Gå til innhold

Chaostheory

Ember

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er så i normal døgnrytme som jeg kan forvente av meg selv på nåværende tidspunkt :)

Og - jeg var flink og trente i går :duskedame: Stokket om på timeplanen og gikk litt tidligere fra jobb så jeg rakk treningen før møtet kl 17. Tror det var et sjakktrekk jeg. Er så støl i dag at jeg til og med vil kalle det en bra trening :ler:

For the record (jeg må ha litt statistikk sånn for meg selv) så rodde jeg 2406m på 12 min(2 min oppvarming med motstand 7 og 10 min med full motstand 10). Jeg varmer opp til styrketreningsprogrammet mitt med å ro, og klarer jo ikke la være å konkurrere bittelitt med meg selv :fnise:

Under 2000m er kun akseptabelt om jeg er syk eller skadd.

Så 50% av ukens oppsatte treningsprogram er altså fullført, og morgendagens har jeg ikke så mye valg i uansett - da er jeg jo instruktøren. Dermed kan jeg faktisk konkludere med at jeg når målet denne uken.

Det er for tidlig å konkludere slik allerede på onsdag, så da legger jeg inn en oppgave om å gå en tur i løpet av uka en gang, og å trene med strikk på søndag. Man må jo utfordre seg selv litt mener jeg :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nytt "år", og hjemme med sykt barn. :kgbaby:

:kaffekopp:

Disse basillene vet virkelig å velge de dagene som bare ikke passer, men det er ingenting å gjøre med det - og egentlig er det litt deilig med en påtvungen fridag av og til. :) Poden holder på å bli bedre, antibiotikaen har begynt å virke nå så egentlig tenker jeg han er klar for barnehagen igjen i morgen.

Klarte nesten treningsmålet forrige uke, jeg trente bare halve økta på torsdag, og byttet ut strikk/tur med en privattime beatit og det var deilig! Denne uken blir det... Hmmm. Organisert/styrketrening mandag, tirsdag/onsdag og fredag. Lørdag og/eller søndag bør jeg klare å få til tur og/eller strikktrening.

Burde bli flinkere til å bare ta en øvelse hist og pist med strikket altså :gjeiper: "Alt er bedre enn ingenting!"

Ember strekker seg litt lenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har høye treningsmål, jeg tror ikke jeg hadde klart fire økter i uka. Men vil egentlig også strekke meg mot en gåtur i helga, men må få meg skikkelige sko først.

God bedring til sykt barn! (Og den babygråtesmileyen er så søt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke du hadde barn, men får håpe sykdommen ikke sitter så dypt :)

God mandag! :kaffekopp:

Her har det gått en del :kaffekopp: til nå i dag! Jeg har en liten gutt ja, dessverre bare 50% av tiden men sånn kan det gikk av og til. :trist: Han er mammas store solstråle da :sol:

Du har høye treningsmål, jeg tror ikke jeg hadde klart fire økter i uka. Men vil egentlig også strekke meg mot en gåtur i helga, men må få meg skikkelige sko først.

God bedring til sykt barn! (Og den babygråtesmileyen er så søt!)

Takk for bedringsønsker fra dere begge to, han er nesten helt frisk igjen nå altså.

Trikset med de høye treningsmålene er å sikte høyt og pushe meg selv, og så er det allikevel ingen krise om jeg ikke helt klarer dem ;) Jeg når aldri helt opp til treningsmålene, og har vel litt innebygget motstand av og til også, så da er det greit om det ikke gjør noe å sløyfe en trening. Rent selvbedrag med andre ord :fnise:

Nå er det kraftig oppkvinning til kveldens plutselig to økter; først zumba og så en runde som instruktør på ei voksengruppe. Gøy å instruere voksne, for dem behøver jeg ikke arbeide fullt så hardt med motivasjonen til. Men jeg tror allikevel ungdomsgruppene er gøyest, det er så mye moro-galskap i ungdom og det får frem det beste/verste i meg :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Her har det gått en del :kaffekopp: til nå i dag! Jeg har en liten gutt ja, dessverre bare 50% av tiden men sånn kan det gikk av og til. :trist: Han er mammas store solstråle da :sol:

Ting går dessverre ikke alltid som planlagt, håper dere kommer godt overens ihvertfall :)

To treningsøkter på en kveld? :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting går dessverre ikke alltid som planlagt, håper dere kommer godt overens ihvertfall :)

To treningsøkter på en kveld? :sjokkbla:

Vi kommer veldig godt overens så langt i alle fall. Ikke noe drama her i gården. Vi er ikke kranglete noen av oss, og er veldig nøye på at poden skal ha det godt.

Ja, det ble plutselig to treninger. Men den ene var jeg instruktør og tillot meg(les: kneet tvang meg til) å ha hovedsakelig observatørrollen.

Kneet mitt ja... Urk, jeg har litt ekstra slingringsmonn i knær, ankler og håndledd med det resultatet at av og til gjør de vondt. Venstrekneet mitt syntes tydeligvis det var mer enn nok med en økt i går, og protesterte ganske ordentlig et stykke ut i zumbaen. Dermed ble det en litt forsiktig førsteøkt og en andreøkt som ikke kan telles med en gang :ler:

Og tvunget treningsfri i morgen. Jaja. Onsdag er det sikkert trygt igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, vonde knær er IKKE stas! Håper det kommer seg fortere enn fort! :)

God morgen! :kaffekopp:

God morgen Pingting! :kaffekopp:

I dag er det litt utfordring i å gå utfor trapper, Ember er rett og slett ikke spesielt elegant :fnise: Teite kne!

Skal ha en vgs-elev på besøk i dag, har hjulpet henne litt med matte tidligere og nå ville hun visst gjerne ha hjelp igjen. Jaja, jeg kan vel lese oppgavene og teorien og grave frem hvordan det funket fra hjernebarken et sted... Aberet (eller var det kanskje fordelen) er at jeg må panikkrydde litt i leiligheten etter jobb. Her kommer riå'ene (Hjelp, hvordan bøyer man det ordet da??) til Tabris godt med håper jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det er vel et dialekt ord som er vanskelig å både bøye og forklare. Det er som å si "får ånden over meg". I stedet får vi "riå". Tror det er omtrent like bøyelig som kneet ditt akkurat nå. ;)

Panikkrydding kan være grei motivasjon det også! Og god bedring med kneet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk Tabris :)

Bøyelige ord... Vi har i familien min en tendens til å "videreutvikle språket" litt i vår egen retning, til både underholdning og frustrasjon for våre bedre halvdeler :gjeiper:

Ett eksempel er å strikke (som jo er kjempegøy). Ordet bøyes å strikke - strikkå - strakk - har strokke(t) :fnise:

Vi har haugevis med eksempler, men selvfølgelig husker jeg ingen akkurat nå... Moro er det i alle fall.

Ett annet eksempel er ordet "god/godt" og hvordan det bøyes. IMHO føles det feil å si god - bedre - best, fordi man har bra - bedre - best. Resultatet: God - godere - godest!

Fryktelig useriøst og muntlig må det nevnes at dette er, vi er nok ganske rettskrivningspetimetre alle sammen irl. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor strakk meg en genser. :hoho:

Forstår hva du mener, S-mannen og jeg har utviklet et så internt språk at jeg tror folk hadde oppfattet oss som gale hadde de hørt oss. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Og POFF, der var dagen over! Riå'ene er brukt opp, med bra resultat, besøket har gått og jeg har vektorer surrende rundt i huet så jeg nesten svimler :ler:

Nå tror jeg kanskje jeg bare. Må. Se en film eller rett og slett bare legge meg?

What to do?

Blir en tidlig start i morgen, så det er nok smart å legge seg tidlig i dag. Skal bare... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det smarte er å gå og legge seg. Og plutselig har man sittet foran PC-skjermen i en time eller to ekstra og kunne like gjerne sett en film likevel. :fnise:

Vektorer? :klo:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, hvordan forklare vektorer... :klo:

Det er "lengdestreker" (og retningen er viktig), f.eks. fra ett punkt til et annet, som angir hvor langt det er i alle nødvendige dimensjoner (x,y,z). Så kommer en del utregninger på dette, man kan finne ut om punkter står på linje, om disse vektorene er parallelle eller om de står vinkelrett på hverandre osv osv. Det er basics for en del videre matematikk og fysikk.

Kommer ikke til å få lagt meg på lenge ennå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, min matematikkunnskap er heller begredelig, må jeg innrømme. Siste matten jeg hadde var grunnåret på VGS, og det var for det meste handelsmatte. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...