Gjest Minimi Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 (endret) Et "lite" syteinnlegg Vi har flere vennepar med baby. Sambo er kjempe interessert når vi er med de. Han spør om alt mulig i forhold til babyen. Som når kan h*n gjøre slik og slik, Hvor mye sover h*n og når, hvor mye spiser h*n osv. Dikkedikkedikke heeele tiden og hele tiden spør han om slike ting. Alt dreier seg om babyen når vi er på babybesøk. Selvfølgelig hyggelig det... MEN han spør aldri meg om noe ang prøvingen vårs Han vet lite om prøving og barn og hvordan ting fungerer. Vi er i PP1 og han spurte ikke en eneste gang om når EL var. Nærmer seg testing (noe han selvfølgelig er helt uvitende om) og spør ingenting om testing, symptomer, om hvordan ting fungerer ol. Jeg tok det opp med han i sta, og sa at jeg syns det var veldig trist at han var så lite interessert og spør meg lite (les: ingenting) om prøvingen, hvertfall når han spør alle andre om deres barn. Han sa han var interessert og at han hadde spurt mye. For han hadde nemlig spurt om det sparka i går når jeg var litt uvel i magen. Jadda han er så interessert atte Er han ikke interessert i når vi kan vite om vi er gravide? Ja sier han, nei tenker jeg.. Og så sovna han.. Blir testen positiv er det fristende å la hver å si noe, for å se hvor langt jeg er på vei før han nevner noe, kanskje når magen begynner å vokse, eller når riene er igang for fullt Litt frustrert og irritert akkurat nå, håper det går over til jeg våkner i morra, ellers blir det i hele morgen Får håpe dette er humørsvingninger fordi jeg er gravid Det er i allefall helt klart hva jeg skal si neste gang han maser om at jeg sitter på KG hele tiden. "Ja, der har jeg hvertfall noen å snakke med ang prøvingen, din støvel!!!!" Edit: Notes to self: Når man glemmer å huke av for "post som anonym" før man poster, er det altså for sent Endret 9. januar 2011 av Minimi
Piper Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Jeg tviler på at det er mange menn som er interessert i alt det du nevner, for det er forskjell på et levende vesen og prøve å få til. Han viser jo stor interesse for babyer, og forbereder seg til barnet kommer, men helt se4irøst mener du virkelig at mannen skal spørre deg om når EL er? Jeg syns kanskje det er litt mye forlangt, for selv enkelte kvinner interesserer seg ikke i de tingene der, og ahr ingen anelse om hva de tingene betyr engang. Dette er kanskje noe vi kvinner bare må akseptere at mennene våre ikke er så interessert i, eller tar jeg helt feil egentlig?
Gjest Illiya Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Da vi skulle lage barn for endel år siden, visste ingen av oss noe om dette med "prøving" som dere kaller det nå, EL, og andre sånne ting. Vi visste at vi hadde eggløsning en gang pr mnd, og det var det. Prøvde å ha sex så det skulle passe med eggløsningen, og var vi heldige, så ble vi gravide. Nå er jo dette blitt en hel vitenskap, som starter i "PP1", som det nå heter. Og da skal mannen plutselig ha greie på alt det der med en gang? Dere har jo nettopp begynt også, så han er vel ikke engang klar over at han skal ha et sånt "vitenskapelig" perspektiv på noe som har fungert naturlig siden tidenes morgen. Nei, vær heller glad for at han er opptatt av barn, og vil ha barn. Dette med "prøving", "prøveperioder", EL, EL-slim, testing osv osv osv, la han slippe å forholde seg til det. 3
Que Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Vet du? Jeg synes egentlig de er helt greit at gubben min ikke viser så mye interesse for prøvinga, jeg... For da er det lettere for meg å få tankene over på andre ting når jeg blir utålmodig. Dessuten er nok dette noe helt annet for mannen enn for kvinnen. Det er jo ikke det at han ikke vil ha barn, han klarer bare ikke å sette seg inn i din opplevelse av det...
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Da vi skulle lage barn for endel år siden, visste ingen av oss noe om dette med "prøving" som dere kaller det nå, EL, og andre sånne ting. Vi visste at vi hadde eggløsning en gang pr mnd, og det var det. Prøvde å ha sex så det skulle passe med eggløsningen, og var vi heldige, så ble vi gravide. Nå er jo dette blitt en hel vitenskap, som starter i "PP1", som det nå heter. Og da skal mannen plutselig ha greie på alt det der med en gang? Dere har jo nettopp begynt også, så han er vel ikke engang klar over at han skal ha et sånt "vitenskapelig" perspektiv på noe som har fungert naturlig siden tidenes morgen. Nei, vær heller glad for at han er opptatt av barn, og vil ha barn. Dette med "prøving", "prøveperioder", EL, EL-slim, testing osv osv osv, la han slippe å forholde seg til det. Signerer! Herrefred så mye styr dere langer ut av dette. Dere får nå bare holde på, men la nå mannen slippe å bli dratt inn i alt dette.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Det er nå ikke mye styr å lage. Forstår veldig godt hvordan du har det TS. En har behov for å prate om det, men tror ikke alle mennene liker å bli involvert for mye i akuratt dette. I begynnelsen av prøvetiden hadde jeg behov for det samme. Etter at jeg forstod at han ikke orket høre på,pratet jeg med venninner som jeg viste var i samme situasjon. De hadde det på samme måte. Bruker også mye KG. En god søndag til deg:klemmer:
Sushi Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Synes det er litt mye forlangt at han skal drive og spørre når EL er og når du skal teste... Kan du ikke heller bare fortelle ham om hva som skjer, når du venter mensen osv? Det er jo ikke han som kjenner syklusen på kroppen, så jeg skjønner godt at han ikke spør og graver om akkurat det. Det er jo tydelig at han er interessert i babyer i alle fall, ta det som et godt tegn
Gjest Ruccola Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Menne liker ofte å ike vite så mye virker det som Min ble ikke intressert i hvordan syklusen fungerer før vi hadde vert prøvere i en 5-6 mnd. Menn liker å tro de har supersvømmere og at man ikke trenger gjøre noe annet enn å ha sex for at det skal klaffe Men vis ham det du føler du vil han skal vite, og spar han for resten Det å vite når EL er, syns ofte mannen er pressende. Han viller heller ikke vite, og så heller bli overrasket av en samboer som "hopper på ham" når hun vil... Da sa jeg at da får han jaggo også "hoppe på" av og til, for her i gården gidder jeg ikke om jeg alltid må ta iniativ!
Gjest Minimi Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 (endret) Forventer selvsagt ikke at han skal være interessert i alle detaljene rundt prøvingen. Vet han vil dette og at han gleder seg veldig, så er ikke det jeg er bekymret for. Syns bare det er rart han ikke er mer entusiastisk og spent rundt dette. Men det er tydeligvis ikke menn ser jeg, så da kan jeg vel ikke klage Det var av den grunn som en nevner over her, at jeg vil snakke om det. For meg er dette en veldig stor greie.. Endret 9. januar 2011 av Minimi
Sushi Skrevet 9. januar 2011 #10 Skrevet 9. januar 2011 Det var av den grunn som en nevner over her, at jeg vil snakke om det. For meg er dette en veldig stor greie.. Men kan du ikke bare snakke da? Det du skriver i førsteinnlegget er at du blir lei deg for at han ikke spør om prøvingen og når du har EL. Det er jo noe ganske annet enn å ikke være interessert når du snakker om prøvingen.
LineGourmet Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Syklus-vitenskap er en jentegreie Vi kan ikke forvente at mennene skal sette seg inn når eggløsningen kommer, når mensen er ventet og diverse tester. Men om du har lyst til å dele den infoen du har/vet med han så hører han vel på deg? Du skal være glad for at han hopper på deg når det gjelder Lykke til!
Gjest Alabama Skrevet 9. januar 2011 #12 Skrevet 9. januar 2011 For meg er dette en veldig stor greie.. Det er sikkert det for han også. Du skal egentlig bare være glad for at han ikke kjenner til alt ved kroppen din. Er ikke fullt så romantisk hvis han plutselig begynner å kommentere EL-slimet ditt.. 1
Gjest Minimi Skrevet 10. januar 2011 #13 Skrevet 10. januar 2011 Men kan du ikke bare snakke da? Det du skriver i førsteinnlegget er at du blir lei deg for at han ikke spør om prøvingen og når du har EL. Det er jo noe ganske annet enn å ikke være interessert når du snakker om prøvingen. Jo kan snakke jeg, men da er det som å snakke til en vegg. Og da kan man vel likegodt la hver? Les overskriften..
Gjest Minimi Skrevet 10. januar 2011 #14 Skrevet 10. januar 2011 Syklus-vitenskap er en jentegreie Vi kan ikke forvente at mennene skal sette seg inn når eggløsningen kommer, når mensen er ventet og diverse tester. Men om du har lyst til å dele den infoen du har/vet med han så hører han vel på deg? Du skal være glad for at han hopper på deg når det gjelder Lykke til! Nei, skjønner jo det. Han er ikke interessert i å snakke om det. Kan godt være at det virker sånn fordi han ikke vet hva han skal si. Han er litt rar sånn
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #15 Skrevet 10. januar 2011 Jeg skjønner vel ikke helt hva det er du forventer av ham. Skal han helt uoppfordret begynne å spørre deg om ting mhp prøvingen? Er det ikke mer naturlig at den som vil snakke om noe tar opp temaet i stedet for å være sur på at den andre (uten samme snakkebehov) ikke tar det opp? Og hvor mye er det egentlig å snakke om i de første "normale" prøverundene? Vi bare hadde sex, vi. I alle fall de første 7-8 månedene. Det eneste vi egentlig snakket om da var om mensen hadde kommet eller ei. Og det hadde den jo bestandig, så da ble det ikke så mye mer å snakke om heller. Da vi hadde rundet ett års prøving og skulle til med utredning osv, ble det naturligvis mye mer å snakke om.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Mannen min synes det er veldig vanskelig med disse "syklus-greiene" som han kaller det. Han har sagt ifra at jeg må si i fra når det er størst sjanse for at det kan skje noe så er han med på leken. Men han er selvfølgelig interessert på sitt mannfolk-vis da. Jeg tror mange menn ikke virker så veldig interesserte før de ser noe konkret foran seg..som en mage eller et spedbarn, hehe. Det går jo an å kjøpe en bok spesielt rettet mot fedre til han? Så kan han lese seg opp i ro og mak. Jeg har også et veldig behov for å snakke om ALT rundt graviditeten min, men jeg ser at jeg fort mister han...han klarer ikke vri hodet sitt rundt alt sammen, hihi. Du får si til han at grunnen til at du vil snakke om dette er fordi det er superspennende og interessant for deg og at du vil forbrede deg (og han) på det som kommer slik at det er lettere for alle å skjønne seg på hva som skjer med både kropp og sjel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå