Ingeborg Skrevet 20. oktober 2003 #1 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg og søsteren lurer på om vi kan "adoptere et tre" i regnskogen til mamma og pappa i julegave. Noen som vet om det går an, og hvor vi evt. kan få det til? Prøvde hjemmesidene til regnskogsfondet, men det var visst ikke stedet...
Achmed Skrevet 20. oktober 2003 #2 Skrevet 20. oktober 2003 Adoptere? Skal du få det gravd opp og sendt det hit? :o Er det ikke bedre at du blir fadder for det og sender det klær og julegave og kanskje litt penger til øl en gang i blant, da?
Dacota Skrevet 20. oktober 2003 #3 Skrevet 20. oktober 2003 Er det ikke bedre at du blir fadder for det og sender det klær og julegave og kanskje litt penger til øl en gang i blant, da? Adoptere et tre i regnskogen? Har akdri hørt om det, men man kan jo bli Redd Barna fadder da.. Eller så finnes det jo «plant et tre»-opplegg.. Hihi, ser for meg scenarioet med et enslig tre som står igjen midt i et hogstfelt, med et bånd rundt magen: Treet Arnt, adoptert av mr og ms Nordmann.
Gjest agurk Skrevet 21. oktober 2003 #4 Skrevet 21. oktober 2003 Ja men jeg tror faktisk det går ann.. Hørt det før.. Men en fadderunge er cvel heller ikke å forakte??
Gjest GreenSky Skrevet 21. oktober 2003 #5 Skrevet 21. oktober 2003 Det der med "plant et tre" likte jeg. Kanskje jeg kunne bruke det som julepresang til noen av vennene mine. Men hvilken org. driver med slikt?
Ingeborg Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2003 Det der med "plant et tre" likte jeg. Kanskje jeg kunne bruke det som julepresang til noen av vennene mine. Men hvilken org. driver med slikt? Plant eller fjernadopter, det går sånn sett ut på ett - forskjellen er vel om det er i ørkenen eller i regnskogen. Vet at svigermora til søstra mi fikk et "fjernadoptert tre" i 50-årsgave, men ingen kan huske hvordan det gikk til...
Glitterchick Skrevet 21. oktober 2003 #7 Skrevet 21. oktober 2003 Dette har jeg hørt om også, men har ikke greid å finne ut av hvordan det gikk til. Søkte litt på nettet og fant bl. a. denne siden http://www.wepa.org/amazonasexpedition.htm om en familie som skal på ekspedisjon til Amazonas. Ganske langt ned på siden skriver de om "Plant a Tree"-prosjekt, kanskje denne familien kan være behjelpelige på noen måte?
LilleBille Skrevet 21. oktober 2003 #8 Skrevet 21. oktober 2003 Det var også en link til "Adopt a tree"... http://www.adotearvores.org.br/in/adopt_tr...es/what_is.html
Ingeborg Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2003 Glimrende! Det var akkurat noe sånt jeg tenkte på. Tusen takk!
Retz Skrevet 21. oktober 2003 #10 Skrevet 21. oktober 2003 Høh! Tre meg her, og tre meg der. Jeg synes heller du skulle adoptere en syklist. Mye heller. Ja.
Ingeborg Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter #11 Skrevet 21. oktober 2003 Høh! Tre meg her' date=' og tre meg der. Jeg synes heller du skulle adoptere en syklist. Mye heller. Ja.[/quote'] Mamma er ikke like begeistret for Tyler Hamilton som jeg er... :oops:
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #12 Skrevet 16. november 2009 Jeg og søsteren lurer på om vi kan "adoptere et tre" i regnskogen til mamma og pappa i julegave. Noen som vet om det går an, og hvor vi evt. kan få det til? Prøvde hjemmesidene til regnskogsfondet, men det var visst ikke stedet... Hei Ingeborg Håper denne siden kan hjelpe deg, lykke til med adopsjonen. http://www.adoptatreetoday.org/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå