. Kommer nok til å pushe meg minst til 9 er jeg redd :gjeiper:

Jaja, blir tøff trening i alle fall, og det liker vi da :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Au, høres vondt ut! Jeg tror det finnes en beskrivelse på hvert nummer i en slik smerteskala et sted, så har du noe å gå ut i fra.

God bedring - og god trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auuu, også jumper's knee da!? Har lurt litt på om det er det jeg har selv (noe jeg ikke helt tror), det høres IKKE behagelig ut! Men nå får du jo hjelp. Jeeee. :laugh:

Håper du får en fin dag, Ember! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii jenter! :kaffekopp:

Har en fin dag jeg, knærne verker litt i dag etter gjennomgangen av programmet i går(tok ikke engang halvparten av øvelsene, så dette skal bli gøy!) Sikter på å ta programmet ordentlig for første gang i morgen tidlig, før jobb. Nå gjelder det å få kommet i gang. Målet er å gjennom minst to - helst alle - øvelsene mandag, onsdag og fredag!

I dag har jeg forelest litt utenom skjema(er vanligvis mandager), og det gikk veldig fint faktisk. Snakket om et tema jeg liker veldig godt, synes er spennende og som jeg nok har litt bedre forståelse for, så jeg pratet og pratet og pratet. Fikk tilbakemelding fra en annen "deltidslærer" som hørte på litt tilfeldigvis i dag at det var en bra forelesning, og det føltes utrolig godt å høre :)

Skal ha besøk av ei venninne i kveld, vi skal skravle. Det blir koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du kan :)

Jeg har fått knebøy hvor jeg skal legge vekten kun på ett av beina på veien ned men bruke begge opp igjen. Tunge vekter, skal bare klare 4-6 reps pr bein (x 3 omganger så klart). Hjemmealternativet er å legge det ene beinet opp på en stol bak meg.

Generelt ellers er det (12-15)x3 på hvert bein, eller totalt om det ikke er pr bein øvelsen går.

Så har jeg utfall med 12 kilo ekstra vekt, hjemmeversjonen blir med noe av det tyngste håndterbare jeg finner, eller ingenting funker jo også såder da.

Videre har jeg noen øvelser med fitnessball(som jeg også har hjemme) men de er litt vanskelige å forklare, sideliggende planke med beina i slynge(eller bare på gulvet/på noe ustabilt hjemme), "reka" i slynge(helv... tung mage/forside lår sak med anklene i slynge eller beina på fitnessball), og en sånn forside lår-sparke med motstand sak som jeg kan få til med strikk hjemme.

Var litt viktig for meg å få hjemmealternativer, for når jeg har poden har jeg omtrent 0 sjanse til å komme meg på treningssenter 3 ganger i uka :P

Du må bare spørre om du vil ha noe av det ordentlig forklart Ping, jeg kan se at forklaringer på et vis ikke helt kom frem her ;)

Endret av Ember
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...