Gå til innhold

1400 kalorier pr dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har siden mandag ligget på 1300-1400 kalorier pr dag og har tidvis vært ganske sulten. Vil dette gå seg til etter hvert når kroppen blir vandt til denne mengden kalorier eller betyr det at jeg må spise mer? Har altså slanket meg i under en uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uavhengig av om du er kvinne eller mann så er det en veldig klar grunn for at du er sulten! 1400 kcal dagen er alt for lite. Du bør i hvert fall høyne til 1800. Det er et lite måltid mer per dag.

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

Går du på shake diett?

Men uansett er alltid den første uken den værste fordi kroppen er vant med flere kaloirer pr dag, så den første uken går mer ut på forberede kroppen litt kanskje.. Og den første uken går man alltid ned mye mer pga mye av det er ekstra vann fra kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av om du er kvinne eller mann så er det en veldig klar grunn for at du er sulten! 1400 kcal dagen er alt for lite. Du bør i hvert fall høyne til 1800. Det er et lite måltid mer per dag.

Det er jo 400 kalorier mer. Det er ikke et lite måltid, det er en middag. Jeg har lav forbrenning pga lavt stoffskifte, det er derfor jeg først prøver på ca 1400. Og hva er det for lite i forholdt til? Jeg er ikke slapp. Jeg er forresten kvinne.

AnonymBruker
Skrevet

Går du på shake diett?

Men uansett er alltid den første uken den værste fordi kroppen er vant med flere kaloirer pr dag, så den første uken går mer ut på forberede kroppen litt kanskje.. Og den første uken går man alltid ned mye mer pga mye av det er ekstra vann fra kroppen.

Nei, jeg spiser vanlig mager mat.

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

ok, da er det beste å spise små kalorilette måltider med gjevne mellomrom med mye næring i og som metter, då vil forbrenning øke. Det nytter ikke å spise en liten frokost så vente i fem timer til neste da går kroppen i spare modus.

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

ok, da er det beste å spise små kalorilette måltider med gjevne mellomrom med mye næring i og som metter, då vil forbrenning øke. Det nytter ikke å spise en liten frokost så vente i fem timer til neste da går kroppen i spare modus.

Ja, jeg gjør det, så det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte på om sultfølelsen vil avta når kroppen tilpasser seg kaloriinntaket.

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

Ja, jeg gjør det, så det var ikke det jeg lurte på. Jeg lurte på om sultfølelsen vil avta når kroppen tilpasser seg kaloriinntaket.

Jepp det gjør den som regel, er som skakt tidligere de første dagene som er værst for kroppen må bli vant med det.

AnonymBruker
Skrevet

Det der er bare bullshit, og det er skremmende at folk fortsatt tror på denne myten. Hvor ofte man spiser har ingen verdens ting å si for forbrenningen. Det som teller er hvor mange kalorier man får i seg totalt, og hvor mange kalorier man forbruker. Også gjelder det å kjenne seg selv: hvis man vet at man blir mindre sulten og småspiser mindre om man spiser lite og ofte, så er dte selvfølgelig å foretrekke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jepp det gjør den som regel, er som skakt tidligere de første dagene som er værst for kroppen må bli vant med det.

Noen andre som kan svare på spørsmålet mitt?

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som kan svare på spørsmålet mitt?

Du må spise mere ellers kommer ikke kroppen din til å begynne å brenne fett. tvertimot.

AnonymBruker
Skrevet

Du må spise mere ellers kommer ikke kroppen din til å begynne å brenne fett. tvertimot.

Er ikke det individuelt? 1400 er ikke lite? Hvor mye mener du jeg må spise, da?

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor høy du er, hvor mye du veier, hvor aktiv du er osv. osv.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor høy du er, hvor mye du veier, hvor aktiv du er osv. osv.

Jeg er 164 høy, veier 73 kg, har kontorjobb (sitter mye stille på jobben) og trener 3-4 ganger i uka (spinning, shape, step etc).

Skrevet

Da ville jeg ligget på rundt 1500-1600 på vanlige dager og opptil 1800 på dager du trener. Du kan bruke ulike kalkulatorer på nettet og finne ut hvor mye kroppen din faktisk bruker og trenger hver dag, utenom trening, og så trekke fra 500-800 kcal for å gå ned i vekt - og da tror jeg du ender på tallene jeg har foreslått, men dette er selvsagt ikke noen sikker oppskrift. Om du blir sulten tror jeg du spiser for lite eller feil type mat.

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg ligget på rundt 1500-1600 på vanlige dager og opptil 1800 på dager du trener. Du kan bruke ulike kalkulatorer på nettet og finne ut hvor mye kroppen din faktisk bruker og trenger hver dag, utenom trening, og så trekke fra 500-800 kcal for å gå ned i vekt - og da tror jeg du ender på tallene jeg har foreslått, men dette er selvsagt ikke noen sikker oppskrift. Om du blir sulten tror jeg du spiser for lite eller feil type mat.

Takk for svar. Tror ikke jeg spiser feil type mat. Jeg spiser to brødskiver med magert pålegg til frokost, tre knekkebrød med magert pålegg og masse grønt til lunsj, et mellommåltid før trening og fisk eller magert kjøtt og grønnsker og litt potet til middag. Et par frukter. Kveldsmat hvis inntaket ikke overstiger 1400 den dagen.

Skrevet

Det ser jo bra ut - evt. prøv å få i deg mer proteiner, det skal holde deg mett litt lengre enn karbohydrater :)

AnonymBruker
Skrevet

Det ser jo bra ut - evt. prøv å få i deg mer proteiner, det skal holde deg mett litt lengre enn karbohydrater :)

Egg og cottage cheese, f eks?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, f.eks. :jepp:

Takk for svar! Spiser kjøttpålegg hver dag til frokost også, kalkunskinke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...