AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Hei. Jeg rakk ikke å jobbe noe særlig før jeg ble syk og får minstesats fra nav, men nå har jeg begynt å lure på om jeg får forlite penger. Jeg får før skatt 5820kr pr andre uke, altså 11640 i måneden. På nav sine sider står det at grunnbeløpet pr måned er 6303. Arbeidsavklaringspenger på minstesats er 2x grunnbeløpet. Jeg kommer da frem til at jeg skal ha 12606kr. Stemmer dette? For i såfall får jeg jo nesten 1000kr for lite i måneden. Kan ta med at jeg i tillegg får 540 kr i barnetillegg i måneden, men det er utenfor grunnbeløpet, så jeg trakk det ifra når jeg lagde regnestykket. Håper noen kan hjelpe meg med å forstå
Snuskepuz1 Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Hei. Jeg rakk ikke å jobbe noe særlig før jeg ble syk og får minstesats fra nav, men nå har jeg begynt å lure på om jeg får forlite penger. Jeg får før skatt 5820kr pr andre uke, altså 11640 i måneden. På nav sine sider står det at grunnbeløpet pr måned er 6303. Arbeidsavklaringspenger på minstesats er 2x grunnbeløpet. Jeg kommer da frem til at jeg skal ha 12606kr. Stemmer dette? For i såfall får jeg jo nesten 1000kr for lite i måneden. Kan ta med at jeg i tillegg får 540 kr i barnetillegg i måneden, men det er utenfor grunnbeløpet, så jeg trakk det ifra når jeg lagde regnestykket. Håper noen kan hjelpe meg med å forstå Jeg forstår meg ikke på NAV, og kommer heller aldri til å gjøre det. Kanskje du skulle ringt inn på mandag og spurt dem? Hvis du har fått 1000,- for lite hver mnd vet jeg hvertfall at du kan få dem tilbake betalt
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Regnestykket for dagsats aap, minsteytelse, er: 2*75461/260=581,85 For en periode blir dette 5818,50, så det ser jo ikke så galt ut med 5820,- da
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Minstesatsen pr. måned stemmer nok. Du glemmer nemlig at en utbetaling er for 14 dager, 2 utbetalinger er for 28 dager og dermed ikke for en hel måned.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Minstesatsen pr. måned stemmer nok. Du glemmer nemlig at en utbetaling er for 14 dager, 2 utbetalinger er for 28 dager og dermed ikke for en hel måned. Jeg fant ut av dette jeg også, thanks anyway:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå