Criztal Skrevet 8. januar 2011 #21 Skrevet 8. januar 2011 Du blir mindre sulten etterhvert. Magesekken bruker bare litt tid på å krympe seg ned og i denne perioden føler man seg sulten da den er utvidet om du pleier spise mye(i forhold). Drikk mye vann, det hjelper litt. Stappet i meg hele jula/desember og holder meg nå til 1200 om dagen..Dag 4 nå og sultfølelsen begynner å avta.. Ryvita (røde) knekkebrød er å anbefale...31 kcal pr flak, og med en skinkeskive og masse tomat og agurk og et stort glass vann hjelper det litt som sultdemper
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #22 Skrevet 8. januar 2011 Du blir mindre sulten etterhvert. Magesekken bruker bare litt tid på å krympe seg ned og i denne perioden føler man seg sulten da den er utvidet om du pleier spise mye(i forhold). Drikk mye vann, det hjelper litt. Stappet i meg hele jula/desember og holder meg nå til 1200 om dagen..Dag 4 nå og sultfølelsen begynner å avta.. Ryvita (røde) knekkebrød er å anbefale...31 kcal pr flak, og med en skinkeskive og masse tomat og agurk og et stort glass vann hjelper det litt som sultdemper Jeg spiser Wasa multigrain, de er litt tykkere og da blir det litt mer mat. Spiser mye av både salat og agurk (er ikke spesielt glad i tomater). Jeg tenker som så at så lenge jeg ikke føler meg slapp men har bra med energi så får jeg i meg det nødvendige av kalorier. Men hvis jeg kan gå ned ved å ligge litt høyere er det jo greit det og. Skal ned 8 kg til påske.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. januar 2011 #23 Skrevet 8. januar 2011 Sultfølelsen din kommer til å avta etterhvert. Da jeg opererte bort mandlene spiste jeg nesten ikke på fire uker, og jeg var kun sulten i to uker. Men jeg synes det er virkelig usunt å sulte seg selv, og jeg råder deg til å øke kaloriintaket ditt. Ser fra svarene dine at du trener regelmessig, og at du spiser ganske sunt selv om posjonene er for små. Husk at når du trener, trenger kroppen mer energi. Og hvis du ikke gir kroppen den energien den har behov for (les: sultfølelsen din!) vil du rimelig raskt få lavt energinivå, og kroppen vil ikke klare å bygge muskler. Du vil bli underærnært og du kan risikere å få mangelsykdommer fordi du ikke får i deg nok vitaminer, mineraler, proteiner, fett og alt annet som kroppen har behov for. PS: i følge kalorikalkulator.no (hvor jeg har brukt målene/vekten du oppgir i et annet innlegg) har du et dagsbehov på 2340 kalorier. Trekk fra 500 kalorier (som er anbefalt når man vil gå ned i vekt på en sunn måte) og vi ender opp på 1840 kcal per dag.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #24 Skrevet 8. januar 2011 Sultfølelsen din kommer til å avta etterhvert. Da jeg opererte bort mandlene spiste jeg nesten ikke på fire uker, og jeg var kun sulten i to uker. Men jeg synes det er virkelig usunt å sulte seg selv, og jeg råder deg til å øke kaloriintaket ditt. Ser fra svarene dine at du trener regelmessig, og at du spiser ganske sunt selv om posjonene er for små. Husk at når du trener, trenger kroppen mer energi. Og hvis du ikke gir kroppen den energien den har behov for (les: sultfølelsen din!) vil du rimelig raskt få lavt energinivå, og kroppen vil ikke klare å bygge muskler. Du vil bli underærnært og du kan risikere å få mangelsykdommer fordi du ikke får i deg nok vitaminer, mineraler, proteiner, fett og alt annet som kroppen har behov for. PS: i følge kalorikalkulator.no (hvor jeg har brukt målene/vekten du oppgir i et annet innlegg) har du et dagsbehov på 2340 kalorier. Trekk fra 500 kalorier (som er anbefalt når man vil gå ned i vekt på en sunn måte) og vi ender opp på 1840 kcal per dag. Jeg har også skrevet her at jeg har lavt stoffskifte og derfor lavere forbrenning enn normalt. De kiloene jeg skal ned nå har jeg lagt på meg ved å spise det som er normalt for friske folk. To brødskiver til frokost og tre knekkebrød til lunsj og en middagsporsjon på 400 kalorier er vel ikke små posjoner?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 8. januar 2011 #25 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har også skrevet her at jeg har lavt stoffskifte og derfor lavere forbrenning enn normalt. De kiloene jeg skal ned nå har jeg lagt på meg ved å spise det som er normalt for friske folk. To brødskiver til frokost og tre knekkebrød til lunsj og en middagsporsjon på 400 kalorier er vel ikke små posjoner? Det veier allikevel ikke opp for at du sulter deg. Du kutter nesten 1000 kcal hver dag, og jeg kan umulig se at det er bra for kroppen din. Har du prøvd å ta kontakt med en kostholdsekspert for å få lagt opp en sunn diett som samtidig hjelper deg å gå ned i vekt på en sunn måte?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #26 Skrevet 8. januar 2011 Det veier allikevel ikke opp for at du sulter deg. Du kutter nesten 1000 kcal hver dag, og jeg kan umulig se at det er bra for kroppen din. Har du prøvd å ta kontakt med en kostholdsekspert for å få lagt opp en sunn diett som samtidig hjelper deg å gå ned i vekt på en sunn måte? Nei, jeg har ikke det. Men hvis en som f eks spiser 4000 kcal pr dag skal slanke seg og går ned til 1800 vil vel også hun være sulten i begynnelsen fordi hun er vandt til å spise mye mer?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 9. januar 2011 #27 Skrevet 9. januar 2011 Nei, jeg har ikke det. Men hvis en som f eks spiser 4000 kcal pr dag skal slanke seg og går ned til 1800 vil vel også hun være sulten i begynnelsen fordi hun er vandt til å spise mye mer? Selvfølgelig. Men selv svært overvektige rådes til sakte vektnedgang, ved å kutte ca 500 kcal per dag. Anbefaler deg å lese litt om hva som skjer i kroppen om du slanker deg for fort. Skal nevnes at jeg opplever moderat sultfølelse ved å kutte 500 kcal per dag også, kroppen sier jo ifra om at den ikke får like mye som den pleide. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #28 Skrevet 9. januar 2011 Her er formelen for å regne ut kaloribehovet ditt. Når du ser hvor mye du bruker daglig ( du kan regne ut for dager med og uten trenning) så trekker du fra ca 600 kcal per dag, da skal du gå ned i vekt. http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article435559.ece Ellers kan jeg varmt anbefal vektklubb.no. Jeg har gått ned 25 kilo på et år ved deres hjelp ( inkl trenning selvfølgelig)
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #29 Skrevet 9. januar 2011 Her er formelen for å regne ut kaloribehovet ditt. Når du ser hvor mye du bruker daglig ( du kan regne ut for dager med og uten trenning) så trekker du fra ca 600 kcal per dag, da skal du gå ned i vekt. http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article435559.ece Ellers kan jeg varmt anbefal vektklubb.no. Jeg har gått ned 25 kilo på et år ved deres hjelp ( inkl trenning selvfølgelig) Da kan jeg jo øke til 1500. Det er jo ikke snakk om at jeg prøver å sulte meg ihjel frivillig, slik som det ser ut til at enkelte mener her inne. Jeg er i fin form og har masse energi. Jeg hadde følt meg slapp og fått hodepine hvis jeg hadde spist for lite. Jeg registrerer det jeg spiser på vektklubben til Grete Roede, og også trening. Jeg kjenner etter hvordan det er til uka, og så øker jeg matmengden de dagene jeg trener.
antibac Skrevet 11. januar 2011 #30 Skrevet 11. januar 2011 Jeg lå også på 1400 kalorier per dag da jeg først meldte meg inn i vektklubb.no. Jeg var også veldig sulten til å begynne med, men det går over etter hvert da kroppen blir vant til det. Dager du trener kan du jo spise litt mer. Ser at noen har skrevet at 1400 kalorier er for lite. Nei, det behøver faktisk ikke å være det. De som lager menyene og opplegget for deg på vektklubb.no er eksperter og har peiling. Det er ofte det som må til hvis man vil ned i vekt. Men som sagt, kroppen blir vant til kalorimengden etter hvert!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #31 Skrevet 12. januar 2011 Jeg ligger på 1400-1500 pr dag nå og er ikke så sulten som jeg var i forrige uke. Jeg gikk ned over to kg i løpet av forrige uke. Hilsen TS
SmallTalk Skrevet 12. januar 2011 #32 Skrevet 12. januar 2011 Jeg har også skrevet her at jeg har lavt stoffskifte og derfor lavere forbrenning enn normalt. De kiloene jeg skal ned nå har jeg lagt på meg ved å spise det som er normalt for friske folk. To brødskiver til frokost og tre knekkebrød til lunsj og en middagsporsjon på 400 kalorier er vel ikke små posjoner? Da er det jo stoffskiftet ditt du først og fremst skal gjøre noe med for å kunne gå ned i vekt. Sliter du skikkelig med stoffskiftet så kan du risikere å gå opp i vekt mer eller mindre uavhengig av hvor mange kalorier du inntar daglig.
HedvigR Skrevet 12. januar 2011 #33 Skrevet 12. januar 2011 Men altså.. om du har lavt stoffskifte må du gå på medisiner, og da skal forbrenninga di være normal. Så du skal egentlig ikke trenge å bekymre deg om det
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #34 Skrevet 13. januar 2011 Men altså.. om du har lavt stoffskifte må du gå på medisiner, og da skal forbrenninga di være normal. Så du skal egentlig ikke trenge å bekymre deg om det Jeg holder fortsatt på med å regulere dosen. Er ikke så lenge siden jeg begynte på Levaxin.
HedvigR Skrevet 13. januar 2011 #35 Skrevet 13. januar 2011 Jeg holder fortsatt på med å regulere dosen. Er ikke så lenge siden jeg begynte på Levaxin. Okey, bra Har vært i den fasen selv, vet hvor frustrerende det kan være
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #36 Skrevet 15. januar 2011 Okey, bra Har vært i den fasen selv, vet hvor frustrerende det kan være Ja, det går veldig sakte, men det skal det jo også. Jeg kan ikke sitte og vente på at forbrenningen skal bli normal, det kan ta ihvertfall et år, og da kan jeg ha kommet opp i 80 kg. Da slanker jeg meg heller nå, det er lettere å bli kvitt 8-10 kg enn det dobbelte. Og det at man går ned av seg selv når stoffskiftet blr normalt stemmer ikke for alle. Det er mange som sliter med å gå ned selv om de har normalt TSH. Så jeg gjør heller noe med det selv.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2011 #37 Skrevet 15. januar 2011 Jeg har også skrevet her at jeg har lavt stoffskifte og derfor lavere forbrenning enn normalt. De kiloene jeg skal ned nå har jeg lagt på meg ved å spise det som er normalt for friske folk. To brødskiver til frokost og tre knekkebrød til lunsj og en middagsporsjon på 400 kalorier er vel ikke små posjoner? Jeg har også lavt stoffskifte, og i bøker om hypothyroidism diets står det at man bør spise 5 - 6 måltider på 300 kcal hvis man har lavt stoffskifte. Jeg klarer personlig ikke å spise så ofte, men det er visst bra... Jeg bruker online fitness log, som er gratis, der man registrerer ting som kjønn, vekt, høyde, hvilepuls osv, og de har en weight goal-ting der man kan skrive inn vekt og treningstimer og så regner den ut hvor mye du vil gå ned ved å spise så så mange kalorier. Når sultfølelsen din vil gå vekk aner jeg ikke, for det har aldri skjedd med meg...
Gjest Pet Skrevet 15. januar 2011 #38 Skrevet 15. januar 2011 Jeg har også lavt stoffskifte, og i bøker om hypothyroidism diets står det at man bør spise 5 - 6 måltider på 300 kcal hvis man har lavt stoffskifte. Jeg klarer personlig ikke å spise så ofte, men det er visst bra... Det gjelder kanskje når man har fått TSH ned på det nivået det skal være?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå