nybegynneren Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Leste på ett annet forum at noen mente at barn under 3år ikke skulle ha rosiner pga soppsporer som kunne finnes i rosinene. Stemmer dette? Mener det er ganske vanlig og gi rosiner til barn som er yngre enn 3 år?
Gjest pysepusen Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Vi har aldri pleid å gi rosiner til små barn i vår familie... Men mener å ha lest at barn over et år kan spise litt rosiner. For det er vel før de er et år det er verst om jeg har skjønt det rett. Her kommer vi nok til å vente litt lenger - det er nok av andre ting de kan spise
Trampe Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Rosiner har gått ned på høykant fra poden var rundt året her. Alt er jo farlig for små barn
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 rosiner er jo lørdagsgodt for ungen her i huset. Jeg hadde ikke lyst til å gi ham rosiner, men han fikk en liken boks i barnehagen, og spiste hver eneste en. Jeg spurte om det ikke var farlig, og de ansatte sa at det ikke var. Han er 14 mnd
Gjest Annaires Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Tror de anbefaller Max en liten eske i uken...
Gjest pysepusen Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Her kan man lese om rosiner til små barn. For de under tre år så står det at de ikke skal ha mer enn 50 g. i uken. Så her kommer vi til å unngå rosiner så lenge som mulig - det er mye annet man kan gi Men for all del; en liten smak er jo lov (og rart at de får det i barnehagen... det hadde vi aldri gitt i den jeg jobbet i...)
nybegynneren Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2011 Her kan man lese om rosiner til små barn. For de under tre år så står det at de ikke skal ha mer enn 50 g. i uken. Så her kommer vi til å unngå rosiner så lenge som mulig - det er mye annet man kan gi Men for all del; en liten smak er jo lov (og rart at de får det i barnehagen... det hadde vi aldri gitt i den jeg jobbet i...) Skremmende lesning. Tror ikke det er så mange som vet dette. At dem får det i barnehagen og at det alltid ligger i posen ifra julenissen på julegrantenning bekrefter jo bare det.
Gjest pysepusen Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Skremmende lesning. Tror ikke det er så mange som vet dette. At dem får det i barnehagen og at det alltid ligger i posen ifra julenissen på julegrantenning bekrefter jo bare det. Helt enig med deg! Men det er veldig mange som heller ikke skjønner hvorfor man ikke skal gi druer til småbarn. Tror bare det er fordi at skallet kan være ekkelt for dem. Jeg mener det at det er så få ting man absolutt ikke skal gi til barna at det er lurt å følge rådene til Helsedirektoratet (er jo de som kommer med drue-rådet).
ViljaH Skrevet 10. januar 2011 #9 Skrevet 10. januar 2011 I vår barnehage gir de også ungene rosiner. Han spiser det veldig sjeldent hjemme. Jeg vet ikke hvor mye han får i bhg, så prøver å balansere med å ikke gi ham hjemme..
Gjest C-C Skrevet 10. januar 2011 #10 Skrevet 10. januar 2011 Lillesøsteren min var rosin-junkie da hun var liten. Ønsket seg rosiner til jul og bursdag fra hun kunne snakke. Hun er 19 i dag og dritsmart, så rosinene har ikke gjort noen skade ihvertfall:D
leirbål Skrevet 10. januar 2011 #11 Skrevet 10. januar 2011 Lillesøsteren min var rosin-junkie da hun var liten. Ønsket seg rosiner til jul og bursdag fra hun kunne snakke. Hun er 19 i dag og dritsmart, så rosinene har ikke gjort noen skade ihvertfall:D At hun ikke har fått i seg muggsoppen er ingen garanti for at det ikke er farlig. Jeg satt i bilen uten sikkerhetsele hele barndommen, og har ikke en eneste plage pga. det nå. Det betyr jo ikke at ingen barn bør ha bilsete og sele allikevel. Sjansen for at det går bra er jo stor, men hvorfor ta en unødig sjanse og gamble med et lite barns sikkerhet? Barn klarer ikke å forstå at noe kan være farlig på lang sikt, derfor må voksne bestemme over dem. Så selv om de små barna ønsker seg noe, som rosiner, bør de ikke få ubegrenset allikevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå