Ember Skrevet 9. januar 2011 #1 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Hallo! Eller var det Kjære dagbok? Jeg har vært fra-og-til medlem på kg i årevis nå, nye nick har kommet og gått og til og med en dagbok eller to. De har en tendens til å endre seg når livet endrer seg. Livet har altså endret seg igjen. Det var egentlig et litt misvisende utsagn, alt er strengt tatt i konstant forandring. Det jeg mente er at så store endringer har funnet sted over såpass kort tid at jeg har måttet endre meg også. Til det bedre? Nja, hehe... Men man lærer så lenge man lever - og det liker vi Etter en fryktelig kryptisk start (beklager, jeg var visst på dét humøret i dag) kan jeg kanskje komme meg litt info om meg selv og dagboken. Noe som burde vært enkelt, om jeg hadde hatt klart for meg hva den ville inneholde på forhånd, men det har jeg altså ikke. Jeg lar den bli til ettersom den får innlegg jeg. Om den får innlegg vel å merke, vi får se. Jeg: Er en kvinne, født i 1982 Har en ikke så veldig gammel sønn Jobber med IT i privat næringsliv og foreleser litt på si Trener litt av hvert, er vel generelt sett ganske aktiv Skulle ønske døgnet inneholdt flere timer så jeg fikk tid til alt som er interessant Dagboken min: Er kanskje et forsøk på å få oversikt over kaoset mitt? Er vidåpen for alle som vil snoke - og hilse på, og prate Endret 9. januar 2011 av Ember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 9. januar 2011 #2 Del Skrevet 9. januar 2011 Hei og gratulerer med ny dagbok! Førstesnoker her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 9. januar 2011 Hei Tabris og hjertelig velkommen i kaoset! Forsøker å jobbe nå jeg. Har så altfor mye å gjøre og helt klart for få timer i døgnet. Skippertaksmetoden igjen - at jeg aldri lærer! :gjeiper: Spennende dag i morgen, starter opp "mitt eget" fag. Jeg har fått fagansvar for første gang og da er det ikke få sommerfugler på gang! Snille Tigæ'n tar meg med ut og spiser i kveld, blir et kjærkomment avbrekk. Nei, tilbake til jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 9. januar 2011 #4 Del Skrevet 9. januar 2011 Jobbe på en søndag?! Huff und huff. Spennnende med eget fag! Fagansvarlig og greier - gratulerer! Og ut på middag i kveld høres jo også herlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 9. januar 2011 Blir nok en god del søndagsjobbing fremover, med forelesninger på mandag formiddag og full jobb annensteds. Det var det der med å gape "litt" høyt av og til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 9. januar 2011 #6 Del Skrevet 9. januar 2011 Høres tøft ut. Men også utrolig spennende og lærerikt. Så får du se hvor lenge du orker å holde koken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 9. januar 2011 #7 Del Skrevet 9. januar 2011 *snoker tilbake* Hah, hevn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 9. januar 2011 #8 Del Skrevet 9. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 12. januar 2011 Halloen Pingting og Hogwash også Første forelesning gikk fint, nå er vi i gang! Ser ut til at det blir et spennende år dette. Ikke sikker på eksakt hva jeg jobber med om 1-2 uker i den "vanlige" jobben min heller. For ikke å snakke om om 1-2 måneder. Spent på om jeg holder meg ajour med alle forelesningene jeg skal ha, men det må jeg jo ATM ser det ut til at det blir 13 denne våren (en unnagjort). Lurer på om jeg må begynne å studere GTD, kanskje jeg får litt kontroll over kaoset Einstein skal visstnok kunne ha sagt noe om at enhver tåpe kan rydde mens kun et geni behersker kaos. Det hadde vært greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2011 #10 Del Skrevet 12. januar 2011 13 forelesninger på et semester? Det var da ikke mye? Hvilke fag er det du har nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 13. januar 2011 13 forelesninger frem til påske Tabris, det er nesten eksakt én i uka I dag tok jeg opp "Aftenpoften" online og leste en følelsesladet artikkel om svartmalingen av hjemmeværende mødre og hvor elendig forholdene i barnehagen er. Hvor feilslått hele samfunnet er som skal ha barna i barnehage hvor "unge ufaglærte jenter" har kontakt med barna nesten hele våkentiden deres. Er det bare i "vår" barnehage det er overvekt av fantastiske, flinke, kjærlige barnehageansatte som genuint er opptatt av barnas ve og vel? Jeg er så lei av at man skal angripe "den andre siden" for å legitimere sitt eget valg. Og det går begge veier. Folk er forskjellige, hvorfor er det så gyselig vanskelig å akseptere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. januar 2011 #12 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Å, til påske. Trodde