Gå til innhold

Er prins William omskåret?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I Storbritannia dreier omskjæring seg om en klasseforskjell. Omskjæring indikerte tradisjonelt at en lege hadde deltatt ved fødselen, noe som viste at familien var formuende. Hos fattige ble snarere en jordmor enn en lege brukt ved fødsler.

Den britiske kongefamilien og de øvre klassene i Storbritannia er omskåret i motsetning til de lavere klassene. Dronning Victoria trodde hennes familien nedstammet fra Kong David (fra Bibelens gamle testamente) og godkjente omskjæring for sine mannlige etterkommere. Prins Charles ble omskåret av en mohel (en rabbi som spesialiserer seg på omskjæring). Prinsesse Diana satte seg mot omskjæring av sine sønner og besluttet at prinsene William og Harry ville forbli uomskåret. Det er imidlertid mistanke om at William ble omskåret i tenårene da det ble annonsert at han hadde en "brokk" operasjon (ofte brukt som kode for omskjæring).

Omskjæring var vanlig blant de kongelige familiene i andre europeiske land. Mange av dem giftet seg med hverandre og inn i den britiske kongefamilien.

Kilde: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080923215240AAp3Csd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om at jeg mener at du har skrevet et godt forumlert, bra innlegg så tror jeg det er meningsløst. Ingen her vil med 100% sikkerhet fortelle deg om William er omskåret eller ikke, ingen her kan vite det sikkert. Og hvem bryr seg? Det forandrer jo ingenting :)

• Liker 2
Skrevet

Og hvem bryr seg? Det forandrer jo ingenting :)

Hva mener du - må alt man sier ha som formål å forandre noe?

Hvem som bryr meg? Jeg bryr meg. Og tydeligvis du, siden du svarer.

Skrevet

Ja,det er han man ser da det på gliset. : :sjenert:

Skrevet

Da vet jeg i alle fall hvilken klasse min kjære tilhører. Han er brite. Er han omskåret har han skjult det jævlig godt for å si det slik. :P

• Liker 2
Skrevet

Da vet jeg i alle fall hvilken klasse min kjære tilhører. Han er brite. Er han omskåret har han skjult det jævlig godt for å si det slik. :P

Å være brite er ingen klasse i seg selv. Spørsmålet er om han er arbeidser-eller overklasse fra Storbritannia (ikke at han er brite).

Ut fra det kan du jo spekulere i om han er omskåret.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

I Storbritannia dreier omskjæring seg om en klasseforskjell. Omskjæring indikerte tradisjonelt at en lege hadde deltatt ved fødselen, noe som viste at familien var formuende. Hos fattige ble snarere en jordmor enn en lege brukt ved fødsler.

Den britiske kongefamilien og de øvre klassene i Storbritannia er omskåret i motsetning til de lavere klassene. Dronning Victoria trodde hennes familien nedstammet fra Kong David (fra Bibelens gamle testamente) og godkjente omskjæring for sine mannlige etterkommere. Prins Charles ble omskåret av en mohel (en rabbi som spesialiserer seg på omskjæring). Prinsesse Diana satte seg mot omskjæring av sine sønner og besluttet at prinsene William og Harry ville forbli uomskåret. Det er imidlertid mistanke om at William ble omskåret i tenårene da det ble annonsert at han hadde en "brokk" operasjon (ofte brukt som kode for omskjæring).

Omskjæring var vanlig blant de kongelige familiene i andre europeiske land. Mange av dem giftet seg med hverandre og inn i den britiske kongefamilien.

Kilde: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080923215240AAp3Csd

Beklager. Kan ikke svare deg. Jeg har ikke sett pikken til prins William.

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du - må alt man sier ha som formål å forandre noe?

Hvem som bryr meg? Jeg bryr meg. Og tydeligvis du, siden du svarer.

Nei, men jeg bare lurte hva du tenkte :) Spør bare av nysgjerrighet altså.

AnonymBruker
Skrevet

Å være brite er ingen klasse i seg selv. Spørsmålet er om han er arbeidser-eller overklasse fra Storbritannia (ikke at han er brite).

Ut fra det kan du jo spekulere i om han er omskåret.

Han er brite og han er ikke omskåret. Altså er han arbeiderklasse. Hvis han ikke hadde vært brite så hadde det ikke hatt noe med saken å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

"Akkurat det kunne jeg også tenke meg å finne ut av."

Tanken streifet meg, jeg så for meg dokumentarer og reklameoppslag. Samtidig innså jeg at jeg sitter alene foran pc-en en lørdagskveld. Jeg trenger et liv.

• Liker 2
Skrevet

Det var sannsynligvis en sterkere sammenheng mellom hvilken klasse men tilhørte før, men de jeg kjenner fra UK i 20-30 årene er utsatt for mannlig kjønnslemlestelse er i arbeiderklassen. Ene er adoptert, og trolig født på et mødrehjem i et av de verste strøkene i byen han kommer fra.

Så hva angår William vil jeg tro det har mer med familietradisjoner enn noe annet.

Skrevet

Jeg ville ikke ha kalt omskjæring av menn eller kvinner som "kjønnslemlestelse" (slik en over her gjør).

Kvinner tar plastikkinngrep hos Askimklinikken (Dr. Just Omtvedt er den eneste i hele Norge som kan og vil gjørle det andre norske leger ikke klarer, selv ikke de på Volvat: å fjerne kvinners forhud utenpå/rundt klitorisområdet, det som "henger" og er sterkt overflødig).

Menn kan uten problem gå til hvilken som helst klinikk og få forhuden operert bort: da blir det mye mer renslig og behagelig å være mann (og kvinne, som skal være borte i disse greiene).

Å fjerne forhud er kun et gode, og vitner om renslighet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha kalt omskjæring av menn eller kvinner som "kjønnslemlestelse" (slik en over her gjør).

Kvinner tar plastikkinngrep hos Askimklinikken (Dr. Just Omtvedt er den eneste i hele Norge som kan og vil gjørle det andre norske leger ikke klarer, selv ikke de på Volvat: å fjerne kvinners forhud utenpå/rundt klitorisområdet, det som "henger" og er sterkt overflødig).

Menn kan uten problem gå til hvilken som helst klinikk og få forhuden operert bort: da blir det mye mer renslig og behagelig å være mann (og kvinne, som skal være borte i disse greiene).

Å fjerne forhud er kun et gode, og vitner om renslighet.

Og dette innlegget vitner om mangel på kunnskap.

• Liker 4
Skrevet

Bor i England. Kanskje jeg skal gjøre det som nummer en prioritet og bli bestis med Kate og spørre henne. :jepp:

...and then steal her boyfriend and become queen. :lur:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Bor i England. Kanskje jeg skal gjøre det som nummer en prioritet og bli bestis med Kate og spørre henne. :jepp:

...and then steal her boyfriend and become queen. :lur:

Ville ikke hatt William jeg. Ville heller hatt Harry

Skrevet

Ville ikke hatt William jeg. Ville heller hatt Harry

Det er sant. Harry er Hot med stor H!

Vil mye mer ha han enn William, så Kate kan bare bli dronning hun. Mer fritid til meg. :gjeiper:

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Det er sant. Harry er Hot med stor H!

Vil mye mer ha han enn William, så Kate kan bare bli dronning hun. Mer fritid til meg. :gjeiper:

Kjenner ikke harry personlig så er umulig +å vite om han er en dott. Uansett Harry er penere. William bare ligner mer og mer på sin far jo eldre han blir

Oj leste feil ser jeg nå :sjenert:

Endret av BettyBoop28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...