Gå til innhold

Diverse spørsmål ...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd med på å sy en kjole idag, og det ble faktisk ganske vellykka! Brukte et veldig enkelt mønster, og stoffet som ble brukt var fleece. Kjempe stolt!

Jeg syns det var kjempe gøy, og kommer til å sy mange flere kjoler fremover. Det jeg lurte på, var om det var noen som hadde mønster på type 50, 60 og 70-talls kjoler? Og hvilket stoff egner seg best til å sy kjoler? Bør man ha fór, eller er ikke det nødvendig? Jeg er ganske ny i gamet, og trenger derfor lette mønster. Jeg har sett på mange forskjellige nettsider der de selger både stoff og mønster, men jeg kan ikke si at jeg har falt skikkelig for noe enda. Er på leiting etter stoffer som har gammelt mønster og som er lette å sy med. Er det noen nettbutikker som kan selge noe sånt? Er det butikker i nærheten av Oslo som kunne hatt noe?

Jeg har veldig lyst til å designe egen kjole, men jeg føler meg litt vel fersk til å ta fatt på dette. Tar i mot tips med stor takk! :)

(Har nylig registrert meg på sykroken.net, men er i "karantene" så jeg får ikke spørt der før enn om et døgn, og siden jeg er så utrolig gira nå måtte jeg bare spørre her ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :(

Skrevet

Jeg kjøpte mønster på Stoff&Stil. Har du den butikken i nærheten?

Skrevet

Jeg kjøpte mønster på Stoff&Stil. Har du den butikken i nærheten?

Nei, har ikke det. Har sett at de åpner butikk i Oslo rundt 10.februar, så det er vel først da jeg har mulighet til å komme meg innom en butikk. Ellers må jeg kjøpe via nettet. Det har jeg gjort før, men har bomma fryktelig både på stoff og mønster.

Skrevet

Jeg har handla mye på S&S. De som jobber der er veldig flinke. Så jeg anbefaler det å ta turen dit når du får anledning til det. Sett av minst et par timer...

Skrevet

Skal nok klare å få til det når det åpner en butikk i Oslo ;) Blir litt for langt og ta turen til Drammen syns jeg!

Skrevet

For på 50- og 60-talls kjoler, ta en titt her her for vintage mønstre fra Vogue. :)

Skrevet

Jeg har sett litt på kjoler fra Topshop den siste tiden, og funnet mye fint jeg kunne tenke meg. Siden jeg ikke har mulighet til å handle fra Topshop, tenkte jeg at jeg kunne prøve å sy meg kjoler istedenfor. Denne og denne. Finnes det gratis mønster på kjoler som dette? Er det mulig å sy lignende kjoler uten mønster? Jeg er ikke spesielt god til å tegne, men jeg ser det liksom for meg i hodet hvordan jeg skulle ha gjort det. Er bare kjipt og ha startet med å klippe i stoffet og ha bomba fullstendig på både mål og fasong.

Skrevet

Er også på Sykroken: og regner med du nå har funnet det du spør etter. Mange brukere som deler sine oppskrifter, kikk gjerne i blogger også. Lykke til.

Skrevet

Jeg har prøvd med på å sy en kjole idag, og det ble faktisk ganske vellykka! Brukte et veldig enkelt mønster, og stoffet som ble brukt var fleece. Kjempe stolt!

Jeg syns det var kjempe gøy, og kommer til å sy mange flere kjoler fremover. Det jeg lurte på, var om det var noen som hadde mønster på type 50, 60 og 70-talls kjoler? Og hvilket stoff egner seg best til å sy kjoler? Bør man ha fór, eller er ikke det nødvendig? Jeg er ganske ny i gamet, og trenger derfor lette mønster. Jeg har sett på mange forskjellige nettsider der de selger både stoff og mønster, men jeg kan ikke si at jeg har falt skikkelig for noe enda. Er på leiting etter stoffer som har gammelt mønster og som er lette å sy med. Er det noen nettbutikker som kan selge noe sånt? Er det butikker i nærheten av Oslo som kunne hatt noe?

Jeg har veldig lyst til å designe egen kjole, men jeg føler meg litt vel fersk til å ta fatt på dette. Tar i mot tips med stor takk! :)

(Har nylig registrert meg på sykroken.net, men er i "karantene" så jeg får ikke spørt der før enn om et døgn, og siden jeg er så utrolig gira nå måtte jeg bare spørre her ;)

Hvilket mønster brykte du på fleecekjolen?

Skrevet

Hvilket mønster brykte du på fleecekjolen?

Jeg brukte dette mønsteret fra Stoff og Stil ;)

Skrevet

Er også på Sykroken: og regner med du nå har funnet det du spør etter. Mange brukere som deler sine oppskrifter, kikk gjerne i blogger også. Lykke til.

Jeg har lest mye og sett på diverse oppskrifter på Sykroken, men jeg syns det er en veldig uoversiktelig side og syns det er vanskelig og finne frem der. Har heller ikke funnet noe av det jeg har vært ute etter :(

Skrevet

www.burdastyle.com har endel gratis mønster på forskjellige kjoler :jepp: Så gå inn der og ta en kikk :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...