det var ut semesteret. Er det i et fag eller alle fagene? Ja, det blir vel ofte slik. Man forsvarer eget standpunkt ved å angripe andres. Men i noen tilfeller så er det å si at man har tatt et standpunkt nok til at det kan oppfattes som et angrep når det ikke er ment som det, spesielt hvis man ikke egentlig føler seg helt komfortabelt med eget valg. (Nå har ikke jeg lest artikkelen du refererer til, jeg så bare overskriften). Jeg er enig i at man burde vise mer respekt og toleranse for andres valg. Men det er vel vanskelig i de tilfeller man mener andres valg er moralske gale, og at de går ut over noen. F.eks hvis man mener at det å ha barn i barnehage eller det å ha barn hjemme går ut over barnet. Endret 13. januar 2011 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 13. januar 2011 Du har et par gode poeng der Tabris Og er det noe man har veldig følelsesladde meninger om så er det jo barna... Forelesningene er hovedsaklig i faget "mitt", men har et par stykker i et annet fag også. I dag egenstuderer jeg på hovedjobben min. Et viktig, men fryktelig snevert område innen informasjonssikkerhet. Og bittelitt småtørt egentlig til tider. Har de konsentrasjonsevne i 5-kilos pakker på butikken tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. januar 2011 #14 Del Skrevet 13. januar 2011 Hehe, si ifra hvis du finner noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. januar 2011 #15 Del Skrevet 13. januar 2011 Barneoppdragelse og familieforhold er jo sånt som folk tar veldig personlig (og det er jo i grunn ikke så rart), så det blir fort til at mange er litt vel fintfølende på endel ting. At noen velger det motsatte kan kanskje også føles som indirekte kritikk på en måte? Si fra hvis du finner konsentrasjon da, jeg vil gjerne ha litt jeg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 14. januar 2011 Tabris! Pingting! Jeg fant jeg fant! : Det enkle er ofte det beste I dag jobber jeg litt både her og både der. I går ble det et glass vin og en film etter treningen (ble jeg så inspirert av Tabris?). Ja, treningen... Jeg trener jo litt - som jeg kanskje skrev litt om i starten. Må vektlegge "litt", her er det lite fanatisme ute og går. Men jeg og Tigæ'n vil i form! Det er spesielt viktig for ham, som har en kronisk sykdom men det er nok meg som er mest aktiv av oss foreløpig. I går trente vi først kampsport... hvor jeg var utaforgjengen og ikke fikk trent noe som helst og det var litt kjipt og greier, men så dro vi videre og jeg trente zumba mens han gjorde litt generell styrke/kondisjonstrening. Det var gøy Mål for treningen: "En sunn sjel i et sunt legeme" (... som forhåpentligvis kan føle seg komfortabel i lette klær og bikini til sommeren ) Denne uken har jeg trent beatit og zumba, og vi skal ut og gå tur med poden i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 14. januar 2011 #17 Del Skrevet 14. januar 2011 Finner ikke noe når jeg googler: hva er beatit for'no? Flinkiser er dere ihvertfall. Jeg tror det viktigste med trening er å legge opp til et nivå som er realistisk, som passer til målene sine og som man kan leve med. Ellers blir man bare sliten, stressa og demotivert. Andre helgeplaner enn å gå tur da? *fredagsmodus* (det merkes på jobbeinnsatsen og... cyberkaffe til tross! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #18 Del Skrevet 14. januar 2011 Beatit er en type saltimer fra Les Mills, man har lette boksehansker/MMA-hansker/Grapplinghansker og slår og sparker på noen svære, småtunge oppblåste "pølser"(~2m høye) som står på gulvet. Alt er etter musikk så klart, og så gjør man litt av hvert av kombinasjoner av jabs, cross, hooks og uppercuts kombinert med twists og rundspark. God, lett kardio/styrketrening for kampsportutøvere faktisk og jo bedre du er teknisk jo mer får du ut av det Andre helgeplaner... Tja, søndagsmiddag hos mamma kanskje? Vi har ofte det i alle fall. Veldig koselig Du da Pingting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 14. januar 2011 #19 Del Skrevet 14. januar 2011 Du da Pingting? ...tja, jeg fikk plutselig en intens lyst til å trene beatit? Høres koselig ut med søndagsmiddag - jeg skal også til foreldrene mine i helga. Pappa har bursdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #20 Del Skrevet 14. januar 2011 ...tja, jeg fikk plutselig en intens lyst til å trene beatit? I know, det er kjempegøy! Må bare få sydd inn hanskene mine, hendene mine er for smale for sånt, og da blir det bare kluss :gjeiper: Og lånehanskene på treningssenteret lukter tåfis og gir meg gnagsår - en dårlig kombinasjon Grattis med PingtingPappaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå