Ember Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #141 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Vet ikke helt hva man skal anvende vektorer til i handelsmatte nei Kunne sikkert funnet på noe kreativt men. Brukes f.eks. i fysikk når man regner med blant annet hastigheter og krefter, de går ikke alltid i kun én retning av gangen. F.eks. en kule som skytes har en hastighet bortover men får hastighet nedover også fordi den blir dradd ned av tyngdekraften (som kan representeres med en kraftvektor nedover) Veldig grovt forklart. Det man faktisk bruker vektorene til er å dekomponere krefter/hastigheter i forhold til x, y og z-koordinater, og størrelsesberegninger. Blant annet Ellers så finnes det masse "snadder" innen universitets-/høgskolematematikk som bruker vektorer også Edit: Måtte legge til en linje om hva man faktisk har nytte av vektorene til, glemte å ta med den ørlille detaljen Endret 1. februar 2011 av Ember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 1. februar 2011 #142 Del Skrevet 1. februar 2011 Aha, jeg tror jeg forstår. Men skal ikke påstå det for sikkert. Jeg gikk Handel og Kontor før Reform-94, og har dermed ikke de fagene som de som har tatt allmenn har. Så det er et lite gap i allmennkunnskapen min når det kommer til realfagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 1. februar 2011 #143 Del Skrevet 1. februar 2011 Matte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #144 Del Skrevet 2. februar 2011 Matte! God morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #145 Del Skrevet 2. februar 2011 Vært flink jente og trent i dag Så da er 2 av 4 treningsøkter denne uken gjennomført! Ellers så koser jeg meg med et glass og litt kveldsjobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 2. februar 2011 #146 Del Skrevet 2. februar 2011 Flink! Hehe, du er god som kan kombinere og jobbing. Det kan ikke jeg i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 2. februar 2011 Forfatter #147 Del Skrevet 2. februar 2011 Gjenstår kanskje å se hvor god kombinasjonen ble Begrenset det til ett glass, for sikkerhets skyld. Ikke som mattelæreren vi hadde som leverte ut prøvene våre med karakter og rødvinsflekker I morgen skal jeg få se poden igjen. Har vært noen lange dager siden sist. Vet ikke om folk er klar over hvor glad de faktisk er i barna og hvor tom man føler seg uten dem før man ikke får være med dem "når man vil" lenger. Da tenker jeg ikke på når de er i barnehage eller skole eller på "ferie" hos besteforeldre, men når man må finne seg i at "Nei, i dag har jeg faktisk ikke barnet mitt hos meg, og det er svært lite jeg kan gjøre for å endre på det". Røsker litt i mamma-båndet ja. Men, det er mitt valg. Jeg er ikke noe offer. Håper bare jeg en dag klarer å håndtere den dårlige samvittigheten min over at jeg har splittet opp familien til en liten gutt som det egentlig var min oppgave å bare gjøre godt for. Ble visst litt dypere og sårere enn planlagt dette. Tror kanskje jeg lar det stå, men vet ikke. Dagboka var jo tenkt for å få oversikt over litt av kaoset, og da kommer vel ganske naturlig de mørkere sidene frem også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 2. februar 2011 #148 Del Skrevet 2. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #149 Del Skrevet 3. februar 2011 Heisann sveisann Hogwash Frem med ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 3. februar 2011 #150 Del Skrevet 3. februar 2011 er alltid kjærkomment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 3. februar 2011 Forfatter #151 Del Skrevet 3. februar 2011 For ikke å si nødvendig Tørre linser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 3. februar 2011 #152 Del Skrevet 3. februar 2011 God ettermiddag. Jeg kan ikke sette meg inn i det å ha barn siden jeg ikke har det selv, men kan forestille meg at det må være vanskelig. Rødvinsflekker på matteoppgaver er jo helt genialt. Jeg opplevde aldri det, men har kaffeflekker i mine egne pensumbøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #153 Del Skrevet 4. februar 2011 Har du ikke kaffeflekker i pensumbøkene har du ikke studert hardt nok Var på superhyggelig lunch med ei venninne i går, og så hentet jeg poden etter jobb og var på besøk hos min bestemor før vi dro hjem og jeg la ham - og sovnet i senga sammen med ham! Skulle bare kose bittelitt før han skulle sove, jada! Våknet klokken 21 og var helt skutt, så jeg gjorde bare unna det aller nødvendigste av husarbeid før jeg stupte i seng klokken 22 og vekk var jeg. Våknet uthvilt og iskald på armene(som hadde sneket seg ut av dyna) klokken 6 etter en noe slitsom drøm(nesten mareritt) hvor jeg skulle utføre selvmordsbombing mot en alien plante som skulle ødelegge verden på ekkelt vis. Den var forøvrig redd for bjørnebærgreiner, noe jeg egentlig forstår veldig godt, stikkete greier! Ellers, god morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. februar 2011 #154 Del Skrevet 4. februar 2011 Hehehe, herlig drøm! Godt å få sove ut skikkelig når man er stuptrøtt. Og kaffeflekker i pensumbøkene er obligatorisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. februar 2011 #155 Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet jeg (selv om det selvfølgelig er myyye lettere sagt enn gjort). Det er liksom ikke noe vits i å beholde en familie for enhver pris, særlig ikek hvis den familien ikke funker som den skal. Da er det mye bedre for barna å ha foreldre som er lykkeligere hver for seg, tenker jeg. (kommer selv fra et hjem med foreldre som har holdt sammen for min skyld) ååååeh.... bjørnebærselvmordsbombealiendrøm? Kreativt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 4. februar 2011 Forfatter #156 Del Skrevet 4. februar 2011 Drømmen var rett og slett for bra (les: sprø) til å ikke deles, jeg humrer fortsatt når jeg tenker på den. Men hui, hvor jeg stresset! Jeg mener jo også at det beste ikke alltid er å holde sammen, og at barna kan ha det bedre når foreldrene har det bra hver for seg. Men det er så mye mer som skal klaffe enn når man er sammen, og som er tungvint, flere fallgruver og ja... Jeg føler at det uansett går litt ut over han lille, og det fortjener han ikke, jeg vil ham jo bare godt. Tvilen og angeren(overfor poden, ikke eksen) vil kanskje alltid være til stede. Jeg tror det er litt bra jeg da, selv om det er slitsomt. Det tvinger meg til å revurdere av og til om jeg har gjort det rette, og hver gang ender jeg jo opp med samme svar. Det var ikke et impulsvalg jeg gjorde. Nei, ny ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 4. februar 2011 #157 Del Skrevet 4. februar 2011 Synes du har en fornuftig tankegang ang. den lille, godt å se at det finnes noen oppegående foreldre på KG også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #158 Del Skrevet 5. februar 2011 Takk Hogwash, jeg prøver... Og av og til lurer jeg litt altså, det er så jeg av og til forviller meg inn på barnesidene på KG, men jeg må stort sett bare liste meg ut igjen Jobbehelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 5. februar 2011 #159 Del Skrevet 5. februar 2011 Jobbehelg? Da trenger du nok en til: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 5. februar 2011 Forfatter #160 Del Skrevet 5. februar 2011 Keep 'em coming! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå